Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-05-06@15:28:08 GMT

برخورد پلیس با پارک و تردد خودروها در پیاده رو

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۹۱۶۹۳

به گزارش وانانیوز، 

سرهنگ علی اصغر شریفی در گفت‌وگویی، اظهار کرد: برابر بند «پ» از ماده 161 آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی، رانندگان موظفند که پیش از رسیدن به گذرگاه عابر پیاده به گذرگاه توجه کرده و در صورت حضور عابران وسیله نقلیه خود را متوقف کرده و از طریق روشن کردن فلشرها رانندگان پشت سر خود را نیز از توقف خود آگاه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه عابران پیاده یکی از آسیب پذیرترین کاربران ترافیکی هستند گفت: در همین راستا پلیس خود را موظف به حمایت از عابران پیاده می‌داند.

شریفی به عبور وسایل نقلیه از پیاده راه‌ها نیز اشاره کرد و ادامه داد: پیاده روها، محل‌های خط کشی شده، گذرگاه‌های غیرهمسطح عابر پیاده مانند پل‌های هوایی و زیرگذرها از جمله محل‌های مجاز برای تردد عابران پیاده است. از این رو پلیس قطعا با ورود هر نوع وسیله نقلیه به این فضاها برخورد خواهد کرد.

شریفی افزود: بر این اساس علاوه بر اینکه حرکت وسایل نقلیه در پیاده روها سبب جریمه 65 هزار تومانی متخلفان خواهد شد پنج نمره منفی نیز برای راننده متخلف درج خواهد شد.

جانشین معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اضافه کرد: همچنین  پارک خودروها در پیاده رو نیز جریمه‌ای 40 هزار تومانی داشته و وسیله نقلیه متخلف نیز به پارکینگ منتقل خواهد شد.

شریفی افزود: عدم رعایت حق تقدم و تجاوز به گذرگاه عابر پیاده در تقاطع‌ها نیز جریمه 20 هزار تومانی به دنبال دارد.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: پلیس راهور عابر پیاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۹۱۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنون در سرعت ، راننده را به آغوش مرگ کشاند

سرهنگ سید صادق رسولی،جانشین پلیس راه استان قم از یک فقره تصادف فوتی و جرحی در محور نیزار خبر داد و گفت:متاسفانه راننده   یک دستگاه سواری سوزوکی ویتارا در محور نیزار  به علت  ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه در سر پیج در صحنه جان خود را از دست داد و  سرنشینان این خودرو توسط تیم امداد و نجات هلال احمر از خودرو خارج شدند و یک نفر مجروح این حادثه با حضور عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد . 

وی در ادامه به رانندگان توصیه کرد: با کاهش سرعت و رانندگی به دور از شتاب‌زدگی می‌توانیم جاده‌ها را برای تمام کاربران چرخه ترافیک ایمن کنیم، باید بدانیم سرعت عامل اصلی ایجاد خطر است و هر چه سرعت بالاتر باشد احتمال وقوع سوانح رانندگی و شدت تصادف نیز به همان اندازه افزایش می‌یابد.

جانشین  پلیس راه استان قم تصریح کرد: هر چه سرعت کمتر باشد، زمان بیشتری برای تصمیم‌گیری و جلوگیری از حادثه وجود خواهد داشت و اگر برخوردی صورت گیرد، انرژی کمتری حاصل از حرکت وسیله نقلیه آزاد شده و صدمات کمتری ایجاد می‌کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • کار گذرگاه عابر پیاده دقیقا چیست؟ 
  • اجرای طرح ارتقای ایمنی تردد عابران و موتورسواران در ۵۰ روستای گیلان
  • تداوم ورود موتورسیکلت‌‌ به داخل پیاده‌راه فردوسی سنندج ‌
  • سد معبر عمومی و اشغال پیاده‌روها به هر دلیلی ممنوع است
  • فیلم| وقتی پلیس راهور راه خودروها را باز می‌کند!
  • جنون در سرعت ، راننده را به آغوش مرگ کشاند
  • سلاجقه: از برقی کردن وسایل نقلیه در تهران حمایت می‌کنیم
  • طرح ترخیص وسایل نقلیه توقیفی از پارکینگ در کیش اجرا شد
  • هراز یکطرفه شد
  • چرا در تهران قدیم خودروها وسط خیابان پارک می‌کردند؟