Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر؛ گروه استانها - عبدالرضا شهبازی* : باحضور فضای مجازی و تنوع بیش از حد فریبنده آن به ویژه برای نوجوانان و جوانان، سخت است بتوان این قشر را پای منبرهای دینی نگه داشت. منبرهایی که بیشتر جنبه موعظه گرایانه دارند و معمولا جوانان به این گونه مراسم ها اقبال کمتری نشان می دهند.

از ویژگی های ممتاز آیت الله سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه شهرستان خرم آباد، توجه به نوجوانان و جوانان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طوری که در نماز جمعه هر هفته حضور این گروه قابل توجه می باشد.

جلسه تفسیر قرآن آیت الله میرعمادی قریب به دوازده سال است که هر ساله در ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

شیوایی بیان، تفسیر ساده اما پر نغز که حامل نکات ارزنده و  ارزشمندی از قرآن مجید می باشد؛ مشتریان این برنامه را دائمی کرده است.

اما نکته ای که بسیار ارزشمند و قابل توجه است حضور نوجوانان و جوانان خرم آبادی در این برنامه نورانی و الهی است. به طوری که نوجوانان پرسشگر مسائل دینی و قرآنی دیروز،  با همین جلسات تفسیر قرآن رشد و نمو پیدا کرده و امروز جوانانی دین باور در پای درس این استاد به بالندگی رسیده اند.

به راستی رمز این باور پذیری جوانان از نگاه آیت الله میرعمادی چیست. آیا چیزی غیر از این است که به این باور رسیده که احکام شریعت باید در سنین کودکی و نوجوانی در وجود این عزیزان پاک سرشت نهادینه شود.

آیت الله میرعمادی نگاهی ویژه به جوانان دارد و همین نگاه باعث شده که حرف های او برای جوانان قابل پذیرش باشد و اگر جوانان طرف مقابل را باور کنند قطعا تاثیر پذیری از او بیشتر خواهد شد. این ویژگی از امام جمعه شهرستان خرم آباد شخصیتی تاثیر گذار برای نوجوانان و جوانان بوجود آورده است.

* نویسنده و روزنامه نگار

کد خبر 4317757

منبع: مهر

کلیدواژه: تفسیر قرآن خرم آباد نماینده ولی فقیه در لرستان راهپیمایی روز قدس بوشهر سالروز ارتحال امام خمینی ماه مبارك رمضان روز جهانی قدس شهرکرد مشهد یاسوج گرگان شیراز شب قدر خرم آباد خطبه های نماز جمعه امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۰۹۹۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آمون عصر سه‌شنبه در جلسه کارگروه تخصصی غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی مناسب برای نوجوانان و جوانان در ایام تابستان، اظهار کرد: جریان‌سازی، پشتیبانی و نظام‌مند کردن فعالیت‌های تابستانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در این کارگروه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی خلاقانه و طرح ایده‌های جدید برای اوقات فراغت موجب بهره‌مندی هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان از برنامه‌های تابستانی خواهد شد، گفت: مساجد می‌توانند نقش مهمی در بحث عدالت فرهنگی و گسترش برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل بیان کرد: فضای معنوی مساجد می‌تواند تاثیر عمیقی در گسترش برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در بین جوانان و نوجوانان داشته باشد.

آمون به شبکه عظیم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز اشاره کرد و ادامه داد: امروز بیش از ۶۵۰ کانون فرهنگی هنری در سطح استان اردبیل می‌توانند به عنوان پاتوق فرهنگی و تربیتی نوجوانان و جوانان نقش مهمی در اجرای برنامه های تابستانی و غنی سازی اوقات فراغت آن‌ها داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: توسعه تعاملات و بهره‌مندی از ظرفیت‌های دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن طرح «مسجد، کانون نشاط» لازم و ضروری است.

کد خبر 6093446

دیگر خبرها

  • مطهری؛ مدافع کیان سیاسی قرآن کریم
  • امام صادق(ع) و عبور از دوگانه‌های باطل
  • شاهکار رهبر انقلاب در تفسیر قرآن
  • چهره فقاهت و قرآنی رهبر انقلاب به جهان معرفی می‌شود
  • اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب تبیین و نشر داده شود
  • تبیین نگاه قرآنی رهبر معظم انقلاب را نباید در تدوین چند کتاب خلاصه کرد
  • جوجیتسوکاران چهارمحالی عازم مسابقات آسیایی شدند
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • اعزام ۳ جوجیتسوکار چهارمحال و بختیاری به مسابقات آسیایی