Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در تشریح نشست امروز این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه که به بررسی موضوع انتخابات عراق و پیامدهای آن اختصاص داشت، آقای بروجردی بر لزوم پرداختن به مسائل یمن و سوریه نیز تاکید کرد که در ادامه جابر انصاری دستیار ارشد وزیر خارجه به توضیح تحولات منطقه پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طبق توضیحات ارائه شده در سطح تحولات میدانی در یک سال گذشته از چهار منطقه کاهش تنش در غوطه شرقی تقریبا آرامش حاکم شده و تحت سلطه حکومت مرکزی قرار گرفته که این اهمیت بسیار زیادی دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: آقای جابری انصاری به این موضوع اشاره داشت که تقریبا جیش‌الاسلام به پایان خط رسیده و کمربندی ایمنی دمشق تکمیل و امنیت در پایتخت حاکم شده است. دومین حلقه یعنی حمص نیز با توافق از دست داعش و گروه‌های تروریستی خارج شده و بیشتر خاک سوریه در اختیار دولت این کشور قرار دارد و مابقی در حال تعیین تکلیف است.

وی ادامه داد: ‌در مورد شرایط یمن و کشتار بی‌رحمانه مردم بیگناه یمن و خطرات و محدودیت‌های غذایی و دارویی نیز در این جلسه اعلام نگرانی شد چون هم‌پیمان‌های غربی آنها به دنبال تجزیه یمن هستند.

نقوی حسینی بر همین اساس اضافه کرد: طبق تاکیدات آقای جابری انصاری، روابط ایران و عراق علیرغم تمامی تلاش‌های غربی‌ها و هم‌پیمانان آنها عمیق و گسترده است و بعد از انتخابات اخیر نیز روابط ادامه خواهد داشت. ملت عراق نیز روند توسعه سیاسی ـ اقتصادی خود را با بلوغ فکری ـ سیاسی دنبال می‌کند.

وی عنوان کرد که موضوع دیگر مطرح شده در این جلسه بحث همراهی تعدادی از نمایندگان مجلس با تیم ملی فوتبال بود که اعضای کمیسیون امنیت ملی با همراهی نمایندگان به جام جهانی به شدت مخالفت کرده و آن را اقدامی خلاف وظایف نمایندگی در شرایط حساس کنونی و وضعیت اقتصادی کشور دانستند. همچنین کمیسیون با اعزام افراد غیرضرور و غیرمربوط با تیم ملی نیز مخالفت کرده و آن را مغایر با شرایط فعلی کشور دانسته و از وزارت ورزش و جوانان خواستند که از اعزام اینگونه افراد به شدت جلوگیری شود.

305

مجلس شورای اسلامی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی سیدنقوی حسینی سخنگو

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی سخنگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۹۸۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جلسه ارزی کمیسیون اقتصادی مجلس با مخبر

در جلسه معاون اول رئیس جمهور با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی سیاست های اقتصادی و ارزی و راهکارهای پیشنهادی برای ارتقا ارزش پول ملی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا،  محمد مخبر در این جلسه با تأکید بر اهمیت پیشنهادات کارشناسی در راستای حل مسائل اقتصادی و پیشرفت کشور، تصریح کرد: وجود دیدگاه های متفاوت و تضارب آراء برای مدیریت اقتصادی و سیاست های ارزی کشور امری طبیعی است و در این خصوص دولت از هر پیشنهاد اجرایی، کارشناسی و سازنده ای از سوی مجلس برای بهبود امور استقبال می کند.

 در این جلسه رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس نیز ضمن قدردانی از برگزاری این جلسه و همراهی دولت با نمایندگان مجلس، گزارشی از بررسی های کمیسیون اقتصادی درخصوص سیاست های اقتصادی و ارزی کشور ارائه داده و در ادامه اعضای کمیسیون به ارائه نظرات و پیشنهادات خود برای ارتقای موضوعات ارزی کشور و حمایت از تولید پرداختند.

همچنین در این جلسه که معاون امور مجلس رئیس‌جمهور نیز حضور داشت، رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از شاخص های اقتصاد کلان کشور و عملکرد این نهاد اقتصادی برای مدیریت موثر در بازار ارز و حفظ ارزش پول ملی پرداخت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • گرامیداشت روز جهانی هلال احمر و صلیب سرخ با حضور رئیس مجلس
  • پیغام صریح اوسمار به پرسپولیسی‌ها
  • روایت حسن روحانی از مخالفت امام خمینی با مرتبط کردن سازمان اطلاعاتی با رهبری و بیت ایشان
  • سلیمی نماینده مجلس: بعضی از نمایندگان کمتر از ۱۰۰ روز در مجلس حضور داشته‌اند
  • عضو هیات رئیسه : بعضی از نمایندگان کمتر از ۱۰۰ روز در مجلس حضور داشته‌اند
  • افشاگری ها ادامه دارد /بعضی از نمایندگان کمتر از ۱۰۰ روز در مجلس حضور داشته اند /چطور استیضاح وزیر صمت یک دفعه در نوبت اول قرار گرفت؟
  • اعتراف دیرهنگام یک نماینده مجلس: برخی نمایندگان نه یکی بلکه چندتا شاسی‌بلند گرفته‌اند
  • جزئیات جلسه ارزی کمیسیون اقتصادی مجلس با مخبر
  • غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است
  • مخالفت شدید روزنامه سپاه به ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه‌ها