Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-02@14:41:44 GMT

جان باختن مرد ۵۱ ساله بر اثر سقوط در چاه

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۹۸۸۶۳

محمد شریعتی در رابطه با حادثه سقوط مرد ۵۱ ساله‌ای در چاه آب اظهار کرد: این فرد در باغ شخصی خود اقدام به ورود به چاه کرده بود که عدم رعایت موارد ایمنی و عدم آگاهی نسبت به خطرات به چاهی ۳۵ متری ورود کرده بود که جان خود را از دست می‌دهد؛ علت حضور فرد در چاه هنوز مشخص نشده و توسط همکاران در دست بررسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این فرد بر اثر سقوط یا نهایتاً حادثه‌ای که در چاه برایش ایجاد شده جان خود را از دست می‌دهد و انتهای چاه سقوط می‌کند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان در ادامه گفت: بعد از این‌که شب گذشته این حادثه به سازمان آتش‌نشانی اطلاع داده شد، نیرو‌های آتش‌نشانی از ایستگاه شماره ۱۲ به همراه نیرو‌های امداد و نجات کوهستان به محل اعزام شدند و با زدن کارگاه عملیاتی بر روی دهنه چاه و رعایت موارد ایمنی اقدام به بستن و خارج کردن جسد از چاه کردند.

وی ادامه داد: همزمان با اعزام نیرو‌های آتش‌نشانی به محل حادثه توسط ستاد فرماندهی مرکز ۱۲۵ با اورژانس شهر هم هماهنگی صورت گرفت و از طریق ۱۱۵ یک دستگاه آمبولانس هم به محل اعزام شد و بعد از بررسی مشخص شد که فرد فوت کرده است.

شریعتی در ادامه با اشاره به شروع فصل تابستان و بالاتر رفتن مصرف آب در کشاورزی باغات و همچنین با توجه به خشکسالی موجود مطرح کرد: اضافه کردن میله چاه یا همان ارتفاع چاه، لایروبی چاه‌ها یا کندن کانال‌ها و حفره‌های درون چاه که معمولاً در چند سال اخیر در چنین فصل‌هایی توسط باغ‌داران و کشاورزان انجام می‌شود، می‌تواند خطرات زیادی را به همراه داشته باشد.

وی اضافه کرد: ریزش چاه، گاز‌های خطرناک داخل چاه، ریزش لایه‌های داخل چاه‌هایی که آب دارد و ریزش آب از لایه‌های زمین در آن انجام می‌شود، می‌تواند برای شخصی که داخل چاه است خطرات زیادی داشته باشد، همچنین معمولاً در چاه‌ها پمپ قرار دارد که پمپ‌ها هم مستلزم استفاده از برق هستند، رطوبت و آب موجود در چاه باعث تشدید ولتاژ برق در چاه می‌شود که اگر شخصی که وارد چاه شده نکات ایمنی مربوطه را رعایت نکند می‌تواند باعث برق‌گرفتگی و مرگ شخص شود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان با تأکید بر این‌که خطرات چاه بسیار زیاد بوده که مستلزم رعایت نکات ایمنی خاص خود است، مطرح کرد: استفاده از تجهیزات ایمنی از جمله کلاه ایمنی، طناب‌های محافظ و نگه‌دارنده و بالابر در چاه‌های عمیق برای ورود به چاه الزامی است، همچنین قبل از ورود به چاه باید تست گاز‌هایی که در داخل چاه است انجام شود که باعث مشکلی از این دست نشود و این فعالیت حتماً باید به صورت گروهی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: چاه‌های فاضلاب با هر عمقی به دلیل گاز‌های بسیار سمی و کشنده موجود در این چاه‌ها خطرات بیشتری دارد که باید مراقبت بیشتری صورت گیرد، زیرا به محض این‌که فرد به چاه ورود پیدا می‌کند دچار سرگیجه و سقوط می‌شود که نهایتاً با تنفس‌های بعدی که به صورت ناخودآگاه انجام می‌شود، شخص فوت می‌کند و رفتن افراد دیگر داخل چاه که قبلاً هم حوادثی از این دست داشته‌ایم می‌تواند برای آن‌ها هم خطرساز باشد.

شریعتی در پایان عنوان کرد: مردم در لحظه اول در چنین حوادثی برای محدوده‌های شهری و اطراف شهر سریعاً با ۱۲۵ تماس بگیرند و در محدوده‌های خارج از شهر‌ها هم با هلال احمر تماس بگیرند، هرچند سازمان آتش‌نشانی مرز نمی‌شناسد و علی‌رغم این‌که پوشش خارج از شهر در دستورالعمل فعالیتش نیست معمولاً برای چنین حوادثی هم چنانچه درخواست کمک از طرف افراد و هلال‌احمر شود حتماً اقدام خواهد کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سقوط در چاه آتش نشانی اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۹۸۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط کمد جان پسر ۷ ساله را گرفت

علی عباسی با اشاره به حادثه غم انگیز منزل مسکونی در شهرستان قائمشهر رخ داد، گفت: پسر ۷ ساله این خانواده که برای برداشتن اسباب بازی در کمد تلاش می‌کرد که سقوط کمد منجر به مرگ وی شد.

او به خانواده‌ها توصیه کرد که اگر دارای فرزندان خردسال در خانه هستید، • تلویزیون و مبلمان، قفسه کتاب و کمد را محکم به دیوار بچسبانید. وسایلی مانند اسباب بازی‌ها و خوراکی‌ها و کنترل دستگاه‌ها را در جایی که بچه‌ها وسوسه می‌شوند بالا بروند تا به آنها برسند، نگهداری نکنید، اقلام سنگین‌تر را در قفسه‌ها و کشو‌های پایین‌تر نگهداری کنید تا احتمال واژگونی کمد‌ها کاهش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • سقوط کمد جان پسر بچه ۷ ساله را گرفت
  • سقوط کمد جان پسر ۷ ساله را گرفت
  • نجات نصاب آسانسور با سقوط از ارتفاع ۱۵متری
  • دو مصدوم در انفجار گاز در اهواز
  • آتش سوزی آپارتمان ۳ طبقه در خیابان گلزاری قم
  • شستن دست با ماده مشتعل تینر جان مرد کهنسال مهابادی را گرفت
  • واژگونی پراید در آزادراه قزوین- تهران ۳ فوتی برجای گذاشت
  • ریزش آوار ساختمان قدیمی ۳ طبقه روی ۲ کارگر + عکس
  • سانحه رانندگی در میاندوآب ۲ مصدوم داشت
  • جان باختن یک نفر بر اثر سقوط از ارتفاعات شهرستان پلدشت