Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نمايندگان مجلس و کارشناسان بين الملل به تحريم دکتر علي عسکري از سوي وزارت خزانه داري آمريکا واکنش نشان دادند.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از روابط عمومي رسانه ملي،پس از خروج يک طرفه آمريکا از برجام و اعمال تحريم هاي شديد اقتصادي و سياسي عليه کشورمان، برخي از شخصيت هاي سياسي و نظامي از جمله دکتر علي عســکري رئيس رسانه ملي در ليست تحريم هاي جديد وزارت خزانــه داري آمريکا قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همين اساس رئيس رسانه ملي با صدور بيانيه شديداللحني به اين گستاخي جديد آمريکا واکنش نشــان داد و تاکيد کرد که تحريم او از ســوي وزارت خزانه داري آمريکا، نشــانه اي ديگر از شواهد افول و فروپاشي آمريکاست. در پي انتشار ين بيانيه ،برخي از نمايندگان مجلس، استادان دانشگاه و کارشناسان مسائل بين الملل، تحريم رئيس رسانه ملي آن هم تنها چنــد روز پس از خروج آمريکا از برجــام را با هدف مقابله با جبهه رســانه اي انقلاب اســلامي و پيروزي هاي جبهه مقاومت در منطقه غرب آسيا عنوان کردند و خواستار تمرکز بيش تر رسانه ملي بر روي شبکه هاي برون مرزي به منظور آگاه سازي جوانان و مردم کشورهاي منطقه و جهان براي مقابله با خوي استکباري آمريکا شدند.
بغض و کينه آمريکا از فعاليت هاي رسانه ملي
سيداحسان قاضي زاده هاشمي عضو کميسيون فرهنگي مجلس
تحريم دکتر عســکري از سوي وزارت خزانــه داري آمريکا ناشــي از اثرگذاري صداوســيما در عرصه هاي مهم جهاني و منطقه اي اســت. تحريم دکتر عســکري نشــان دهنده بغض و کينه آمريکايي هاست و آن ها هر کسي را که خلاف مصالح و منافع ايالات متحده در دنيا حرکت کند و يا فعاليت برجسته اي داشته باشد را بلافاصله تحريم مي کنند. رسانه هاي برون مرزي صداوســيما از جمله «پرس تي وي» و «العالم» در ســطح منطقه و جهان فعاليت هاي اثرگذاري در راســتاي بيداري اسلامي و همچنين مبارزه با سلطه طلبي آمريکا انجام مي دهند و بر همين اساس آمريکايي ها در نخستين گام سال گذشته فعاليت هاي فني رســانه ملي و شبکه هاي برون مرزي را تحريم کردند و امروز نيز با تحريم رئيس سازمان صداوسيما اوج دشمني خود با رسانه ملي را به اثبات رساندند.
ترس آمريکا از مسئولان ارشد جمهوري اسلامي ايران
فواد ايزدي استاد دانشگاه و تحليلگر مسائل آمريکا
آمريکايي ها از مقام هاي جمهوري اسلامي ايران ترس و واهمه دارند و هميشه به دنبال بهانه اي براي تحريم اين افراد هستند.دکتر عسکري به دليل اينکه رئيس بزرگ ترين و اصلي ترين رســانه کشور است، قابليت تحريم پيدا کرده و در ليست تحريم هاي جديد آمريکا عليه ايران قرار گرفته است. دکتر عسکري به عنوان رئيس رسانه ملي در رديف مسئولان ارشد کشور قرار دارد و به همين دليل در ليست تحريم هاي جديد آمريکا عليه ايران قرار گرفته اســت و با توجه به خوي و خصلت آمريکايي ها و تحريم هاي گسترده مسئولان کشور از سوي ايالات متحده، تحريم رئيس رسانه ملي در شرايط فعلي رخداد عجيب و غير منتظره اي به نظر نمي رسد. آمريکا در حوزه هاي مختلف درگير مشکلات مهم اجتماعي، سياسي و اقتصادي است و بر همين اساس روز به روز به سمت افول و فروپاشي گام برمي دارد و اتخاذ سياست هاي تحريمي عليه کشورهاي مختلف و همچنين مسئولان آن ها مؤيد اين موضوع است.
واهمه آمريکا از اثرگذاري جبهه رسانه اي انقلاب اسلامي
محسن کوهکن عضو کميسيون صنايع و معادن در مجلس
آمريکايي ها از گذشته تاکنون در سطح بين المللي، اهداف نامشروعي را براي خود تعريف کرده اند و در دوره رياست جمهوري ترامــپ نيز به صراحت اين اهداف را دنبال مي کنند و تحريم رئيس رسانه ملي نيز يکيا ز برنامه هايا يالات متحده براي مقابله با جبهه رسانه اي انقلاب اسلامي و اثرگذاري آن در سطح منطقه و جهان محسوب مي شود. بايد موضع رسمي رسانه ملي در برابر تحريم اخير رئيس سازمان صداوسيما، ايستادگي و پاسخ درخور به اينگونه رفتارهاي دولت آمريکا باشد. بايد با تقويت فعاليت هاي معاونت برون مرزي و شــبکه هاي «العالم»، «پرس تي وي»، «الکوثر» و... در راستاي روشنگري ميان جوانان به ويژه جوانان کشورهاي عرب منطقه غرب آســيا و همچنين ترويج بيداري اسلامي در ميان جوانان ساير کشورهاي دنيا، گام هاي اساسي و محکم برداشته شود.
اذعان آمريکا به شکست
سيدجعفر قنادباشي کارشناس و تحليلگر ارشد و مسائل بين الملل
نگاهي به روند تحريم شــخصيت هاي ساله 40سياسي و نظامي کشور در دوران انقلاب اسلامي و فهرســت آن ها از سوي ً دولت آمريکا نشان مي دهد که غرب معمولا شــخصيت هاي مؤثر در روند پيشــرفت و اقتدار کشور را هدف قرار مي دهد؛ شخصيت هايي که در حال حاضر در تعيين سرنوشت کشور بسيار اثرگذار هستند. در حال حاضر در دوران جنگ رسانه اي به سر مي بريم و اقتصاد، بخش مهمي از اين جنگ را تشکيل مي دهد. رسانه ملي سهم مضاعفي در نبردي که آمريکايي ها بر کشور تحميل کردند دارد و بر همين اســاس، رئيس رسانه ملي به عنوان رأس و فرمانده رسانه هاي جبهه مقاومت در اين نبرد، نقش بسيار مهم و اثرگذاري برعهده دارد. اين تحريم نشانگر اذعان و اعتراف آن ها به نقش کليدي و بازدارندگي رســانه ملي در برابر تهاجم فرهنگي و اقتصادي غرب است. يکي از دلايل مهم تحريم دکتر عسکري از سوي آمريکا، اعتراف دشمن به شکســت در جنگ رسانه اي و محقق نشدن اهداف آن ها در سطح منطقه غرب آسياســت. دشمن درصدد براندازي از طريق فعاليت هاي فرهنگي و رســانه اي است و بر همين اساس رسانه ملي يکي از ارکان مهم دفاعي کشور در برابر فعاليت هاي رسانه اي جبهه استکبار محسوب مي شود. در عرصه جنگ نرم و عمليات رواني غرب عليه کشورمان، نقش رسانه ملي براي خلق حضور هميشگي مردم در صحنه، بســيار مهم و اثرگذار اســت و بايد در راستاي تقويت آن گام برداريم. دکتر عســکري شخصيت ممتازي است که در طول دو ســال گذشــته توانمندي هاي خود را در رسانه ملي به منصه ظهور رســانده و خوشبختانه در طول دو سال گذشته، معاونت برون مرزي و رسانه هاي بين المللي رسانه ملي از جمله «پرس تي وي» و «العالم» در راســتاي مقابله با زياده خواي هاي غرب، در سطح منطقه و جهان خوش درخشيده اند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۹۴۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محسن رضایی در جلسه شورای مرکزی شورای وحدت

در این جلسه آقایان دکتر باهنر و بادامچیان و دکتر متکی و حجت الاسلام پور محمدی مطالبی درباره اوضاع کشور و وحدت نیروهای انقلاب و مشارکت مردم در اداره کشور بیان کردند.

 

 محسن رضایی ضمن پاسخ به سوالات، پیشنهاداتی برای کارآمدی و تقویت عقلانیت جمعی در جبهه انقلاب ارائه کرد.

 

وی گفت: ما در عین داشتن قوی‌ترین نظام سیاسی در منطقه غرب آسیا در زمینه اداره کشور نیازمند هم افزایی و انسجام بیشتر وفاداران به نظام و نیروهای انقلاب هستیم.

 

 رضایی با بیان اینکه لازمه انسجام علاوه بر برادری نیازمند عقلانيت جمعی نیز است، خاطرنشان کرد: مردم در این انتخابات با عبور از جناح‌ها وگروههای سياسی نشان دادند که سیاسیون و دولتمردان و گروه‌های سياسی باید به عقلانيت جمعی اهمیت داده و در تقویت آن بکوشند. 

 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ادامه داد: خوشبختانه درحوزه سیاست و دفاع و امنیت، کارآمدی وعقلانیت جمعی رشد قابل توجهی کرده است، اما در فعالیت های انتخاباتی و اقتصادی، نیازمند تقویت کارامدی وعقلانیت جمعی هستیم.

دیگر خبرها

  • آمریکا و رژیم صهیونیستی در آینده منطقه جایی ندارند/ ایران مقاومت را در جهان تقویت کرد
  • تشکیل قرار گاه تحول فرهنگی با هدف مقابله با آسیب های اجتماعی
  • رئیس دیوان عالی کشور گفت: فضای مجازی یکی از بسترهای مقابله دشمن با ارزش‌های اسلامی است
  • فضای مجازی بستر مقابله دشمن با ارزش‌های اسلامی است
  • موفقیت‌ها در دل تحریم به دست آمده است
  • محسن رضایی در جلسه شورای مرکزی شورای وحدت
  • تلاش برای راه‌اندازی دانشگاه‌های وقفی در کشور
  • قدردانی رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی‌انقلاب
  • تشکر مجدد رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی