Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آبادان، رییس اداره حفاظت محیط زیست آبادان گفت: دو عراقی با خرج کردن دلارهایشان قصد داشتند یکهزار و 500 جوجه بلبل خرما را شبانه از اروند قاچاق کنند که در کمین مرزبانان گرفتار شدند.

فتحی افزود: قاچاقچیان بیگانه که بارشان به مقصد نرسید جوجه بلبل ها را از لانه هایشان دزدیده بودند و در شرایط بد نگهداری کردند از این رو گرمای شدید سبب مرگ نیمی از این پرنده های خوش صدا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محیط بانان محیط زیست پرندگان کشف شده را در نخلستان رها کردند.

حراج این گونه‌های کوچک در بازارهای کشورهای عربی و امیرنشین حوزه خلیج فارس باعث اختلال در زنجیره محیط زیست شده و نبود این گنجشک سانان حشرات را زیاد کرده است.

صدای زیبای این مرغان خوش صدا همیشه بهانه‌ای برای بروز و ظهور طمع شکارچیان بوده است حالا پای دلار هم که به میان آمده چشمشان را هم به روی محیط زیست بسته اند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ابادان قاچاق خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۹۴۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه دوم خراسان رضوی در پایش‌ های زیست محیطی کشور

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: این استان با انجام هفت هزار و ۸۰۰ نوبت پایش زیست محیطی، رتبه دوم کشور را پس از استان تهران در این زمینه کسب کرده است.   مهدی اله پور افزود: این پایشهای نظارتی در حوزه‌ های مختلف آب و فاضلاب، خاک، هوا و پسماند استان خراسان رضوی انجام شده است.   وی ادامه داد: از این تعداد پایش نظارتی محیط زیستی انجام شده در خراسان رضوی، چهار هزار و ۷۵ بازدید، از سوی کارشناسان حفاظت محیط زیست استان و سه هزار و ۷۲۶ نوبت بازدید در قالب برنامه خود اظهاری از آزمایشگاه های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست، صورت گرفته است.   مدیر کل محیط زیست خراسان رضوی اظهار کرد: این بازدیدها منتج به صدور ۲ هزار و ۱۸۰ فقره اخطاریه محیط زیستی برای منابع و صنایع آلاینده در جهت رفع آلودگی شده است که طبق آن پارسال هزار و ۴۳۴ مرکز آلاینده شناسایی و در فهرست مراکز آلاینده استان قرار داده شده است.   اله پور گفت: از عمده دلایل افزایش شناسایی منابع آلاینده و صدور اخطاریه‌ها، هدفمند تر شدن بازدیدها با اولویت منابع دارای آلایندگی، تشدید نظارتها، توجه به حفظ کیفیت منابع آبی، توجه به پایش واحدهای خدماتی، معدنی و تغییرات دستورالعمل اجرایی ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده است.   ۲۰ درصد گستره ۱۱۷ هزار و ۷۶۹ کیلومتر مربعی خراسان رضوی زیر پوشش اداره‌ کل حفاظت محیط زیست این استان قرار دارد.   مساحت زیستگاههای طبیعی و وحوش در خراسان رضوی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار است.   خراسان رضوی دارای ۴۱ منطقه چهارگانه و شکار ممنوع شامل ۲۸ اثر ملی طبیعی، پارک ملی، پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده و ۱۳ منطقه شکار ممنوع است.   حدود ۸۰ گونه پستاندار، ۲۸۵ گونه پرنده، ۲ گونه دوزیست، ۶۸ گونه خزنده و ۲۴ گونه ماهی در طبیعت خراسان رضوی زیست می‌کنند.   گونه‌ های شاخص حیات وحش این استان شامل بز وحشی، قوچ، گوسفند وحشی، آهو، پلنگ، یوزپلنگ، گرگ، کفتار و انواع پرندگان از قبیل پرندگان شکاری، هوبره و کبک است.

دیگر خبرها

  • کسب رتبه دوم خراسان رضوی در پایش‌ های زیست محیطی کشور
  • تولید کود و سموم زیستی از پسماند نخلستان‌ها
  • خراسان رضوی در پایش‌های زیست محیطی کشور دوم شد
  • ۳۱ جلد کتاب در حوزه دانش بومی و محیط زیست تدوین شد
  • اطلس دانش سنتی محیط زیست کشور تدوین می‌شود
  • همایش ملی دانش محیط‌زیست ایران برگزار شد
  • عاشق ترین درنای دنیا در مازندران خانه دار شد! | عکس و فیلم
  • اطلس دانش سنتی محیط‌زیست کشور تدوین می‌شود
  • اعطای دبیرخانه دائمی دانش سنتی محیط زیست کشور به چهارمحال و بختیاری
  • مشکل احتمالی که دختر جیمی‌جامپ‌ ایجاد کرد/ آیا درهای آزادی روی هواداران خانم استقلال بسته می شود؟