Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@23:41:03 GMT

پیشنهاد بازگشایی پیاده راه ۱۷شهریور به صورت فاز بندی

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۹۴۶۴۷

پیشنهاد بازگشایی پیاده راه ۱۷شهریور به صورت فاز بندی

به گزارش خبرنگار مهر، افشین حبیب‌زاده در چهل و هشتمین جلسه کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک که با حضور پورسید آقایی معاون حمل ونقل وترافیک و یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران به موضوع نحوه بازگشایی پیاده روی خیابان ۱۷ شهریور اختصاص داشت، گفت: شش ماه است که این مساله در شورای پنجم در حال بررسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزهای اول که نظرات کارشناسان را در یافت می‌کردیم مشخص شد که کارشناسان شهرداری و راهنمایی و رانندگی با بازگشایی کامل ان مخالفت دارند.

نایب رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران، به مشکلات رخ داده برای ساکنین و کسبه خیابان ۱۷ شهریور و درخواست‌های آنان برای بازگشایی هرچه سریع‌تر این معبر اشاره کرد و افزود: در گذشته این محله پر رونق بود اما امروز کمترین رونق را داشته و با آسیب‌های اجتماعی زیادی مواجه است. ما باید خودمان را جای افرادی که در آنجا سکونت یا اشتغال دارند در نظر بگیریم تا به آنچه حق و عدالت است، برسیم.

رییس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: از کارشناسانی که در دوره قبل دست‌اندرکار این پروژه بودند  سوال می‌پرسیدم می‌گفتند که آنها هم مخالف بودند اما اسم شخصی را می‌آوردند که تنها او بر اجرای این پروژه پا فشاری می‌کرده است.

وی افزود: بیشتر علاقه داشتیم کسانی که در ایجاد این مشکلات مسئولیت داشتند حضور پیدا می‌کردند اما متاسفانه آنها تصمیم گرفته‌ و رفته‌اند و اکنون هم مسئولیت را برعهده نمی‌گیرند و اگر هم بیایند حرفی ندارند.

حبیب‌زاده با تاکید براینکه اجرای پیاده‌روسازی خیابان ۱۷ شهریور کسبه و ساکنان آن محله را با مشکلات اساسی مواجه کرده است، اظهار کرد: ساکنین این محل امروز که از خانه خود خارج می‌شوند باید با صحنه هایی روبرو شوند که تحمل آن بسیار سخت است .

نایب رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران خطاب به معاونین شهردار تهران گفت: ما و شما که مسئولیت بر عهده داریم باید وجدان خود را قاضی کنیم و ببینیم که آیا با تصمیماتی که درباره خیابان ۱۷ شهریور خواهیم گرفت مشکلات این محل حل می‌شود یا خیر. اگر مشکل را حل نمی‌کند برویم فکر اساسی‌تری کنیم. اگر همان چند سال پیش این طرح اجرایی نمی‌شد اما مشکلات ترافیکی ما را مجبور می‌کرد که کاری را انجام دهیم، قطعا چنین تصمیمی نمی‌گرفتیم. متاسفانه در زمان تصمیم‌گیری به هیچ چیزی فکر نشده است.

رییس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با تاکید براینکه شورای پنجم عزم حل مشکل کسبه و ساکنان خیابان ۱۷شهریور را دارد، گفت: در گذشته چندین بار با آقای نجفی در این ارتباط صحبت و ایشان گفت که درست است برای اجرای این پروژه هزینه زیادی شده است اما چاره‌ای جز بازگشایی آن نداریم.

وی ادامه داد: درخواست من از  پورسیدآقایی رییس سازمان حمل و نقل و ترافیک، یزدانی معاون خدمات شهری و مسئولان  راهنمایی و رانندگی این است که به این موضوع بگونه‌ای نگاه کنیم تا مشکلات سکنه و کسبه این محل مرتفع شود.

حبیب‌زاده در بخش دیگری از این نشست در مورد علت افزایش آسیب‌های اجتماعی پس از اجرا شدن پیاده‌رو سازی خیابان ۱۷ شهریور گفت: پس از اجرایی شدن این پروژه، ارزش‌ واحدهای مسکونی این محله پایین آمده و بسیاری خانه‌های خود را فروخته و یا اجاره داده‌اند. از این‌رو منطقه مسکونی این محله به مناطق خاصی از جمله تجمع معتادان تبدیل شده که به گفته ساکنین بعضا خانه‌های این منطقه را به صورت ساعتی در اختیار معتادان قرار می‌دهند.

حبیب‌زاده در پایان گفت: پیشنهاد من این است که بازگشایی پیاده‌رو خیابان ۱۷ شهریور را به چند فاز تقسیم کنیم. در فاز اول مسیر را برای حمل‌ونقل عمومی اتوبوس و تاکسی فراهم کنیم و بعد با بررسی بازخورد اجرای این فاز، تصمیم بگیریم که اجرای فاز دوم برای بازگشایی کامل به چه صورت باشد. بنظرم اگر از الان بخواهیم این پروژه به صورت کامل بازگشایی شود، شاید اجرای آن به ۱۰ سال آینده هم نرسد.

کد خبر 4317555 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: افشین حبیب زاده پیاده راه 17 شهریور معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش ترافیک راهپیمایی روز قدس پلیس راهور شهر تهران سرهنگ نادر رحمانی نیروی انتظامی دانش آموزان سالروز ارتحال امام خمینی سازمان هواشناسی سازمان تامین اجتماعی محدودیت ترافیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۹۴۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم

عضو شورای شهر قم از همایش ملی پیاده‌روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: در تلاشیم تا ورزش همگانی را در شهر گسترش دهیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، نرجس نیازمند در نشست خبری روسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم که در آستانه روز شورا در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: بعد از تشکیل دوره ششم شورای اسلامی شهر، به دنبال مطالبات از سوی اقشار مختلف بانوان جامعه و شهر قم، در ابتدا کمیته بانوان و در اردیبهشت‌ماه سال گذشته کمیسیون زنان و خانواده تشکیل شد.

وی با بیان اینکه قبلاً هیچ موضوع متناسب و متناظر درباره بانوان در شهرداری قم وجود نداشت، افزود: ابتدای امر تشکیل کارگروه‌ها را داشتیم که تمام مواردی که مربوط به حوزه زنان و خانواده است بررسی‌شده و مهم‌ترین سرفصل‌ها مربوط به حوزه شهری پیاده شود.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم با اشاره به عمده فعالیت‌ها در کمیته بانوان و کمیسیون زنان و خانواده تصریح کرد: جوانی جمعیت، حمایت از محافل قرآنی در راستای تربیت دینی فرزندان، حمایت از مشاغل خانگی و تقویت اقتصاد خانواده، ازجمله فعالیت‌هایی بود که در کمیته بانوان و کمیسیون زنان و خانواده انجام شده است.

وی ادامه داد: در راستای ایجاد بازارچه‌های ثابت و موقت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری 13 بوستان را برای ایجاد فضای بازارچه‌ها معرفی کرده است.

نیازمند با تأکید بر ورزش و اهمیت نشاط اجتماعی، عنوان کرد: در راستای افزایش نشاط اجتماعی ورزش صبحگاهی بانوان راه‌اندازی و فضاهای بوستان بانوان گسترش یافت.

رئیس کمیسیون زنان و خانواده شورای شهر قم از همایش ملی پیاده‌روی بانوان در 21 اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: در تلاشیم تا ورزش همگانی را در شهر گسترش دهیم.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • اجرای طرح انضباط شهری مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • ۱۳ خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم
  • احیای ساختمان قدیمی شهرداری تهران تا شهریور امسال | تغییرات جدید در ورودی بازار بزرگ تهران
  • احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳
  • زمان اجرای تغییرات در طرح ترافیک تهران
  • سهم ۶۴ درصدی طرحهای عمرانی از بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اشنویه
  • آیا امسال سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور آغاز می شود؟!
  • آغاز عملیات همسطح سازی پیاده روی خیابان شهید رجایی شوش