Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون صداي رسانه ملي در آئين راه‌اندازي و رونمايي از پايگاه جامع قرآن ايرانصدا از ادامه فعاليت راديو ترتيل در اپليکيشن ايرانصدا بعد از پايان ماه رمضان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از روابط عمومي رسانه ملي ، حميد شاه آبادي معاون صداي رسانه ملي گفت: اگر چه با پايان يافتن ماه رمضان فعاليت راديو ترتيل نيز روي موج اف.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ام به پايان مي‌رسد اما با تدابير انديشيده شده، مخاطبان اين راديو مي‌توانند از طريق اپليکشين و پايگاه "ايرانصدا"، شنونده راديو ترتيل باشند.
حميد شاه‌آبادي با بيان اينکه قبل از ماه رمضان راديو تلاوت و ترتيل را افتتاح کرديم و تقاضاي مردم اين بود که اين راديو منحصر به ماه رمضان نباشد خاطرنشان کرد: امروز با راه‌اندازي پايگاه جامع قرآن ايرانصدا، حرکت ديگر را در زمينه فعاليت‌هاي قرآني رقم زديم چرا که راديو تلاوت و ترتيل سابقه خوب و ارزشمندي دارد و در اين مدت نقش ويژه و منحصر به فردي را در کنار راديو قرآن براي شنوندگان ايفا کرده است.
او افزود: راديو قرآن با برنامه‌هاي 24 ساعته، مفاهيم قرآني را به درستي عرضه مي‌کند و اقدامات جديدي در کشور توسط راديو قرآن از جمله تعامل با آموزش و پرورش و تعليم 520 هزار معلم در سراسر کشور انجام شده است.
شاه آبادي با بيان اينکه رسانه ملي به عنوان بزرگ‌ترين توليد کننده آثار سمعي و بصري قرآن در بيش از 40 سال گذشته افتخارات زيادي آفريده است خاطرنشان کرد: امروز اگر سفره‌اي به نام پايگاه جامع قرآن ايرانصدا راه‌اندازي کرديم، مرهون زحمات ارزشمند همه کساني هستيم که در طول دهه‌هاي گذشته در راديو به توليدات سمعي و بصري پرداختند و امروز راديو صاحب ده‌ها تلاوت، ترتيل، ترجمه و تواشيح منحصر به فرد است و سرمايه عظيمي در اختيار راديو است تا اختيار مردم قرار دهد.
معاون صدا، شخصيت‌هاي ارزشمند قرآني را بالاترين سرمايه جمهوري اسلامي ايران عنوان کرد و افزود: اگر امروز در حوزه قرآن در جهان اسلام حرفي براي گفتن داريم به اين دليل است که به برکت جمهوري اسلامي ايران، شخصيت‌هاي ارزشمند قرآني در کشور تربيت شدند.
شاه‌آبادي با تاکيد بر اينکه وظيفه راديو اين است که داشته‌هاي عظيم و نيروي قرآني کشور را پاس بدارد تصريح کرد: از علما و مراجع تا قاريان و حافظان قرآن، ستاره‌هاي درخشان کشور هستند و جمهوري اسلامي ايران بستري فراهم کرد که در چهار دهه گذشته، کشور ما قرآني شود.
معاون صدا با اشاره به اينکه توليدات قرآني چند سال اخير با گذشته قابل مقايسه نيست اظهار داشت: با تلاش دوستان، در همه حوزه‌هاي قرآني کارنامه پرافتخاري داريم و اين همه توليد فرهنگي در زمينه قرآن يک سرمايه جديد براي نظام خلق کرد و راديو نيز تلاش مي‌کند تا اين داشته‌ها را آرام آرام در اختيار مردم قرار دهد تا از سبک زندگي قرآني بهره ببرند.
شاه آبادي با بيان اينکه امروز، خواه ناخواه در برابر هجمه سنگين سبک زندگي غربي هستيم و راهي جز ارائه سبک زندگي اسلامي- ايراني بر مبناي قرآن کريم نداريم گفت: عصاره جمهوري اسلامي ايران اين است که شهروندانش سبک زندگي قرآني را انتخاب مي‌کنند و اکر مي‌خواهيم در کشوري زندگي کنيم که در آن به حافظان قرآن بباليم بايد اين فرصت را در کشور فراهم کنيم و مردم در تمام لحظات زندگي از کلام وحي و معارف آن بهره‌مند شوند.
معاون صدا خاطرنشان کرد: ويژگي راديو اين است که مرجعيت رسانه‌اي قرآن کريم را در کشور بر عهده دارد و پايگاه جامع قرآن" ايرانصدا " نيز سند رسمي و افتخارآميزي است تا همه آنچه که فرهيختگان در حوزه توليدات قرآني ارائه کردند، منتشر کند.
ترويج هنرمندانه آيات و مفاهيم قرآن در بين مردم
حجت‌الاسلام شيخ حسين انصاريان، ميهمان ويژه اين مراسم نيز در سخناني با بيان اينکه معاونت صدا و کارکنان راديو، با تلاش وافر و با عظمت خود، صداي پروردگار، مفاهيم و دانش بي‌نهايتش را در سراسر ايران و خارج از کشور پخش مي‌کنند گفت: گويندگان راديو، آيات و مفاهيم قرآن را هنرمندانه، نه فقط به مردم ايران بلکه به مردم سراسر جهان برسانند.
اين مترجم و مفسر قرآن کريم با اشاره به اينکه امام حسين(ع)، برادران و يارانش از روز دوم محرم تا عصر عاشورا به تبليغ قرآن پرداختند و در اين تبليغ 8 روزه توانستند سه تن از ياران دشمن را به سمت خدا هدايت کنند خاطرنشان کرد: خداوند تغيير را در سرشت انسان قرار داده است و قطعاً پخش آيات و مفاهيم قرآن کريم، بسيار با ارزش است و تغييرات زيادي در بين مردم ايجاد مي‌کند.
انصاريان افزود: امسال شش جلد از مجموع تفسير 30 جلدي قرآن کريم چاپ و منتشر مي‌شود و از خدا خواستم که ثواب حق‌الزحمه اين اثر تا قيامت به روح سيدالشهدا(ع) برسد.
آغاز فصل جديد فعاليت قرآني در ايرانصدا
شاملو، مدير شبکه ايرانصدا نيز در اين مراسم به ارائه گزارش فعاليت‌هاي اين شبکه در فضاي مجازي پرداخت و با بيان اينکه معاونت صداي رسانه ملي در حوزه قرآن در فضاي مجازي فصل جديدي را آغاز کرده است گفت: پايگاه جامع قراني ايرانصدا، مرجع کاملي از محتواي قرآني شامل تلاوت، ترتيل، ترجمه و آموزش را در اختيار مخاطبان قرار مي‌دهد و بخش پژوهش و تفسير نيز تا چند ماه آينده به اين پايگاه اضافه خواهد شد.
مدير شبکه ايرانصدا با اشاره به تاکيد دکتر عسکري رئيس رسانه ملي درباره فعاليت رسانه‌هاي صدامحور در فضاي مجازي خاطرنشان کرد: ممزوج شدن زندگي مردم با فضاي مجازي اهميت اين حوزه را دو چندان کرده است و بر همين اساس با استفاده از امکانات فضاي مجازي، محتواي قرآني را در ظرف جديد براي مردم ارائه مي‌کنيم.
شاملو با تاکيد بر اينکه در حوزه قرآن در فضاي مجازي فعاليت‌هاي زيادي انجام شده است و امروز ايرانصدا نيز به آن اضافه مي‌شود تصريح کرد: رسانه ملي قصد دارد بخشي از کارهاي بر زمين مانده در زمينه فعاليت‌هاي قرآني در فضاي مجازي را به دوش بکشد و نزديک 9 ماه است که با تلاش همکاران راديو، براي نخستين بار ترجمه قرآن کريم از حجت الاسلام شيخ حسين انصاريان با صداي سه گوينده ضبط و آماده پخش شده و از امروز در اختيار مخاطبان قرار مي گيرد.
او افزود: امسال، ترجمه هاي ديگر قرآن کريم نيز با صداي گويندگان راديو تقديم مخاطبان پايگاه جامع قرآن ايرانصدا مي‌شود.
رونمايي از پايگاه جامع قرآن ايرانصدا و قدرداني از اساتيد برجسته قرآني کشور
دراين مراسم با حضور حميد شاه آبادي معاون صدا، رضا قديمي معاون فضاي مجازي رسانه ملي، شاملو مدير شبکه ايرانصدا، حجج اسلام حسين انصاريان و هاشم‌زاده هريسي و حسن بيادي، پايگاه جامع قرآن ايرانصدا، رونمايي و راه‌اندازي شد و سپس با اهداي سپاس‌نامه از حميدرضا مستفيد، شهريار پرهيزگار، محمدحسين سعيديان، سيدمهدي سيف، عباس امام جمعه، حسين کرمي، بهروز ياري گل و محمدرضا پورزگري به عنوان سرمايه‌هاي قرآني کشور قدرداني شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۹۸۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»

آئین معنوی جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانستانی در محل برگزاری نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل برگزار شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، مسئولان برگزاری جشن تکلیف 2 هزار دختر افغانستانی در نخستین بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم بیان کردند که برگزاری این جشن یک خاطره شیرین تربیتی و معنوی است.

این برگزارکنندگان افزودند به همین خاطر در نمایشگاهی که با شعار تربیت قرآنی گشایش یافته است، این مراسم معنوی برگزار شده است.

این مسئولان همچنین ابراز امیدواری کردند که در سال‌های آینده نیز با تعداد بیشتری بتوانند در چنین فضاهای معنوی جشن تکلیف برگزار کنند.

 

.

 

نخستین بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان، عصر چهارشنبه (12 اردیبهشت 1403) با حضور فرهنگیان، اساتید حوزه و دانشگاه و شماری از مقامات کابل و برخی کشورهای اسلامی در کابل گشایش یافت.

این نمایشگاه با شعار «جامعه افغانی، تربیت قرآنی» برای یک هفته در 25 غرفه درحال برگزاری است.

گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستانحضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • تقدیر از مفاخر قرآنی و مفسر کتاب وحی در اردبیل
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی