Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:47:45 GMT

اجرای طرح گازرسانی به ۱۰۰۰روستای آذربایجان غربی

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۹۵۳۵۰

اجرای طرح گازرسانی به ۱۰۰۰روستای آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا شیخی بعد از ظهر یکشنبه در آیین کلنگ زنی طرح گازرسانی به شهر آواجیق چالدران اظهارداشت: درحال حاضر هزار روستا درسراسر استان تحت عملیات گازرسانی قراردارند که آمار بی سابقه ای است.

وی با بیان اینکه امسال روند گازرسانی به روستاها با جدیت در حال انجام است اضافه کرد: در زمان حاضر طرح گازرسانی به ۱۲۹ روستای شمال استان با اعتبار ۹۵میلیارد تومان در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیخی با بیان اینکه در ۴۱ روستای شهرستان چالدران مراحل پیمان سپاری عملیات گاز رسانی انجام گرفته افزود: قرار است در آینده ای نزدیک گاز شهر زرآباد شهرستان خوی از مسیر شهرستان چالدران اجرایی شود .

وی همچنین با اعلام اینکه همزمان با اجرای این پروژه به بیش از ۲۳ روستای دیگر در این شهرستان نیز گاز رسانی صورت می گیرد، افزود: هم اکنون ۴۱ روستای این شهرستان تحت عملیات گازرسانی قرار دارند که با بهره برداری از این طرح ها درمجموع ضریب نفوذ گازطبیعی بین خانوار روستایی چالدران به۶۰ درصد ارتقاء خواهد یافت.

شیخی با بیان اینکه هم اکنون گازرسانی به ۴۵۰‌ روستا در دست طراحی و پیمان سپاری شده است گفت: تا اواسط سال ۹۸ ضریب نفوذ گازرسانی روستایی را به ۸۵ درصد خواهیم رساند.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی با اشاره به اینکه هم ‌اکنون از ۴۲ شهر آذربایجان غربی ۲۷ شهر دارای گاز هستند اظهارداشت: هم اکنون بیش از ۹۹ درصد خانوار شهری و ۵۰ درصد خانوار روستایی آذربایجان غربی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

کد خبر 4317625

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت گاز آذربایجان غربی گازرسانی روستایی راهپیمایی روز قدس بوشهر سالروز ارتحال امام خمینی ماه مبارك رمضان شهرکرد روز جهانی قدس مشهد یاسوج گرگان شیراز شب قدر خرم آباد خطبه های نماز جمعه امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۹۵۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۱۴ نقطه حادثه خیز در جاده‌های ارومیه

فرماندار ارومیه در جلسه بررسی و پیگیری مسائل و مشکلات حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این شهرستان با اشاره به وجود ۱۴ نقطه حادثه خیز در جاده‌های شهرستان گفت: از این تعداد، ۹ نقطه رفع و آشکارسازی شده است.

غلامحسین عماری افزود: در کل استان ۲۴ نقطه حادثه خیز وجود دارد که ۱۴ نقطه آن مربوط به این شهرستان است و آمار نشان می‌دهد که باید در حوزه بهبود وضعیت راه در شهرستان ارومیه به عنوان مرکز استان، اهتمام بسیار جدی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۶۱۱ روستای آذربایجان غربی در ارومیه واقع شده است، ادامه داد: بیشترین تعداد راه‌های روستایی و اصلی استان در ارومیه قرار دارد.

عماری اظهار کرد: همچنین ارومیه تنها شهرستان آذربایجان غربی است که با ۲ کشور مرز مشترک دارد بنابراین نیاز است توجه ویژه در حوزه راهداری به این شهرستان داشته باشیم و آنچه امروز در این حوزه در حال انجام بوده، قابل تقدیر است.

وی گفت: ۱۹ مصوبه شامل ۳۸ پروژه مصوبات سفر شهرستانی استاندار آذربایجان غربی به بخش‌های پنجگانه ارومیه بوده که تاکنون این پروژه‌ها ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • وجود ۱۴ نقطه حادثه خیز در جاده‌های ارومیه
  • بررسی روند عملیات اجرایی آبرسانی به ۲ روستای بوکان
  • پیشرفت ۹۵ درصدی طرح‌های تامین آب شرب ۷ روستای شهرستان چایپاره
  • لزوم جذب سرمایه گذار برای اجرای طرح‌های راه وشهرسازی آذربایجان غربی
  • اجرای ۱۰۰ درصدی بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن بازآفرینی در آذربایجان‌غربی
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • تقویت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اولویت مدیران شهرستانی باشد
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • لزوم همکاری بیش از پیش بانک مسکن در اجرای طرح‌های نهضت ملی
  • تزریق گاز به خطوط لوله ۶ روستای شهرستان سوادکوه