Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمود باقری یکشنبه شب در نشست خبری با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج به مناسبت هفته صنایع دستی، اظهار داشت: 428 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای اجرای طرح‌های گردشگری و صنایع دستی در کهگیلویه بویراحمد در نظر گرفته شده است.
وی افزود: متقاضیان برای دریافت تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر تا پایان تیرماه امسال فرصت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


باقری بیان کرد: 214میلیارد ریال اعتبار از محل تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر به اجرای طرج های صنایع دستی این استان اختصاص یافته است.
وی عنوان کرد: این اعتبار در قالب تسهیلات بانکی با سود 6درصد و با سه سال دوره تنفس به متقاضیان پرداخت خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تاکنون در حوزه صنایع دستی 641 نفر به کارگروه اشتغال معرفی شده اند که از این تعداد 215 مورد به بانک های عامل معرفی شده اند.
وی افزود: بانک های عامل تاکنون 74 میلیارد ریال پرداخت و یا مصوب کرده اند.
وی از بانک های عامل خواست که با پرداخت به موقع تسهیلات سبب ایجاد اشتغال پایدار در جامعه، ایجاد درآمد و در پی آن صادرات صنایع دستی شوند.
جاجیم بافی، رنگرزی سنتی، سفره بافی، نمدمالی، نی چیت بافی، مشته بافی، رندبافی، گچمه بافی، ریسندگی، سورن دوزی، سنگ‌های قیمتی سبدبافی، رودوزی‌های سنتی و سیاه چادر بافی از مهمترین رشته‌های صنایع دستی در این استان است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: سال گذشته برای اولین بار یک محموله صنایع دستی این استان به ارزش چهار میلیارد ریال به کشور آمریکا صادر شد.
وی عنوان کرد: تلاش بر این است که محموله صادراتی دوم نیز در سال جاری به کشورهای هدف فرستاده شود.
باقری بیان کرد: این استان چهار هزار و 552 نفر هنرمند صنایع دستی شناسنامه دار وجود دارد که سه هزار و 500 نفر از آنان در این زمینه فعالیت و درآمد دارند.
وی ابراز داشت: هر یک از هنرمندان صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد سالیانه 48 متر مربع محصول تولید می کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد کارگاه های صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد که در سال 1392 هفت مورد بود در پایان سال 1396 به 100 کارگاه افزایش یافت.
باقری از جمله برنامه های امسال در حوزه صنایع دستی را پرداخت تسهیلات برای ورود هنرمندان به عرصه تولید، بازاریابی و راه اندازی بازارچه های صنایع دستی، الگوسازی برای رشته های مختلف صنایع دستی، بازاریابی و صادرات در استان کهگیلویه و بویراحمد با همکاری کارگاه های بخش خصوصی و اتاق بازرگانی را ذکر کرد.
باقری تصریح کرد: آماده حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان، فعالان و هنرمندان حوزه صنایع دستی این استان بوده و این حمایت ها شامل صدور مجوزهای لازم، برگزاری کارگاه های آموزشی، راه اندازی کارگاه های تولیدی و پرداخت تسهیلات بانکی مورد نیاز به متقاضیان خواهد بود.
باقری با اشاره به برپایی چهارمین جشنواره بزرگ عشایری با محوریت صنایع دستی و گردشگری همزمان با روزهای 31 خرداد و یکم تیر امسال، گفت: این نمایشگاه با حضور 15 استان‌ در یاسوج با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهد شد.
باقری ابراز داشت: عملیات اجرایی احداث موزه باستان شناسی یاسوج از سال 1386 آغاز شد که پیش بینی می‌شود در هفته دولت به بهره برداری برسد.
وی بیان کرد: مساحت این موزه با احتساب محوطه سازی 9 هزار مترمربع و زیربنای آن نیز 2 هزار و 700 مترمربع است.
موزه باستان شناسی یاسوج کنار بیمارستان امام سجاد (ع) این شهر و پشت هتل آزادی قرار دارد.
باقری تصریح کرد: هم اکنون 301 اثر تاریخی مربوط به دوره‌های مختلف در موزه فعلی باستان شناسی یاسوج نگهداری می‌شود که یکی از شاخص‌ترین آنها تابوت سفالی مربوط به هزاره اول قبل از میلاد بوده که در کشور منحصر به فرد است.
کهگیلویه و بویراحمد بیش از 700 اثر ملی در فهرست آثار ملی دارد.
61 آسیاب، 50 خانه تاریخی، 40 قلعه،40 آب انبار،23 بقعه متبرکه،19 گورستان،17 استودان، 13 پل، 13 بافت تاریخی، پنج حمام، پنج مسجد و سه کاروانسرای این استان در فهرست آثار ملی دارد.
نقوش برجسته تنگ سولک در بهمئی، آثار سنگی چین لوداب، شهر سنگی دلی یاسیر کهگیلویه، قلعه کی نصیر بهادر بویراحمد، قلعه رئیسی کهگیلویه، دو گوردو پا در باشت از جمله بناهای تاریخی مهم ثبت ملی شده این استان است.
کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی بیش از 713 هزار نفر در جنوب غربی ایران واقع شده و با استان‌های فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و بوشهر همسایه است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در تعطیلات عید فطر سال گذشته بیش از یک برابر جمعیت این استان از کهگیلویه و بویراحمد بازدید کردند.
وی از دستگاه های خدمات رسان و عضو ستاد خدمات سفر خواست که در این تعطیلات نظارت کافی و عملکرد مطلوبی داشته باشند.
این استان با داشتن 280 تفرجگاه طبیعی، 300 بقعه متبرکه، 750 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای استقبال از مسافران نوروزی است.
حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، آبشار یاسوج، چشمه بلقیس چرام، گردنه شلالدان، رود رونه، آبشار کمردوغ، برم الوان، بافت تاریخی دهدشت و سد کوثر از جمله جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد است.
9868/1662
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: روز قدس تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 استان کهگیلویه و بویراحمد اشتغال بیمارستان چین کهگیلویه و بویراحمد روز قدس تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۹۹۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ موسوی با بیان اینکه سالانه هفت هزار تن آثار مسی در استان تولید می‌شود، گفت: این میزان تولیدات توسط سه هزار هنرمند فعال در حوزه مسگری انجام می‌شود و همچنین سه هزار هنرمند نیز در زمینه چاقوسازی و دیگر رشته‌ها فعال هستند.

وی در ادامه به فعالیت حدود چهار هزار گیوه دوز در استان اشاره کرد و افزود: هنرمندان گیوه دوز به صورت خانواری در امر تولیدات این هنر دستی فعال هستند که مشارکت قشر‌های مختلف مردم در حوزه صنایع دستی را نشان می‌دهد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم این اداره کل در سال جهش تولید با مشارکت مردم، حمایت از هنرمندان صنایع دستی است، گفت: هم اکنون مواد اولیه رشته‌های هنری نظیر مس و ملیله، گران بوده که در حد توان خود حمایت‌های لازم را برای تهیه آنها در دستور کار قرار داده ایم.


وی با بیان اینکه این اداره کل در سال گذشته حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال وام به متقاضیان صنایع دستی پرداخت کرد، افزود: در مجموع با احتساب اعتبارات سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، این تسهیلات به حدود ۸۰۰ متقاضی اعطاء شد.

موسوی با تأکید بر اینکه پرداخت وام به هنرمندان صنایع دستی در راستای رونق بخشی به کار آنها و تهیه مواد اولیه و خرید تجهیزات انجام می‌شود، گفت: ایجاد اشتغال در بخش صنعت هزینه‌های بالایی دارد، اما در حوزه صنایع دستی با مبلغ کمتری می‌توان اشتغالزایی کرد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بیان اینکه سود بانکی تسهیلات پرداختی چهار درصد و به نوعی قرض الحسنه است، ادامه داد: این نوع تسهیلات برای ایجاد اشتغال خانگی صنایع دستی نقش اساسی دارد و می‌تواند اثرگذاری بهتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات در تحقق نامگذاری شعار سال بسیار موثر است، افزود: طبق پیش بینی‌ها اشتغال صنایع دستی استان طی امسال به حدود ۷۰۰ نفر خواهد رسید.

موسوی با بیان اینکه مهمترین عامل رونق صنایع دستی، توجه به صادرات است، گفت: یکی از برنامه‌های مهم ما طی امسال صادرات محصولات صنایع دستی به ویژه در حوزه مس، چاقو و ملیله از طریق گمرک استان است.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: هدف این اداره کل صادرات تجمیعی محصولات مختلف صنایع دستی استان است و برنامه ریزی‌ها بر این موضوع مهم بیشتر متمرکز خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • دژکرد اقلید شهر ملی کیسه‌بافی می‌شود
  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید