Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-خسرو سلجوقی عضو هیأت عامل سازمان فناوری اطلاعات یکی از چالش های تولید محتوا و درآمدزایی را انحصار عنوان کرد و گفت: این انحصار در دست صداوسیما و اپراتورهای تلفن همراه است. این دو بیشترین میزان از درآمد را به خود اختصاص می‌دهند بنابراین اگر ته کاسه چیزی باقی بماند آن را به تولیدکننده محتوا اختصاص می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجری سند حمایتی و برنامه اقدام توسعه خدمات فضای مجازی کودک چالش دیگر را رعایت نکردن نظام مالکیت معنوی (کپی رایت) اعلام کرد و افزود: در کشور ما، نظام مالکیت معنوی نیز اجرا نمی‌شود و کسی به اجرای آن مقید نیست. نبود فرهنگ خرید محتوا در میان کاربران مانع از درآمدزایی شده است و به نوعی فرهنگ خرید محتوا و پرداخت پول هنوز از سوی کاربران نهادینه نشده  و آنها به‌دنبال نسخه رایگان و غیرقانونی تولید محتوا می‌روند بنابراین این عوامل نیز در رشد نکردن درآمدزایی تولید محتوا نقش عمده‌ای دارد.

سلجوقی در ادامه گفت: برای درآمدزایی ابتدا باید انحصار را شکست و قدرت رقابت در بازار را فراهم کرد ولی متأسفانه برای صداوسیما و اپراتورها نمی‌توان رقیبی فراهم کرد. شاید تنها راه میانبر مصوب کردن نرخ تعرفه از سوی شورای عالی فضای مجازی باشد. در خصوص مالکیت معنوی نیز شاید بتوان از فناوری بلاک چین و تغییر فرهنگ استفاده کرد. البته علاوه بر انجام کارهای فرهنگی و نهادینه کردن پرداخت هزینه‌ها باید فتوای شرعی و احکامی نیز صادر شود تا کاربران ملزم به رعایت مالکیت معنوی شوند.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 رویداد۲۴ اخبار مهم اخبار روز جدیدترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۹۶۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ملی محتوا و بنای موزه تاریخ کانون در سازمان میراث فرهنگی

موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از مراکز قدیمی این مجموعه است که بخش‌های تونل زمان، سرداب، رمپ، اتاق کُره، راهرو، سالن نمایش و... را شامل می‌شود.

برهمین اساس این مجموعه به دلیل روش منحصر به فرد در ارائه آموزش تاریخ و محتوای فرهنگی و هنری در اقدامی مستمر، از نظر محتوایی موفق به ثبت ملی در سازمان میراث فرهنگی شده است.

همچنین این موزه به عنوان اولین بنا از مجموعه ساختمان‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان تهران به دلیل سازه و معماری خاصی که دارد از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ثبت ملی بنا نیز دریافت کرده است.

بنای ارزشمند موزه تاریخ نزدیک به ۶ دهه قدمت دارد، اما به عنوان اولین موزه کودکان و نوجوانان، فعالیت خود را از سال ۱۳۶۰ آغاز کرده است.

موزه تاریخ کانون بر اساس شیوه مخاطب و آموزش محور با ارائه محتوای تاریخ ایرانی اسلامی به کودکان و نوجوانان، نقش موثری در آموزش و یادگیری ماندگار مخاطبان خود دارد. این موزه میزبان دانش‌آموزان، کودکان و نوجوانان، خانواده‌ها، پژوهشگران، مربیان و مخاطبان فعال حوزه کودک و نوجوان و علاقه‌مندان برای بازدید و شرکت در برنامه‌های آموزشی است.

موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در میدان شهدا، خیابان پیروزی، خیابان شهید اسپندی (افروز)، نبش کوچه نگران‌پور، پلاک ۷ واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری میراث و گردشگری

دیگر خبرها

  • توسعه گردشگری نیازمند توجه به آموزش اصولی است/نبود برنامه ریزی چالش بزرگ گردشگری
  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ
  • ورود مدعی العموم به موضوع زباله، چالش بزرگ محیط زیست رامسر
  • چالش مسعود شجاعی در جام شیرین
  • ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به دنبال اثرگذاری در تولید است
  • خطر بزرگ در انتظار پرسپولیس
  • امتناع بازیکنان از امضا و چالش بزرگ خطیر/ استقلال در خطر سقوط!
  • ثبت ملی محتوا و بنای موزه تاریخ کانون در سازمان میراث فرهنگی
  • خطر خالی ماندن ظرفیت دستیاری برخی رشته‌های تخصصی
  • زنگ خطری بزرگ برای کاربران تلگرام