Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@09:08:22 GMT

درمان بی‌خوابی‌های شبانه با این چای

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۹۸۵۱۲

در روزهای گرم و بلند تابستان سراغ نوشیدنی‌های یخ‌دار نروید! یکی از بهترین نوشیدنی‌ها برای رفع عطش و حفظ تعادل بدن در این روزهای داغ چای نعناع است. ناطقان: رئیس بخش تخصصی گوارش کلینیک هلیوس برلین توصیه می‌کند در روزهای گرم تابستان؛ آب، چای نعناع، آب‌میوه رقیق بنوشید و از نوشیدنی‌ها بسیار سرد و یخ‌دار پرهیز کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین آنهایی که شب‌های گرم، خوب نمی‌خوابند هم توصیه می‌شود، غذاهای سنگین مصرف نکنند.

 در روزهای گرم و بلند تابستان سراغ نوشیدنی‌های یخ‌دار نروید! یکی از بهترین نوشیدنی‌ها برای رفع عطش و حفظ تعادل بدن در این روزهای داغ چای نعناع است. چای نعناع گرم مانع از گرمازدگی می‌شود.

چای برگ نعنا نه تنها خوش طعم است بلکه خواص بسیاری نیز دارد. به عنوان مثال این نوشیدنی در روزهای گرم تابستان بدن را از درون خنک می‌کند. پژوهشگران آلمانی توصیه می‌کنند، در طول یک روز گرم هر از گاهی یکی دو جرعه چای نعنا بنوشید.

در این روزها نوشیدن مایعات کافی برای حفظ تعادل بدن ضروری است. پروفسور فرانک کولیکس، رئیس بخش تخصصی گوارش کلینیک هلیوس برلین توصیه می‌کند در این روزها آب، چای نعناع، آب‌میوه رقیق بنوشید و از نوشیدنی‌ها بسیار سرد و یخ‌دار پرهیز کنید.


به گزارش dw - ورود مایعات بسیار سرد به درون دستگاه گوارش موجب تولید گرمای بیشتر در بدن می‌شود تا تعادل دما حفظ شود. در نتیجه تأثیر خنک‌کنندگی این نوشیدنی‌ها پایدار نیست.

پروفسور کولیکس به آنهایی که شب‌های گرم خوب نمی‌خوابند هم توصیه می‌کند، به جای غذاهای سنگین، سالاد، سبزیجات، میوه یا ماست برای وعده عصرانه یا شام مصرف کنند و قبل ازخواب دوش آب‌ولرم بگیرند. سالمندان و افرادی که اضافه وزن دارند هم باید تا جایی که می‌توانند از آفتاب مستقیم پرهیز کنند.

برای تهیه چای نعناع هم کافیست برگ تازه نعناع را خورد کنید و آن را با آب‌جوش پنج تا 10 ‌دقیقه دم کنید. منبع: تسنیم برچسب ها: بی خوابی ، چای نعناع ، مایعات کافی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بی خوابی چای نعناع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۹۸۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدئویی از قمه‌کشی ودعوای شدید شبانه در ارومیه را ببینید

 سردار رحیم جهانبخش افزود: در پی وقوع نزاع و درگیری شب گذشته در یکی از محلات ارومیه و انتشار کلیپ آن در فضای مجازی، بنا به حساسیت موضوع، تمامی متهمان شناسایی شده و رسیدگی سریع به آن در دستور کار ویژه پلیس استان قرار گرفته است.

وی افزود: پس از تکمیل پرونده و دستگیری متهمان، جزئیات آن به اطلاع عموم شهروندان عزیز قرار خواهد گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • راهکارهای خانگی برای درمان معده‌دردهای خفیف
  • بازدید شبانه خبرنگاران از خط ۲ مترو شیراز
  • پیرمرد ۸۵ ساله قربانی سرقت‌های سمی شد
  • درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده‌ درد کمک می‌کند
  • چگونه در قطار خوابی آسوده داشته باشیم؟
  • مواظب مصرف داروهای خواب آور باشید
  • ۷ نوشیدنی خوشمزه که میل به شکر را در شما به صفر می‌رساند
  • کشف بیش از ۲ هزار قوطی نوشیدنی انرژی‌زا قاچاق در هشترود
  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم
  • ویدئویی از قمه‌کشی ودعوای شدید شبانه در ارومیه را ببینید