Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، چهاردهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید عصر امروز یکشنبه با حضور استاندار و مدیران صنایع تولیدی استان کرمانشاه با هدف بررسی مشکلات و رفع موانع سر راه تولید که برخی از آنها در ساختار اداری و دستگاههای خدمات رسان است، تشکیل شد.

 یکی از واحدهای صنعتی که مشکلات آن در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت واحد صنعتی بازیافت مواد و تولید کود آلی کرمانشاه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هایده شیرزادی مدیر عامل شرکت بازیافت مواد و تولید کود آلی استان کرمانشاه در این راستا اظهار داشت: این واحد با مشکلاتی از جمله عدم پرداخت تعهدات توسط شهرداری جهت پسماندهای شهری، عدم تخصیص یارانه به خرید کمپوست توسط سازمان جهاد کشاورزی و عدم امهال ۲ ساله تسهیلات توسط بانک ملی مواجه است.

 شیرزادی در ادامه بیان داشت: در حال حاضر ما بالغ بر ۲۳۷شغل ثابت داریم که متاسفانه آخر سال به دلیل عدم پرداخت مطالبات کار به تعطیلی کشیده می‌شود.

وی افزود: بازیافت یک کار زیست محیطی است و آلوگی خاک و هوا را کم می کند و از اهمیت بالایی برخوردار است اما متاسفانه هیچ حمایتی از آن نمی‌شود.

شیرزادی خاطر نشان کرد: از ۳ سال قبل تا کنون حدود ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از شهرداری مطالبات داریم .

وی به تورم های اخیر اشاره کرد و گفت: متاسفانه با این روند گرانی ما هنوز نتوانستیم دستگاهها را بازسازی کنیم و حتی نمی توانیم قطعات یدکی را عوض کنیم.

شیرزادی اظهار داشت: دولت به موقع پول دولتی ها را پرداخت می کند اما کسی از ما حمایت نمی کند در حالی که این یک پروژه ملی برای شهر است و اگر تعطیل شود از سونامی و زلزله بدتر است، روزی ۷۰۰ تن زباله را کجا می خواهند ببرند؟

به گفته شیرزادی این پروژه در صورت حمایت توانایی ایجاد ۳۰ شغل مستقیم را دارد.

استاندار جهت بررسی مشکلات این واحد صنعتی قرار شد فردا از نزدیک از این واحد بازدید کند و ساعت ۹ جلسه ای را در این خصوص تشکیل دهند.

در ادامه این جلسه جلال صادقین مدیر عامل یکی از واحدهای صنعتی در استان اظهار داشت: واحد تولیدی ما الان در شرف تعطیلی ۱۰۰ درصد است.

همچنین یک واحد نساجی نیز در حال حاضر در رکود کامل به سر می برد و در این جلسه توسط سرمایه گذار مشکلاتش مطرح شد.

کد خبر 4317674

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه بازیافت زباله راهپیمایی روز قدس بوشهر سالروز ارتحال امام خمینی ماه مبارك رمضان شهرکرد روز جهانی قدس مشهد یاسوج گرگان شیراز شب قدر خرم آباد خطبه های نماز جمعه امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۹۶۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی آخرین نیروگاه زغال‌سنگ بریتانیا برای پیشبرد هدف کربن‌صفر

آخرین نیروگاه تولید برق فعال زغال‌سنگ بریتانیا پس ۵۷ سال فعالیت، سپتامبر سال جاری برای همیشه تعطیل خواهد شد. 

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، آخرین نیروگاه فعال زغال‌سنگ بریتانیا که در سال ۱۹۶۷ با ظرفیت تولید ۲ هزار مگاوات برق برای تأمین برق دو میلیون خانه توسط هیئت مرکزی تولید برق کشور راه‌اندازی شد، سی‌ام سپتامبر ۲۰۲۴ برای همیشه به فعالیت خود پایان خواهد داد. این اقدام بخشی از برنامه‌های دولت برای پایان دادن به تولید زغال سنگ در بریتانیا است.

عملیات انحلال این نیروگاه از اول اکتبر آغاز می‌شود و تکمیل آن دو سال طول خواهد کشید. تخریب برج‌های خنک‌کننده و دیگر بخش‌های این نیروگاه ۶۵۵ هکتاری پس از اتمام عملیات انحلال آغاز خواهد شد.

چرا تولید زغال‌سنگ در بریتانیا به پایان می‌رسد؟

زغال سنگ یک سوخت فسیلی است و از زمان انقلاب صنعتی در بریتانیا برق تولید می‌کند، زمانی این سوخت بر منطقه میدلندز شرقی تسلط داشت، اما اکنون به دلیل تأثیری که بر محیط زیست دارد، به‌عنوان کثیف‌ترین سوخت فسیلی بریتانیا شناخته می‌شود و معادن آن تعطیل شده‌اند. آخرین نیروگاه زغال‌سنگ بریتانیا نیز ماه سپتامبر تولید خود را متوقف خواهد کرد.

هنگامی که زغال‌سنگ می‌سوزد، گازهای گلخانه‌ای مانند دی‌اکسیدکربن وارد جو می‌شود. با گذشت زمان تجمع این گازها با به دام انداختن انرژی اضافی در جو زمین، دمای جهانی را افزایش داده است. بریتانیا متعهد شده است تا سال ۲۰۵۰ انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را به صفر برساند و برای دستیابی به این هدف، تعهدات بلندپروازانه‌ای اتخاذ کرده که شامل دست‌یابی به برق کاملاً پاک تا سال ۲۰۳۵ با افزایش سریع انرژی بادی، خورشیدی و هسته‌ای می‌شود.

پیش از این نیز بریتانیا گزارش داد که رکوردها نشان‌دهنده تغییرات چشمگیری در سیستم تولید برق این کشور نسبت به ۱۵ سال پیش است که نیروگاه‌های گاز و زغال‌سنگ بیش از ۷۵ و انرژی‌های تجدیدپذیر تنها دو درصد از ترکیب برق آن را تشکیل می‌دادند. در سال گذشته نیز تنها یک‌سوم برق بریتانیا از سوخت‌های فسیلی و ۴۰ درصد آن از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌شد.

اکنون سهم برق تولید شده توسط سوخت‌های فسیلی در بریتانیا به پایین‌ترین حد خود رسیده است و گاز و زغال‌سنگ تنها ۲.۴ درصد از تولید برق را برای یک ساعت در هفته گذشته به خود اختصاص داده‌اند.

کد خبر 749399

دیگر خبرها

  • تعطیلی آخرین نیروگاه زغال‌سنگ بریتانیا برای پیشبرد هدف کربن‌صفر
  • ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شدند
  • حمایت قضایی از تولید/ جلوگیری از بیکاری ۱۹۱ هزار ‌کارگر
  • حمایت دستگاه قضائی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد
  • حمایت دستگاه قضایی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد
  • جلوگیری از تعطیلی ۲ هزار واحد تولیدی و بیکاری ۱۹۸ هزار نیروی کار
  • برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک
  • توضیحات رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان در مورد احتمال تعطیلی واحد گلباف
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند +اسامی