Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش ایکنا از همدان، حسن خانجانی معاون دادگستری استان همدان، یکشنبه، 20 خرداد ماه در دوازدهمین جشن گلریزان ستاد دیه استان جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اظهار کرد: ستاد دیه مجموعه ای مردمی و با کمک خیرین در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه ستاد دیه ابتدا در تهران شکل گرفت افزود: این مجموعه بعد‌ها در تمامی استان‌ها نمود عینی یافت که در این بین همواره از کمک دستگاه‌هایی همچون دادگستری، اداره زندان‌ها، کمیته امداد و خیرین بهره مند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دادگستری استان همدان اضافه کرد: به سبب انجام وظیفه دینی، ملی، شرعی و اجتماعی خود در حمایت از زندانیان نیازمند در بند اسارت در این جا جمع شده ایم.

خانجانی با بیان اینکه طولانی‌ترین آیه قرآن اهرم محکمی در کاهش آمار زندانیان است گفت: طبق آیه شریفه« يَا أَيُّهَا ﭐلَّذِينَ ءَامَنُواْ إِذَا تَدَايَنتُم بِدَيْنٍ إِلَىٰ أَجَلٍ مُّسَمًّى فَـﭑکْتُبُوهُ وَلْيَکْتُب بَّيْنَکُمْ کَاتِبٌ بِـﭑلْعَدْلِ وَلَا يَأْبَ کَاتِبٌ أَنْ يَکْتُبَ کَمَا عَلَّمَهُ ﭐللَّهُ...؛ اي کساني که ايمان آورده‏ايد هرگاه به يکديگر وامي تا مدت معيني داديد آنرا بنويسيد نويسنده‏اي در بين شما آن را به درستي بنويسد...)(بقره/ آیه 282) باید در انجام معاملات دقت شود.

وی عنوان کرد: اگر مردم در امر ازدواج و تعیین مهریه‌های خود دقت داشته باشند آمار زندانیان حاضر در زندان‌ها کاهش خواهد یافت، بیمه وسیله نقلیه و عدم اجازه رانندگی به فرزندان کم وسن وسال و بدون گواهی‌نامه از دیگر مواردی که می‌تواند در کاهش آمار زندانیان جرائم غیر عمد موثر واقع شود.  

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا همدان جشن گلریزان معاون دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۹۹۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت افزایش مراکز معاینه فنی خودرو در شهرستان‌ها

امیررضا یوسفیان در نشست آغاز به کار گارگاه آموزشی مراکز معاینه فنی خودرو‌ها استان با حضور کارشناسان ارشد حوزه راهداری وزارت کشور گفت: هم اکنون ۱۱ مرکز معاینه فنی خودرو‌های سبک با ۱۶ خط بررسی و معاینه خودرو تک سوز و دوگانه سوز در استان همدان فعال است.

او با بیان اینکه مشکلات مراکز معاینه فنی خودرو در استان در این کارگاه‌ها بررسی می‌شود گفت: در بحث آمد و شد‌های شهری و کم کردن چگالی ترافیک در راه‌های ارتباطی استان آنچه مهم است فرایندسازی صدور مجوز برای مراکز شهرستانی است که در این جلسه بررسی شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: مراکز غیرمجاز نصب مخازن گاز خودرو در سال‌های گذشته آسیب‌های جدی به خودرو‌ها و سرنشینان وارد کرده است که اکنون با نظارت‌های دقیق، مخازن پیاده، چک و دوباره تعبیه و در این راستا مراکز غیر استاندارد نصب مخزن گاز خودرو شناسایی می‌شود.

یوسفیان با اشاره به همکاری چشمگیر پلیس راه و راهور در راستای کم کردن کاهش فاکتور‌های تصادف در حوزه درون و برون شهری گفت: سلامت فنی خودروها، انسان و جاده سه عوامل تصادف هستند که در این نشست همه موارد با عنوان کارگاه‌های آموزشی بررسی می‌شود که امیدواریم خروجی مناسبی داشته باشد.

او گفت: تمام موضوعات و مشکلات مراکز معاینه فنی خودرو احصا، اعلام و بر اساس جمع بندی استان‌ها، آیین نامه‌ها به‌روز صادر می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: اگر همه وسایل نقلیه به طور کامل معاینه فنی شود آلودگی هوا به میزان چشمگیری کاهش می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی
  • ضرورت افزایش مراکز معاینه فنی خودرو در شهرستان‌ها
  • عفو بیش از ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر سرقت در البرز
  • کاهش آمار جرایم مختلف در بوکان
  • رئال مادرید در یک قدمی قهرمانی لالیگا؛ کادیز سد محکمی نبود
  • انتظار طولانی برای یک سفر واجب + ویدئو
  • آزمون دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در همدان
  • ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم سراسر کشور شرکت کردند
  • طولانی بودن دوره تحصیل مضرات اجتماعی دارد
  • تداوم بارش باران بهاری در همدان