Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@23:06:31 GMT

آغاز دور جدید مذاکرات نفتی ایران و اروپا

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۰۹۹۰۴۰

آغاز دور جدید مذاکرات نفتی ایران و اروپا

اقتصاد > اقتصاد‌ ایران - همشهری آنلاین:
برغم تحریم‌های آمریکا، به تازگی شرکت‌های اروپایی مذاکراتی را برای توسعه همکاری‌ها انجام داده‌اند.

به گزارش ایرنا، با وجود تهدیدات ترامپ، در هفته‌های اخیر و پس از خروج آمریکا از برجام، هیات های متعدد پتروشیمی خارجی به ویژه اروپایی با مسئولان صنعت نفت و پتروشیمی کشورمان رایزنی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشی از این دیدارهای اخیر شرکت‌های اروپایی با ایران به صورت محرمانه انجام شده و آن شرکت‌ها، تمایلی به اعلام نام شرکتشان نداشتند، اما شرکت‌هایی مانند "کازاله" سوئیس و "سایپم" ایتالیا بدون نگرانی اقدام به رایزنی با ایران کردند.

ایران و سوئیس همکاری های بخش پتروشیمی را گسترش می‌دهند

شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و شرکت کازاله سوئیس، به تازگی زمینه‌های گسترش همکاری های مشترک را بررسی کردند.
رضا نوروززاده، در دیدار با مدیران ارشد شرکت کازاله درباره فعالیت‌های این شرکت در زمینه دانش فنی و نیز لایسنس‌های مورد نیاز صنعت پتروشیمی ایران مذاکره و رایزنی کرد.

در این دیدار قرار شد که شرکت کازاله فهرست پیشنهادهای خود در زمینه لایسنس‌های جدید که از نظر فنی و اقتصادی برای طرح‌های پتروشیمی ایران مناسب است، ارائه دهند.

همچنین از شرکت کازاله درخواست شد تا همچون گذشته خدمات فنی و مهندسی و پشتیبانی طرح‌هایی که از لایسنس و همچنین خدمات فنی و مهندسی کازاله استفاده می‌کنند را با جدیت ادامه دهد.

با توجه به این که شرکت کازاله در شرایط خاص همکاری‌های مطلوبی با شرکت‌های ایرانی داشته است از این شرکت درخواست شد این همکاری تداوم یافته و در ابعاد وسیع‌تری در زمینه دانش فنی و انتقال تکنولوژی ادامه یابد.

شرکت کازاله سوئیس به طور کامل خصوصی بوده و متعلق به هلدینگ کازاله است که دفتر مرکزی آن در شهر "لوگانو" سوییس واقع شده است.

کازاله در سال های اخیر و با وجود تحریم‌های بین‌المللی علیه کشورمان، به عنوان لایسنسور واحدهای آمونیاک در ایران همکاری مناسبی با شرکت‌های پتروشیمی داشته است.

از جمله این همکاری‌ها می‌توان به ارائه دانش فنی واحدهای آمونیاک طرح‌های استانی گلستان، لردگان و زنجان و همچنین همکاری با بخش خصوصی اشاره کرد.

ایتالیایی‌ها در پی گسترش روابط با صنعت پتروشیمی ایران

همچنین مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مدیران ارشد شرکت ایتالیایی سایپم به تازگی زمینه‌های همکاری در صنعت پتروشیمی را بررسی کردند.

بهینه سازی و اصلاح تولید، همکاری در پتروشیمی تبریز، پتروشیمی کرمانشاه، واحد استایرن پتروشیمی پارس و واحد‌های اوره از جمله محورهای دیدار مقامات 2 شرکت بود.

طرح‌های زیست محیطی از جمله طرح جمع آوری گازهای همراه در منطقه عسلویه مانند "انیدرید کربنیک" و گازهای هیدروژن و نیتروژن نیز از دیگر محورهای مذاکرات بود که شرکت ایتالیایی، آمادگی خود را برای همکاری اعلام کرد.

دو طرف همچنین درباره پروژه‌های پالایشگاهی و لایسنس‌ها به بحث و تبادل نظر پرداخته و اعلام کردند، برای مشارکت در پروژه‌های جدید پالایشگاهی که در تبریز و شیراز در دست اجرا است تمایل به همکاری دارند.

شرکت سایپم از شرکت‌های بزرگ ایتالیایی است که از دهه 1950 فعالیت خود را به عنوان پیمانکار طرح‌های خشکی-دریایی در حوزه نفت و گاز آغاز کرد؛ این شرکت هم اکنون در 60 کشور جهان صاحب دفتر است.

ظرفیت تولید 63 میلیون تنی محصولات پتروشیمی در کشور وجود دارد که با تکمیل و راه اندازی طرح‌های نیمه تمام، ظرفیت تولید به 120 میلیون تن افزایش پیدا می‌کند و همچنین با کلنگ‌زنی واحدهایی که طراحی آنها انجام شده است، ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به 180 میلیون تن در سال می‌رسد.

در همین زمینه: اروپا قانون مسدودسازی تحریم‌های آمریکا را به جریان انداخت مذاکرات اقتصادی ایران و اروپا در بروکسل پیشنهاد اروپا برای انتقال مستقیم پول نفت ایران به بانک مرکزی

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۹۹۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای شاخص‌های ایمنی صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با بیان اینکه صادرات ایمن و پایدار میعانات گازی ضامن تولید گاز کشور است، گفت: باید با همه توان شاخص‌های مرتبط با حوزه ایمنی صادرات را ارتقا بخشیم.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس غریبی در بازدید از سایت ۲ پایانه میعانات گاز پارس جنوبی در منطقه کنگان با اشاره به توان متخصصان داخلی بیان کرد: به همت متخصصان این شرکت سیستم تله‌متری گوی شناور شماره ۴ پایانه میعانات گازی پارس جنوبی (منطقه کنگان) تعمیر و عملیاتی شد.

وی با بیان اینکه وظیفه ۱۰۰درصد صادرات میعانات گازی تولیدی در منطقه پارس جنوبی به‌عهده شرکت پایانه‌های نفتی ایران است، افزود: باید با روزآمدکردن تجهیزات و نیز تعمیر، بازسازی و ایمن‌سازی فرایند بارگیری و صادرات، در مسیر ارتقای شاخص‌های ایمنی گام برداریم.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اشاره به تلاش شبانه‌روزی متخصصان در این شرکت افزود: متخصصان شرکت پایانه‌های نفتی ایران با تلاش و همت روزافزون خود موفق شدند مشکل‌های سیستم تله‌متری گوی شناور را که نقش مهمی در ایمن‌سازی فرایند بارگیری میعانات گازی به کشتی‌ها دارند رفع کنند و در سرویس عملیاتی قرار بدهند.

غریبی با بیان اینکه هم‌اکنون سیستم تله‌متری گوی شناور سایت ۲ پایانه میعانات گاز پارس جنوبی در منطقه کنگان عملیاتی شده است، گفت: اطلاعات مربوط به وضع شیرهای کنترلی منتهی به این گوی شناور به‌صورت برخط در اتاق کنترل ساحل قابل مشاهده بوده و در صورت بروز مشکل در فرایند بارگیری این سیستم می‌تواند ضمن توقف خودکار بارگیری، از بروز هرگونه حادثه‌ای که به خسارت منجر شود، جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • ارتقای شاخص‌های ایمنی صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی: اقدام‌های فرهنگی باید امیدآفرین باشد
  • سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت​
  • تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود
  • اقدامات فرهنگی باید باعث امیدآفرینی در جامعه شود
  • وزیر نفت: تولید بنزین از متانول به زودی آغاز می شود
  • آغاز سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها در میادین گازی
  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند