Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@23:56:33 GMT

طب سنتی برای درمان زخم پای دیابتی

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۹۳۸۷۹

طب سنتی برای درمان زخم پای دیابتی

  به گزارش «پارسینه»، زخم پای دیابتی در افراد مبتلا به نوع شدید بیماری یک عارضه رایج است و در اثر درهم شکستن بافت‌های پوست و در معرض قرار گرفتن لایه‌های زیرین پوست بوجود می‌آید. این زخم‌ها اکثرا در زیر انگشتان بزرگ پا و برآمدگی‌های پا رایج هستند و امکان دارد حتی بر روی استخوان‌های شما تاثیر بگذارند. در همه افراد دارای دیابت احتمال زخم و درد پا وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خصوص بروز این درد‌ها و زخم‌ها حتما باید با پزشک خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که مشکل جدی نیست، زیرا در صورت جدی بودن عمق زخم‌ها امکان قطع عضو نیز وجود دارد.   روغن نارگیل: ۱ تا ۲ قاشق چای خوری روغن نارگیل خالص را روی کف دست خود بریزید و آن را به آرامی بر روی زخم پای خود بمالید. شما باید ۲-۳ بار در روز این کار را برای بهبود سریع زخم‌ها انجام دهید.   سرکه سیب: یک قاشق سرکه سیب را با ۱ یا ۲ قاشق آب گرم مخلوط کنید. سرکه سیب را با آب گرم مخلوط کنید. حوله را در داخل این مایع خیس کنید و روی زخم قرار دهید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بگذارید. این کار را دوبار در روز می‌توانید انجام دهید.
عسل: شما به عسل صد در صد ارگانیک نیاز خواهید داشت. کمی عسل ارگانیک را بر نوک انگشتانتان بزنید، سپس آن را به آرامی برروی زخم باز خود بمالید، بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه می‌توانید آن را با آب بشویید؛ این را حداقل ۲-۳ بار درروز انجام دهید.   ژل آلوئه ورا: برگ‌های آلوئه ورا را کمی بشورید ماده‌ی ژله برگ را خارج کرده و آن‌را مستقیما به زخم‌های پای خود بزنید. این کار را برای دو یا سه بار در روز انجام دهید.   گوتو کولا (گیاه آب قاشقی): تعداد بسیار کمی از برگ گیاه گوتو کولا را تهیه و یا اینکه پودر خشک شده آن به اندازه یک قاشق چایخوری آماده کنید، سپس در مقدار مناسبی از آب آن را خیس کنید حالا که تبدیل به یک خمیر شد و می‌توانید این خبر را به زخم پای خود بزنید و بعد از یک ربع ثابت آن را بشورید این کار را نهایتا در روز می‌توانید دوبار انجام دهید.   دانه‌های کتان: یک قاشق دانه‌های کتان را به مقداری آب اضافه کنید تا یک خمیر به دست آورید این خمیر را مستقیما بر روی زخم پایتان قرار دهید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بگذارید، تا بماند و بعدا با آب بشویید. همچنین بعد از استفاده از خمیر، پا را با یک نایلون پلاستیکی بپوشانید. بگذارید یک شب بماند؛ شما می‌توانید برای ۱ تا ۲ بار در روز این کار را انجام دهید.   روغن درخت چای: روغن چای یکی دیگر از محلول‌های بسیار مناسب است که بایست در اندازه ۱۲ قطره آن را با ۳۰ میلی لیتر مخلوط کنید سپس مقدار کمی از آن را به زخم خوب بمالید حداکثر در طول روز ۲ بار می‌توانید این مخلوط را استفاده کنید.   زردچوبه: شاید در دسترس‌ترین و راحت‌ترین محلول استفاده از زردچوبه باشد می‌بایست یک قاشق زردچوبه را با مقداری آب قاطی کنید و سپس می‌توانید آن را به زخم خود بمالید و آن را با آب ولرم بشورید.   بابونه: یک قاشق چای خوری از گیاه بابونه را به یک فنجان آب داغ اضافه کنید. ۱۵ دقیقه لازم است بابونه خیس بخورد. مدتی بگذارید تا آب سرد شود. از یک حوله یا پارچه تمیز را در درون این مایع خیس کنید و به آرامی در اطراف زخم پای خود ببندید و برای یک شب بگذارید، تا بماند؛ شما میتوانید یک بار در روز این کار را انجام دهید.   وازلین: یک لایه نازک از وازلین را مستقیما بر روی زخم پایتان قرار دهید این کار را چندین بار در روز انجام دهید.   روغن اسانس رُزماری: ۳ تا ۴ قطره اسانس رزماری ۱ تا ۲ قاشق روغن نارگیل را باهم مخلوط کنید. این مایع را به طور مستقیم بر روی زخم پایتان بمالید شما باید ۲-۳ بار در روز این کار را انجام دهید.   بومادران: مکمل بومادران و یا پماد موضعی حاوی بومادران به تسریع بهبودی بدنتان کمک می‌کند. همچنین از پماد بومادران می‌توانید بر روی زخمتان استفاده کنید این کار را یک بار در روز به صورت مرتب انجام دهید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: زخم پا دیابت طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۹۳۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از ۱۱۰ هزار عمل جراحی برای زوج‌های نابارور

قباد محمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از گام‌های امیدبخش حوزه بهداشت و درمان استان در سالی که گذشت، سخن گفت.

وی اظهار کرد: دسترسی آسان و مناسب اقشار مختلف جامعه به ویژه بیماران خاص به خدمات باکیفیت بهداشت و درمان یکی از دغدغه‌های جدی و دارای اولویت استان بوده که در راستای پیگیری مداوم این دغدغه از سوی استاندار، مجموعه مدیریتی استان و دانشگاه علوم پزشکی، خدمات امیدبخشی در زمینه توسعه زیرساخت‌ها و ارتقای خدمات در حوزه بهداشت و درمان استان کرمانشاه رقم خورد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: این اتفاقات مثبت البته، با همراهی و تلاش ویژه اساتید علمی و کادر بهداشت و درمان استان رقم خورده و سبب افزایش رضایتمندی در بیماران و مراجعین شده است.

وی افتتاح مرکز پت‌اسکن با اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومان را به عنوان کار‌های مهم صورت گرفته در سال گذشته بیان کرد و افزود: دستگاه پت‌اسکن در بیمارستان امام رضا شهر کرمانشاه یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های تصویربرداری تشخیص سرطان در غرب کشور است که با راه‌اندازی آن نیاز نیست بیماران به تهران یا استان‌های دیگر مراجعه کنند و مهمترین قابلیت این دستگاه تشخیص سرطان است.

محمدی بهره‌برداری از اورژانس بیمارستان اسلام آبادغرب با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان، بهره‌برداری از اولین مگا ICU غرب کشور در بیمارستان فارابی با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان و افتتاح بیمارستان ۳۲ تخت‌خوابی روانسر با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان را از جمله اقدامات صورت گرفته در سال گذشته دانست و گفت: متأسفانه علی‌رغم جمعیت ۳۰ هزار نفری روانسر، این شهرستان فاقد بیمارستان بود، بنابراین طی سال‌های گذشته توانستیم ظرف ۹ ماه بیمارستان ۳۲ تخت‌خوابی آن را که به‌عنوان مطالبه جدی مردم شهرستان مطرح بود، به بهره‌برداری برسانیم.

وی گفت: سال گذشته بیش از ۱۱۰ هزار عمل جراحی، یک‌هزار عمل IVF برای زوج‌های نابارور و ۱۰۰ عمل فوق تخصصی شامل کاشت حلزون، پیوند مغز استخوان، پیوند قرنیه و پیوند کلیه انجام شده است.

بهره‌برداری از اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان؛ احداث ۲۱ خانه بهداشت، پایگاه سلامت، پانسیون پزشک و مرکز جامع سلامت؛ کسب رتبه یک کشوری در بیشترین ارجاعات به مقالات هیأت علمی استان؛ افتتاح مرکز نوآوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساخت؛ احداث و بهسازی ۱۱ هزار مترمربع مراکز بهداشتی، درمانی و آموزشی؛ موفق‌ترین برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع در کشور و تکمیل بیمارستان بهارستان (مرکز جامع درمان سرطان) و رساندن پروژه به مراحل پایانی از دیگر گام‌های امیدبخش حوزه بهداشت و درمان استان در سال ۱۴۰۲ بود که محمدی یادآور آنها شد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • انجام بیش از ۱۱۰ هزار عمل جراحی برای زوج‌های نابارور
  • درمان سنتی عفونت لثه از نگاه طب سنتی (فیلم)
  • چه اقداماتی قبل از پرواز و در فرودگاه باید انجام داد؟
  • شناسایی و پلمپ یک واحد طب سنتی غیرمجاز در سرایان
  • انجام ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تست آزمایشگاهی در کردستان
  • ۷ حرکت ورزشی مفید برای آب کردن شکم زنان
  • گیاهی که برای تعدیل قند خون در افراد دیابتی مفید است | فواید بی‌نظیر ریواس : این افراد نباید ریواس مصرف شود
  • هر چیزی که باید درباره مزایده خودرو بدانید
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور