Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@03:23:11 GMT

تداوم رکود در بخش مسکن

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۹۲۱۰۱

تداوم رکود در بخش مسکن

به تازگی صورت های مالی منتهی به 29 اسفند ماه 1396 شرکت ذوب آهن منتشر شده است. میزان فروش داخلی تیرآهن و میلگرد تولیدی این شرکت در سال 96 در مقایسه با سال 95 با اُفت شدیدی مواجه شده است. این اُفت فروش، خبر از تداوم رکود در بخش مسکن را می دهد.

به گزارش تابناک اقتصادی، رکود عمیق چند سال اخیر بخش مسکن باعث شده است تا بسیاری از کسب و کارهای وابسته به این بخش نیز با رکود مواجه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر از چند گاهی برخی گزارش ها این امیدواری را به فعالان بخش مسکن می دهد که این بخش در حال خارج شدن از رکود طولانی مدت خود می باشد اما بلافاصله شواهدی ظاهر می شود که این امیدواری را به یاس تبدیل می کند.

یکی از این شواهد در صورت های مالی منتهی به 29 اسفند ماه 1396 شرکت ذوب آهن نهفته است. این صورت های مالی که به تازگی و در مورخه 19 خرداد ماه 1396 منتشر شده است نشان می دهد که فروش داخلی تیرآهن و میلگرد تولیدی این شرکت در مقایسه با سال گذشته به شدت کاهش یافته است. صورت های مالی منتهی به 29 اسفند ماه 1396 شرکت ذوب آهن نشان می دهد که این شرکت در سال گذشته، 649 هزار تن تیرآهن و 357 هزار تن میلگرد در بازار داخلی به فروش رسانده است. این آمارها در مقایسه با فروش 879 هزار تنی تیرآهن و فروش 690 هزار تنی میلگرد در سال 95، به ترتیب اُفت فروش 26 درصدی و 48 درصدی را نشان می دهد. این موضوع بیانگر آن است که همچنان رکود در بخش مسکن تداوم دارد.

شایان ذکر است که سهم شرکت ذوب آهن از تقاضای داخلی تیرآهن و میلگرد در ایران به ترتیب 66 درصد و 6 درصد می باشد.

همچنین این صورت های مالی نشان می دهند که هر چند بازار فروش داخلی برای محصولات شرکت ذوب آهن، تعریف چندانی نداشته اما بازار صادراتی برای این شرکت خوب بوده است.

شرکت ذوب آهن در سال 96 توانسته است 167 هزار تن میلگرد را صادر کند که این میزان در مقایسه با 153 هزار تن صادرات میلگرد در سال 95، رشدی 9 درصدی را نشان می دهد. همچنین میزان صادرات شمش و چهارگوش شرکت ذوب آهن در سال 1396، 810 هزار تن بوده است که این رقم در مقایسه با صادرات 347 هزار تنی سال 95 با رشدی 134 درصدی رو به رو بوده است. البته میزان صادرات تیرآهن تولیدی شرکت ذوب آهن در سال 96 در مقایسه با سال 95 با اُفتی 26 درصدی مواجه بوده است. مهمترین مقاصد صادراتی محصولات تولیدی شرکت ذوب آهن اصفهان هم می توان به کشورهاي عراق، کشورهاي آسیاي شرقی، امارات، عمـان اشـاره نمـود. همچنـین از بـازار هـاي هدف جدید نیز می توان از کشورهاي انگلستان، قزاقستان نام برد.

در مجموع مقدار فروش محصولات فولادی شرکت ذوب آهن در سال 96، دو هزار و 258 تن بوده که این میزان در مقایسه با مقدار فروش این محصولات در سال 95 با اُفتی 5 درصدی رو به رو بوده است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۹۲۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت یک مشاور املاک جاعل در اردبیل

حسین سالاری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در اجرای دستور ابلاغی دادستان مرکز استان مبنی بر شناسایی و پلمب تمامی دفاتر مشاورین املاک غیرمجاز و متخلف یکی از عوامل اصلی جریان فسادزای حوزه زمین و مسکن اردبیل دستگیر و بازداشت شد.

وی خاطرنشان کرد: این مشاور املاک جاعل با اعمال مجرمانه متعدد مانند فروش قرارداد سهام زمین شرکت‌های تعاونی واهی و منحل شده و زمین‌هایی که وجود خارجی ندارد یا فروش یک زمین به نفرات مختلف سبب گرفتاری شهروندان زیادی شده بود که شناسایی دستگیر و روانه زندان شد.

معاون دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل افزود: در بازرسی از بنگاه املاک این فرد تعداد زیادی اوراق عادی و رسمی جعلی، اسناد و مدارک مالکیت جعلی مربوط به ادارات دولتی و مدارک مرتبط با برخی از تعاونی‌های مسکن کشف شده است.

سالاری ادامه داد: عملیات برخورد با مشاورین املاک متخلف در اردبیل تحت نظر دادستانی با جدیت آغاز شده و ظرف چند روز آتی تمامی دفاتر غیرمجاز پلمب می‌شود.

کد خبر 6094764

دیگر خبرها

  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • ۴۵ روز تا ۶ ماه حبس برای خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن پرند
  • چراغ سبز لندن به تداوم همکاری‌های تسلیحاتی با اسرائیل
  • حداکثر شش ماه حبس برای خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن پرند
  • دستگیری دلال قراردادهای واهی زمین در اردبیل
  • حداکثر ۶ ماه حبس برای خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن پرند
  • مشاور املاک جاعل در اردبیل بازداشت شد
  • بازداشت یک مشاور املاک جاعل در اردبیل
  • تفاوت میلگرد A2 و A3 + نحوه تشخیص آن‌ها
  • مقایسه پوشش‌های بیمه شخص ثالث در شرکت‌های مختلف در سال ۱۴۰۳