Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما، دهها غیرنظامی سوری که در اردوگاه فلاکت زده الرکبان در مرزهای اردن و سوریه اسکان داده شده بودند به سبب اوضاع وخیم این اردوگاه به مرکز پناهندگی عدرا در ریف دمشق بازگشتند.
به گزارش شبکه خبری العالم، افراد بازگشته گفتند آنها از اردوگاه الرکبان نزدیک پایگاه آمریکایی تنف فرار و بازگشت به سوریه را انتخاب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دارین فضل خبرنگار العالم گزارش داد حدود دویست و پنجاه نفر برای فرار از خاطرات دردناک، اردوگاه الرکبان نزدیک مرزهای اردن را ترک کردند و پس از گذراندن سختی به مراکز پناهندگی در عدرا در ریف دمشق رسیدند.
یکی از افراد بازگشته گفت: آنها در اردوگاه الرکبان فقط یک پتو به ما داده بودند. هر شش ماه یک بسته به ما می دادند. آنجا قحطی بود و هیچ چیزی به ما نمی دادند. اما اینجا خدا را شکر به ما پوشاک و غذا دادند.
خبرنگار گفت "راکان" کودکی است که از آن اردوگاه آمده است. او کودکانی را دیده بود که به سبب سرما و بی تدبیری در برابر دیدگان او جان دادند.
راکان گفت: "بسیاری از کودکان جان خود را از دست دادند و هیچ پزشکی کودکان را معاینه نمی کرد. برخی کودکان به سبب تشنگی و گرسنگی جان دادند. ما از آبی که روی زمین بود می نوشیدیم."
خبرنگار در ادامه گزارش افزود دولت سوریه با همکاری هلال احمر این کشور برای افراد جدیدی که وارد مرکز پناهندگان عدرا می شوند، پناهگاه، غذا و کمک های پزشکی تقدیم می کند.
دولت سوریه همچنین این افراد را تحت حمایت های روانی قرار می دهد تا بر اساس برنامه ها و تمرین های روحی و روانی و آموزشی و گذارندن دوره های مبارزه با بیسوادی بار دیگر وارد جامعه شوند.
یکی از مددکاران گفت: تلاش می کنیم تا (کودکان) با ما کنار بیایند و آنها را با کارهای جدید آشنا می کنیم و به آنها می گوییم چه مسائلی باید بیاموزند. آنها را به درس خواندن علاقه مند می کنیم. چراکه این مهم ترین مسئله در کودکان است. همچنین به آنها می آموزیم چگونه به عنوان یک فرد و در کنار یکدیگر با هم ارتباط داشته باشند.
خبرنگار گفت اوضاع وخیم انسانی در اردوگاه الرکبان به دیگر جنایت های آمریکا در جنگ سوریه افزوده می شود. اردوگاه الرکبان نزدیک مرزهای اردن و در داخل منطقه ای واقع است که ارتش آمریکا کنترل آنجا را در دست دارد و از پایگاه نظامی تنف آمریکا فاصله چندانی ندارد؛ پایگاهی که آمریکا در آن گروه های تروریستی را آموزش و مجهز می کند و این گروه ها از بازگشت آوارگان به مناطق خود جلوگیری و آنها را با سرنوشت نامعلوم رها می کنند.
این افراد که طبق گفته خودشان سال ها از زندگی دور بوده اند امروز بازگشتند تا بار دیگر زندگی عادی خود را در شرایط مناسب انسانی از سر بگیرند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: آوارگان سوري اردوگاه الرکبان ريف دمشق اردوگاه سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۹۵۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان

فاطمه میرزانژاد، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گیلان از اجرای طرح شهید محمودوند در گردآوری اطلاعات کودکان بازمانده از تحصیل در سامانه وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در مراحل بعدی اسامی دانش‌آموزان ترک‌تحصیل کرده شناسایی نشده به سایر نهاد‌ها مانند کمیته امداد، بهزیستی، اداره کار و نیز استانداری ارسال و از ظرفیت آنها برای شناسایی سایر کودکان استفاده می‌شود. 

او همچنین افزود: اداره کار با اعطاء بسته‌های حمایتی مالی و معیشتی به خانواده‌های دارای فقر مالی، بهزیستی با کمک به کودکان با بیماری‌های خاص و حمایت از کودکان بد سرپرست و بی سرپرست، دادگستری با حمایت قضایی از کودکان بد سرپرست و بی سرپرست، ثبت احوال با کمک برای ثبت مشخصات و دریافت شناسنامه برای ایجاد هویت و ثبت‌نام در سامانه‌های آموزش و کمک به ادامه تحصیل دانش‌آموزان پای کار هستند تا هیچ دانش‌آموزی از تحصیل باز نماند.

معاون آموزش و پرروش گیلان تصریح کرد: در این طرح از تمامی ظرفیت‌های استان برای شناسایی و بازگرداندن دانش‌آموزان به تحصیل استفاده می‌شود.

به گفته میرزانژاد، ۱۵۴ دانش‌آموز در مقطع ابتدایی و ۱۲۸ دانش‌آموز در مقطع متوسطه با اجرای این طرح در سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ به تحصیل بازگردانده شدند.

طرح شهید علی محمودوند که شهید شاخص گروه تفحص با ۷۰ درصد جانبازی شیمیایی، قطع پا و ۲۵ ساچمه در دست بود، برای شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل و بازگرداندن آنها به مدارس در کشور و از جمله استان گیلان اجرا می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • حمله رژیم صهیونیستی به حومه دمشق
  • حمله جدید رژیم صهیونیستی به سوریه/ مناطقی در دمشق و قنیطره هدف گرفته شدند + فیلم
  • حمله رژیم اسرائیل به مناطقی در جنوب سوریه
  • عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری
  • آخرین وضعیت دیپلمات مجروح حمله اسرائیل به سفارت ایران + عکس
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات سوری که در حمله رژیم صیهونیستی به سفارت ایران مجروح شد
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق
  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان