Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@06:12:38 GMT

ضیافت افطار با طعم قرآن در برلین+عکس

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۹۳۳۹۴

ضیافت افطار با طعم قرآن در برلین+عکس

رایزنی فرهنگی ایران در آلمان در خبری به ایکنا اعلام کرد: بخش چهارم برنامه آشپزی ایرانی با اغتنام از فرصت برنامه ویژه «شب درهای باز همسایگان در سراسر اروپا» (Tag der Nachbarn)، برای معرفی سفره افطار اسلامی و غذای آموزش داده شده در محل رایزنی با مشارکت قریب به 170 نفر برگزار شد.

طی این برنامه ضمن معرفی رایزنی و فعالیت‌های فرهنگی مرتبط، آیات 41 تا 47 سوره مریم(س) با ترجمه آن و نیز تواشیح با حضور یک گروه مستقل که از شهر کرمان برای انجام برنامه به اروپا سفر داشته‌اند، اجرا و فیلمی تهیه شده به مدت 20 دقیقه توسط این نمایندگی به زبان انگلیسی درباره ماه رمضان در ایران (سنت‌ها، عبادات، ایام مذهبی، سفره افطار، فوائد روضه و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. نماز عید فطر در مصلی) به نمایش درآمد.

در این برنامه افرادی با مذاهب و ملیت‌های مختلف شرکت داشتند که جمع ایرانیان مقیم نیز با قریب به 90 نفر دارای گرایش‌ها و سلایق متنوع نیز در کنار این میهمانان حضور یافتند.

برای این مراسم همت رایزنی چنان بود که بتواند همزمان با یک مناسبت رسمی اروپایی (شب درهای باز همسایگان) امکان معرفی سنن اسلامی و ارتباط با قرآن کریم را با میهمانان غیر مسلمان به اشتراک گذارد. از این رو بر سفره تنظیم شده افطار به فواصل اندکی یک جلد کلام الله مجید با ترجمه آلمانی قرار داده شد تا میهمانان در بازه زمانی نسبتاً طولانی مانده به افطار بتوانند خود به صورت غیر مستقیم با قرآن کریم ارتباط برقرار کنند.

این ابتکار سبب شد تا برخی از غیر ایرانیان و غیر مسلمانان از جامعه آلمان در پایان برنامه خواهان به امانت‌بردن یا هدیه گرفتن برخی از مجلدات ترجمه آلمانی این کتاب آسمانی شدند که به همه موارد درخواستی پاسخ مثبت داده شد.

از دیگر نکات مهم این برنامه آن بود که گرچه برنامه شب درهای باز همسایگان حسب برنامه‌ریزی کشورهای اروپایی باید در ساعت 30: 20 پایان می‌پذیرفت و امکان افطار و پذیرایی از مدعوین غیر مسلمان پیش از اذان مغرب در ساعت 45: 21 هم طبعاً میسر و مناسب نبود، اما غیر مسلمانان حاضر این برنامه نه تنها همراه با مسلمانان حاضر بر سر سفره افطار نشسته و برنامه را ترک نکردند، بلکه در تبادل و گفتگو با ایرانیان و مسلمانان مقیم هر یک به فراخور پرسش‌های خویش، پاسخ‌هایی را از حاضران درباره اسلام، قرآن، رمضان، افطار، ایران و تشیع دریافت داشتند.

به رغم پذیرایی مختصر (چای، نان، پنیر، خرما، زیتون، سبزی و گوجه فرنگی) و نیز پیاله‌ای آش، همچنین محدودیتهای پذیرایی از همه افراد به دور میز که سبب شده بود سفره سنتی افطار نیز بر زمین انداخته شود، میهمانان غیر ایرانی فارغ از موقعیت و منزلت اجتماعی خویش، بی تکلف و با کمال اشتیاق دیگران را همراهی کرده و حتی صمیمانه و داوطلبانه در مواردی در کنار چند تن از دانشجویان دوره دکتری دانشگاههای برلین و پتسدام، همیار اعضای رایزنی در جمع‌آوری سفره و وسایل آن بودند.

 

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن بین الملل ایکنا ضیافت افطار برلین طعم قرآن آلمان رایزنی فرهنگی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۹۳۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین

پس از آمریکا این‌بار پلیس آلمان به سمت محل تجمع معترضان حامی فلسطین در مقابل دفتر صدراعظم حمله برد و ۷۵ نفر را بازداشت کرد و چادرهایشان را از میان برداشت.

دریافت 3 MB

دیگر خبرها

  • نقد و بررسی برنامه تلویزیونی محفل در قم
  • بیان ساده مفاهیم قرآن از نوآوری‌های برنامه «محفل» بود
  • مروری بر جنایات گروهک منافقین؛ترور یک نوجوان پیش چشمان مادر
  • (تصاویر) حجاب میهمانان خارجی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ۲۰۰ عنوان برنامه عقیدتی سیاسی در استان تهران برگزار می‌شود
  • فیلم/ یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • «مست عشق» هنوز در ترکیه اکران نشده است/ اعلام زمان دقیق اکران ترکیه تا دو هفته آینده و رایزنی برای نمایش در کشورهای دیگر
  • قرائت قرآن و حمایت از فلسطین در برنامه تلویزیونی تونس+فیلم
  • ببینید | ماجرای اذان عجیب در جعبه سیاه
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی