Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@23:31:38 GMT

شهرک‌های صنعتی تقاضامحور ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۹۶۷۶۳

شهرک‌های صنعتی تقاضامحور ایجاد می‌شود

به گزارش ایرنا، صادق نجفی عصر روز یکشنبه در نشست بررسی روند اجرای طرح شناسایی طرفیتهای تولید ملی به صورت ویدئو کنفرانس در سمنان، گفت: تعیین راهبرد مهمترین نیاز شهرکهای صنعتی در کشور است و از این پس فقط بر اساس تقاضا شهرک در کشور ایجاد می شود.
وی با بیان اینکه تامین زیرساخت با هزینه های دولت بدون راهبرد سودی برای صنعت کشور ندارد، خاطرنشان کرد : تامین زیرساختها و نوسازی صنایع نیز باید در شهرکهای صنعتی بر اساس برنامه راهبردی ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نجفی با تاکید بر این که در مدیریت شهرکهای صنعتی در استان ها باید توجه شود که فقط ایجاد زیرساخت به تولید نمی انجامد، تصریح کرد: در تمام مراحل تامین زیرساخت، برنامه ریزی و ایحاد صنایع باید راهبرد تقاضامحوری ملاک باشد.
رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران تاکید کرد: در مسیر اجرای راهبرد تقاضامحوری، تمام اختیارات از این سازمان به استان ها تفویض شده است.
وی راهبرد صنعتی کشور را در سه بخش رسته های اشتغالزا، رسته های با ظرفیت افزایش تولید ناخالص و رسته هایی مبتنی بر علوم دانش بنیان تعریف کرد و افزود: تمام برنامه ریزی در این سه بخش باید بر اساس صادرات و تامین بازار داخلی باشد.
وی ادامه داد: پیش نیاز راهبردهای صنعت کشور طرح شناسایی ظرفیتهای تولید ملی است که این فرآیند در استان ها باید تا آخر تیر 97 تکمیل شود.
رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران بیان داشت: این طرح شناسایی ظرفیتهای ملی به عنوان نقشه راه در اجرای راهبردهای سه گانه صنعت کشور به کار می آید و بر اساس ظرفیتهای هر استان و منطقه، راهبرد ویژه تدوین می شود.
رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران بیان داشت: در تعیین راهبردها بر اساس شناسایی ظرفیتهای تولید ملی، از توان مراکز علمی، دانشگاه ها و نخبگان نیز استفاده می شود زیرا نحوه گسترش صنایع در گذشته مطلوب نبوده و باید توسعه بر اساس راهبرد کلان انجام می شده است.
صادق نجفی رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران به همراه رضا رحمانی قائم مقام وزیر و معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت عصر امروز به صورت ویدئوکنفرانس و ارتباط با تمام استان ها، روند اجرای طرح شناسایی ظرفیتهای تولید ملی را بررسی کردند.
سمنان با حدود 95 درصد موفقیت در اجرای طرح شناسایی ظرفیتهای تولید ملی از استانهای برتر کشور است.
استان سمنان یک منطقه ویژه اقتصادی، هشت ناحیه و 10 شهرک صنعتی با یکهزار و 200 واحد تولیدی دارد که 29 هزار نفر در این واحدها اشتغال دارند.
6103/6026
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: روز قدس تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 اشتغال سه گانه صنایع کوچک نخبگان وزارت صنعت معدن و تجارت روز قدس تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۹۶۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، هاشمی، مدیرعامل شهرک صنعتی سالاریه ورامین تصریح کرد: کارفرمایانی که در این طرح مشارکت کنند مشمول برخی معافیت‌های مالیاتی می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

«رأی باز» امکانی قانونی برای برخی محکومان به حبس است که به آنها اجازه می‌دهد دوران محکومیت خود را با فعالیت در شهرک‌های صنعتی یا واحد‌های تولیدی و کسب درآمد از این طریق، بگذرانند.

دیگر خبرها

  • ایجاد ۵۷ شهرک در کشور مصوب شده است
  • آتش‌سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد