Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-02@03:33:35 GMT

تکذیب شایعات درخصوص ناباروری با واکسن HPV

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۹۷۳۶۹

مینو محرز رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران، در خصوص واکسن HPV ، اظهارداشت: در طب عفونی بر پیشگیری بیش از درمان تاکید می شود، مخصوصا در مورد ویروس HPV که در صورت انتقال به افراد دیگر، آنها را گرفتار کرده و قابل درمان هم نیست.

وی با بیان اینکه نوع ۱۶ ویروس HPV با سرطان دهانه رحم رابطه مستقیم دارد، خاطرنشان کرد: تزریق و مصرف این واکسن در تمام دنیا توصیه می شود و از دید یک متخصص عفونی ضرورت تزریق آن ثابت شده است، چراکه این بیماری درمان قاطعی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران درخصوص راه های انتقال ویروس HPV ، گفت: این ویروس در اثر تماس و اصطکاک با زگیل های ایجاد شده در نواحی تناسلی زن یا مرد منتقل می شود و معمولا از طریق تماس جنسی این اتفاق به وقوع می پیوندد، در موارد نادر در آرایشگاه هایی که بهداشت رعایت نمی شود، با استفاده از وسایلی که تماس مستقیم با ناحیه تناسلی دارد، مثلا حین اپیلاسیون و لیزر نیز ویروس می تواند منتقل شود.

محرز تصریح کرد: ویروس HPV با سرطان دهانه رحم ارتباط مستقیم دارد و در مواردی بروز سرطان در مردان نیز گزارش شده است.

فوق تخصص بیماری های عفونی خاطرنشان کرد: تزریق واکسن HPV برای تمام گروه ها بی خطر است و زنان باردار و شیرده، پس از طی دوره بارداری و شیردهی می توانند این واکسن را دریافت کنند و بهتر است، مردان تا سن ٢٦ الی ٢٧ سالگی و زنان تا سن ٣٥ الی ٤٠ سالگی این واکسن را دریافت کنند، البته تزریق واکسن HPV به سن ازدواج یا آغاز فعالیت جنسی در افراد بستگی دارد و نمی توان عدد ثابتی ارائه داد، چراکه در برخی کشورها تزریق این واکسن از سن ١٢ سالگی در دختران آغاز می شود.

وی، شایعات به وجود آمده در فضای مجازی درخصوص داشتن عوارضی مانند ایجاد ناباروری در زنان و تضعیف سیستم ایمنی آنها به واسطه تزریق این واکسن را تکذیب کرد و گفت: واکسن HPV عارضه ای ندارد و اینگونه شایعه پراکنی ها در فضای مجازی منجر می شود، مردم حتی از زدن واکسن های معمول نیز خودداری کنند، باید گفت شایعات در این خصوص غیر علمی بوده و قطعا سلامت مردم را نشانه می گیرد، افرادی که شایعات ایچنینی اشاعه می دهند، شاید غرض خاصی دارند.

رئیس مرکز تحقیقات ایدز ایران گفت: تنها ملاحظه ای که مردم باید انجام دهند، این است که بعداز تزریق واکسن یک ربع الی نیم ساعت در محل کلینیک یا درمانگاه بمانند و سریع راه نیفتند و این توصیه برای تزریق اکثر آمپول ها و واکسن ها وجود دارد.

محرز با بیان اینکه مهمترین راه پیشگیری از انتقال ویروس HPV، استفاده از وسایل محافظت کننده حین رابطه جنسی است، افزود: رعایت نکات بهداشتی در امور روزمره، همچنین رابطه جنسی مطمئن و حفاظت شده و تزریق واکسن HPV از انتقال ویروس به بدن پیشگیری می کند و باید تاکید کرد در این بیماری، فقط پیشگیری موثرترین راه حل است، زیرا فعلا درمانی ندارد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ویروس HPV ناباروری واکسن HPV

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۹۷۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شایعات توافق آنتونیو کونته با ناپولی حقیقت ندارد

طی روزهای اخیر اخبار زیادی مبنی بر توافق آنتونیو کونته با ناپولی منتشر شد

طرفداری | رسانه‌های جنوب ایتالیا و رای اسپورت اصرار دارند آنتونیو کونته برای عقد قرارداد با باشگاه ناپولی به توافق رسیده اما در حال حاضر چیزی نهایی نشده است.

به گزارش متئو مورتو، شایعات نزدیک شدن آنتونیو کونته به توافق با ناپولی حقیقت ندارد. با وجود این‌که سرمربی پیشین تاتنهام از بازگشت به ایتالیا استقبال می‌کند، در حال حاضر کونته با هیچ‌یک از باشگاه‌های سری آ بحث‌های جدی نداشته است. غیر از ناپولی، اخیرا نام یوونتوس نیز به میان آمده بود. جانلوکا دی مارتزیو مدعی شده بود آنتونیو کونته گزینه آلترناتیو تیاگو موتا برای یووه است اما هیچ تماسی بین طرفین برقرار نشده. 

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • درصد موفقیت درمان ناباروی با روش IVF در ایران
  • پرسپولیس دست از سر بازیکن سپاهان برنمی‌دارد
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • پرسپولیس برای رامین رضاییان استعلام گرفت
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • شایعات توافق آنتونیو کونته با ناپولی حقیقت ندارد