Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم اربعین شهادت رئیس شورای عالی سیاسی یمن عصر امروز با حضور شخصیت های دینی و اندیشمندانی از کشورهای عربی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری آنا، مراسم چهلمین روز شهادت صالح صماد، رئیس شورای عالی سیاسی یمن و بزرگداشت مجاهدت‌های مردم مظلوم یمن در سه سال حملات وحشیانه آل سعود با سخنرانی حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه، نادر طالب زاده مستند ساز و دیگر سخنرانان از جبهه مقاومت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در بخشی از این مراسم ویدئوی سیف الله اشجامی، عضو شورای سیاسی انصارالله به وسیله دبیرخانه جهان اسلام بسیج دانشجویی تهران بزرگ و با همکاری جمعی از دانشجویان انقلابی دانشگاه‌های تهران و مجاهدین یمنی مقیم ایران پخش شد.

پناهیان: مقاومت یمنی ها در برابر متجاوزان تحسین برانگیز است

حجت الاسلام علیرضا پناهیان در این مراسم که عصر امروز (یکشنبه) در محل لانه جاسوسی سابق برگزار شد،گفت: «بخشی از امت اسلام تجلی صلابت و شجاعت هستند و امروز یمنی ها هستند که ما به آن ها افتخار می کنیم، در روایاتی از آینده درخشان اهل یمن به ویژه در آخر الزمان گفته شده است. از نظر تاریخی گویا امت اسلامی منتظر این چنین حرکتی بود که جانی دوباره بگیرد، این جنبش آن ها موجب تحرکات بهتر و بیشتری در امت اسلامی شد.»

این کارشناس امور مذهبی افزود: «باید فرهنگ مقاومت اسلامی را ادامه و نسبت به آن کار بیشتری انجام داد. دشمنان ما ضعیف هستند همانطور که ابلیس ضعیف است.»

حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: «جامعه امروز ما انقلابی تر از گذشته است و این باوجود برخی ظواهر دیگری است که می بینم، در وجود یک انسان هم اینطور است که صفات بد خودش را نشان می دهد و بعد ویژگی های خوب مومن آشکار می شود و آن را از بین می برد.»

وی افزود: «روحیه انقلابی امروز ما از اول انقلاب و دوران دفاع مقدس قطعا بیشتر شده است، پس از چهل سال مقاومت در برابر آمریکا ویژگی بارزی است که نشان می دهد مردم ما اجازه ندادند که شعله های انقلاب و انقلاب گری در جامعه کم رنگ شود.»

این کارشناس امور مذهبی افزود: «امروز حدود 50 درصد بیشتر از دوران دفاع مقدس آمادگی به رفتن به میدان های جنگی وجود دارد. مردم یمن تنها نیستند، هم الهام بخش هستند برای جریان مقاومت در تمام منطقه و هم الهام بخش هستند برای تداوم فرهنگ مقاومت در جامعه ما و این را بدانیم که باید مردم یمن را حمایت کرد و آن ها قطعا به پیروزی های بزرگی خواهند رسید.»

پناهیان گفت: «مردم یمن دستاوردهایی که ما در هشت سال دفاع مقدس کسب کردیم در مدت زمان کوتاه تری به دست آوردند، به واقع باید برای مردم یمن دعا کرد و مقاومت آن ها در برابر متجاوزین جدا تحسین برانگیز است.»

وی تصریح کرد: «بصیرت مردم یمن قابل ستودن است، به ویژه شهید بزرگوار صالح علی صماد که در زهد و تقوا بی نظیر است. همانطور که شهدای عراق، لبنان و سوریه برای امت اسلامی الگو قرار می گیرند شهدای یمنی هم از این موضوع مستثنی نیستند و ما باید این الگوها را بهتر بشناسیم و ان شاالله این جهان را ما به زعامت امام زمان (عج) خواهیم ساخت.»

انتقاد نادر طالب زاده از پخش تقطیع شده سخنان سید حسن نصرالله

بعد از سخنان پناهیان، نادر طالب زاده، مستندساز برجسته کشورمان به پشت تریبون رفت و در سخنانی گفت: «سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان نسبت به یمن تاکیدات بسیاری دارد و در سخنرانی روز قدس او شاهد بودیم که بخش زیادی را به یمن اختصاص دادند.»

طالب زاده در واکنش به پخش نشدن سخنان نصرالله گفت: «چرا سخنان نصرالله درست پخش نمی شود. وی نفر دوم جهان اسلام است و صحبت های او دقیقا و کامل باید ترجمه و دوبله و به وسیله صدا و سیما پخش شود.»

دبیر همایش افق نو تصریح کرد: «ما در جنگ بوسنی در سال 1992 سه فروند هراکولس که حاوی اسلحه بود را برای مردم بوسنی ارسال کردیم، ولی آیا الان نمی توانیم کشتی های حاوی مواد غذایی و دارو برایشان ارسال کنیم یا از عربستان می ترسیم?»

وی افزود: «ناکنون یک کشتی مواد غذایی و دارویی ارسال کردیم که اجازه پهلو گرفتن پیدا نکرد و در سمت دیگر یک فروند هواپیما را ارسال کردیم که باند فرودگاه را بمباران کردند.»

طالب زاده با این مقدمه سخنان خود را به سمت انتقاد از اعزام حجاج به وسیله سازمان حج و زیارت برد و گفت: «سازمان حج و زیارت به چه اجازه ای حجاج را به عربستانی اعزام می کند که باعث شهادت بسیار زیادی از مسلمین شده است. امام خمینی بعد از حادثه کشتار حجاج فرمودند اگر من از صدام بگذرم از آل سعود به هیچ وجه نمی گذرم. این در حالی بود که یک سال پس از رحلت امام (ره) دوباره اعزام حاجیان از سر گرفته شد.»

دبیر همایش افق نو گفت: «در همایش افق نو خارجیان بسیاری بودند که سمت و مدارج بالای خود از اروپا و آمریکا را به خاطر بیان واقعیت از دست دادند، حال اینها حاضرند در کشتی های ارسالی به یمن حضور داشته باشند.»

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۹۹۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام بیش 83 هزار زائر در حج 1403 

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،  دراین جلسه که دیروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت تشکیل شد آقای سید عباس حسینی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه حج و زیارت برای کاهش عوامل و افزایش سرانه زائر افزود: تاکنون بیش از 82700 زائر حج 1403 ثبت نام کردند و انتظار می رود ظرفیت باقیمانده تا پایان این هفته تکمیل شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای صدور روادید زائران آغاز شده است ، ابراز امیدواری کرد که روند اخذ ویزای زائران دربازه زمانی مورد نظرتکمیل شود.

در این نشست، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از همه دست اندرکاران سفرهای عمره و حج برای فراهم کردن مقدمات لازم جهت اعزام حجاج ایرانی به سرزمین وحی تقدیر و تصریح کرد که خادمان موظفند به خواسته های زائران توجه نموده و برای مواردی که امکان اجرا دارد راهکار مناسب ارائه دهند.

در ادامه این جلسه سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت از روند معاینات زائران حج پیش رو و حمید رضا محمدی معاون عتبات سازمان حج در مورد برنامه های این حوزه برای اعزام های امسال و نحوه بررسی و رسیدگی به مشکلات شرکت های ارائه دهنده خدمات به زائران عتبات عالیات در دو سال گذشته گزارش دادند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت اظهار داشت: استطاعت 82164 زائر تاکنون تایید شده و 1500 نفر هم به کمیسیون های پزشکی ارجاع و  تنها 143 نفر رد شدند. 

این نشست با گزارش مهران فرشید  مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی از سامانه جامع مسکن و آثار استفاده از آن درچیدمان پروازها و اسکان در هتل ها ادامه یافت و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از معاون عتبات سازمان حج خواست در خصوص فعالیت شرکت های ارائه دهنده خدمات درسال 1401 بررسی لازم انجام شود و راهکارمناسب برای برخی مشکلات مرتبط با این شرکت ها برای تصمیم گیری به جلسه شورای برنامه ریزی ارائه گردد.  


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارز حج ۱۴۰۳ تأمین شد
  • برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است
  • سفر به خانه خدا بعد از ۹ سال | جزئیات عمره ۱۴۰۳
  • اعزام اولین گروه از زائران عمره استان اردبیل به سرزمین نور
  • اعزام بیش 83 هزار زائر در حج 1403 
  • بیش از ۸۳ هزار زائر به حج ۱۴۰۳ اعزام می‌شوند
  • اعتقادات مرحوم نادر طالب‌زاده از زبان ده‌نمکی + فیلم
  • صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است
  • اعلام تعداد زائران حج و پیگیری‌ برای ویزای عربستان
  • اعزام بیش ۸۳ هزار زائر در حج تمتع سال ۱۴۰۳