Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@03:50:07 GMT

تبریز 2018 تسهیل گر تقویت جایگاه فرهنگی این شهر است

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۹۳۸۸۷

تبریز 2018 تسهیل گر تقویت جایگاه فرهنگی این شهر است

مجید خدابخش روز یکشنبه در پانزدهمین جلسه ستاد استانی برنامه ریزی و اجرایی رویداد تبریز 2018، افزود: رویداد تاریخی تبریز 2018 فرصتی است تا بتوانیم آن را به یک شهر گردشگری تبدیل کنیم و به دنبال آن بتوانیم به دستاوردهای مختلف اعم از رونق چرخه اقتصادی، تحکیم و تثبیت جایگاه فرهنگی و تاریخی در سطح بین المللی دست یابیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به ضرورت تبلیغات داخلی رویداد بزرگ 2018 بر لزوم معرفی مستمر و هدفمند تبریز به عنوان شهری تاریخی و فرهنگی در سایر کشورها تاکید و اظهار کرد: باید توجه داشت که علاوه بر برنامه ریزی در راستای سوق دادن گردشگران داخلی به تبریز و قرار دادن این کهن شهر در محور گردشگری ملی، باید در روند معرفی و تبلیغات برون مرزی نیز سیاست های کلانی را اتخاذ کنیم.
خدابخش افزود: هدف نخستین ما جهانی ساختن کهن شهر تبریز است و باید در این مسیر خیزشی عظیم را در جذب گردشگران خارجی و معرفی فرهنگ، آیین ها و هنر خود در سطح بین المللی داشته باشیم.
وی به رفع نواقص و تقویت ظرفیت های موجود در میزبانی از گردشگرهای داخلی و خارجی در سال 2018 اشاره کرد و گفت: نتیجه استقبال از رویداد تبریز 2018، در تعطیلات نوروز و همچنین تعطیلات تابستانی قابل ارزیابی است و طبق آمار طی نوروز سال گذشته هتل‌های تبریز دارای 55 درصد ضریب اشغال بوده اند که امسال این رقم به 85 درصد افزایش یافت.
به گزارش ایرنا، دبیر ستاد اجرایی و برنامه ریزی رویداد تبریز 2018 نیز در این جلسه با ارایه گزارش عملکرد این ستاد، با اشاره به اینکه برگزاری جلسات متعدد در راستای تبریز 2018 با کمیته های تخصصی نقش موثری در ایجاد هم افزایی، در راستای پیشبرد اهداف این رویداد بین المللی داشته است، گفت: در راستای این رویداد اقدامات ارزشمندی چون برگزاری اجلاس وزرای گردشگری مجمع همکاری کشورهای آسیایی در تبریز، نشست مشترک منطقه ای استانداران، سفرا و نمایندگان کشورهای منتخب، عقد تفاهم نامه با موسسه باستان شناسی آلمان و مذاکره با آژانس همکاری های ژاپن (جایکا) و انتخاب تبریز به عنوان مرکز مطالعات جاده ابریشم، آیین پیش رویداد، برپایی کاروان سفیران گردشگری تبریز 2018، اجرای خیابانی گروه های هنری اقوام ایرانی در تبریز و مراسم رسمی رویداد تبریز 2018 با حضور رییس جمهوری اسلامی ایران به انجام رسیده است.
مرتضی آبدار، حضور در نمایشگاه های ملی و بین المللی گردشگری در ترکیه، جمهوری آذربایجان، آلمان و ایتالیا، برگزاری تورهای آشناسازی ویژه خبرنگاران داخلی و خارجی و گروه های مستندساز شبکه های ملی و بین المللی را از دیگر برنامه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی بیان کرد.
وی با تاکید بر اینکه در سال جدید باید چهره‌ای متفاوت از تبریز به نمایش گذاشته شود، افزود: طبق مصوبه کمیسیون نظارت و هماهنگی صورت گرفته مابین میراث فرهنگی و اتحادیه‌های صنفی، به منظور افزایش پویایی شهر اجازه فعالیت شبانه روزی 23 صنف مرتبط با گردشگری واقع در مسیرها و کریدورهای گردشگری شهر صادر شده است.
تبریز در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای جهان اسلام انتخاب شده است.
3038/518
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: روز قدس تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 تبلیغات تعطیلات رییس جمهوری اسلامی ایران شبانه روزی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی روز قدس تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۹۳۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان آغاز به کار کرد

مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان در حاشیه مراسم افتتاح این نمایشگاه، افزود: در این نمایشگاه ۹۵ غرفه از ۱۵ استان شامل زنجان، تهران، آذربایجان شرقی و غربی، همدان، قزوین، گیلان، کردستان، فارس، کرمانشاه، البزر، یزد، خراسان رضوی، لرستان و خوزستان برپا شده است.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،سید رضا قندیلی، مهمترین هدف برگزاری جشنواره ملی اقوام را معرفی و بیان اصالت‌های اقوام ایرانی، تقویت و معرفی هویت ایرانی و اسلامی، تقویت همگرایی ملی و معرفی توانمندی‌های اقوام ایرانی ذکر کرد.

وی اضافه کرد: برگزاری چنین نمایشگاه‌های موجب می‌شود تا به پیشینه و تاریخ غنی و مؤثر کشورمان برگردیم و فرهنگ و هویت خودمان را در میان نسل جوان تقویت کنیم.

این مسوول با بیان اینکه این نمایشگاه در زنجان به مدت ۶ روز برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی از امروز تا ۲۱ اردیبهشت از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان زنجان برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.


دیگر خبرها

  • اسلامی: ایران از برجام خارج نشده است/ سند راهبردی بیست ساله هسته‌ای را در دستورکار قراردادیم/ گروسی: باید شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم
  • همایش‌های هسته‌ای تسهیل کننده نیمی از اهداف توسعه پایدار
  • نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان آغاز به کار کرد
  • افزایش یارانه خرید از نمایشگاه کتاب تهران | تحویل غرفه‌های ناشران آغاز شد
  • تقویت قطب‌های فکری و فرهنگی توسط دفتر تبلیغات اسلامی
  • تجلیل از معلمان نخستین مدرسه در زندان تبریز
  • تحرک بین المللی دانشجویان انتقال فناوری به جهان را تسهیل می‌بخشد
  • فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • دانشگاه تبریز در رتبه‌بندی آسیایی تایمز در جایگاه ۱۲۱ دانشگاه‌های آسیا قرار گرفت
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه