Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@11:44:15 GMT

مرکل: اروپا تعرفه گمرکی آمریکا را تلافی می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۰۰۹۷۱

مرکل: اروپا تعرفه گمرکی آمریکا را تلافی می‌کند

صدراعظم آلمان با ابراز تأسف از عدمِ حمایت رئیس جمهور آمریکا از اعلامیه رسمی گروه «جی۷»، از اتخاذ تدابیر تلافی جویانه اروپا علیه تعرفه های گمرکی آمریکا خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، «آنگلا مرکل» روز یکشنبه ضمن ابراز تأسف از تصمیم غیرمنتظره «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در عدم حمایت از اعلامیه رسمی گروه «جی۷»، اعلام کرد که اتحادیه اروپا همچون کانادا علیه تعرفه های اِعمالی آمریکا بر واردات فولاد و آلومینیوم، تدابیر تلافی جویانه ای به مرحله اجرا می گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکل در مصاحبه خود با شبکه تلویزیونی «آ. ار. د» (ARD) آلمان اظهار داشت: «خودداری [ترامپ از اعلام حمایت از اعلامیه رسمی] اقدامی تأمل برانگیز و البته تاحدودی ناراحت کننده بود».

با این حال، صدراعظم آلمان تأکید کرد که این اجلاس نشانه پایان مشارکت فرا آتلانتیکی اروپا و آمریکا نیست و تصریح کرد که اروپا دیگر نمی تواند به این متحد خود (آمریکا) متکی باشد و خود باید سرنوشتش را در دست بگیرد.

صدراعظم آلمان در ادامه افزود که اتحادیه اروپا همچون کانادا در حال تهیه و آماده سازی تدابیری تلافی جویانه و منطبق با قوانین سازمان تجارت جهانی (WTO) علیه تعرفه های اِعمالی آمریکا بر واردات فولاد و آلومینیوم است.

وی در پاسخ به این پرسش که اتحادیه اروپا در صورتِ اقدام متقابل دولت آمریکا علیه تدابیر تلافی جویانه این اتحادیه و وضع تعرفه بر واردات خودرو چه تدبیری اندیشیده است، گفت: «در وهله اول، ما تلاش می کنیم که از بروز آن جلوگیری کنیم... و سپس امیدواریم که اتحادیه اروپا بار دیگر با اتحادی مشابه به این اقدام آمریکا پاسخ دهد».

مرکل در ادامه با اشاره به بودجه دفاعی نسبتاً پایین آلمان و تصدیق اظهارات ترامپ برای لزوم افزایش سهم آلمان در تأمین بودجه «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) افزود: «از جهاتی حق با ترامپ است. به همین دلیل لازم است که ما بودجه دفاعی خود را افزایش دهیم».

آنگلا مرکل در بخشی دیگر از مصاحبه خود با شبکه تلویزیونی «آ. ار. د» گفت که استدلالهای رئیس جمهور آمریکا برای پذیرش مجدد روسیه در «جی7» متقاعد کننده نبود.

وی ضمن تأکید بر این گفته رئیس جمهور آمریکا که «روسیه در امور مربوط به جنگ و صلح نقشی مهم ایفاء می کند»، آن را موضوعی مسلم خواند و اظهار داشت که با این حال، اعضای تشکیل دهنده «جی7» کشورهایی با ارزشهای مشترک هستند.

صدراعظم آلمان با تأکید بر لزوم حفظ گفتگوها با مسکو خاطرنشان کرد که «بدون حضور روسیه، هیچگونه راه حل مسالمت آمیزی برای سوریه و اوکراین وجود نخواهد داشت».

منبع: تابناک

کلیدواژه: مرکل صدراعظم آلمان آمریکا تعرفه واردات تعرفه گمرکی اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۰۰۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان

وزیر کشور آلمان با توجه به وضعیت تهدید جدید در اروپا، تحول در دفاع غیرنظامی و همچنین نظامی را درخواست کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، با توجه به وضعیت تهدید جدید در اروپا، "نانسی فایزر"، وزیر کشور فدرال آلمان معتقد است که این کشور نیز باید از نظر دفاع مدنی خود را تغییر دهد.

وی در این باره به خبرگزاری آلمان گفت: «ما باید سرمایه‌گذاری‌های مهم بیشتری در سیستم‌های هشدار خوب، هلیکوپترهای مدرن و سایر تجهیزات انجام دهیم.

این وزیر آلمانی تاکید کرد: همین امر در مورد حفاظت موثر از زیرساخت های حیاتی و مراقبت در صورت بروز بحران صدق می کند.

فایزر همچنین گفت که تجاوز روسیه به اوکراین به یک وضعیت امنیتی کاملاً تغییر یافته منجر شده است که در درجه اول در میان شرکای شرقی اتحادیه اروپا و ناتو مانند کشورهای بالتیک، اما همچنین از طریق تهدیدات سایبری مانند حملات سایبری، جاسوسی و انتشار اطلاعات نادرست در اینجا دیده می شود.

وی افزود: این بدان معناست که: «علاوه بر بازدارندگی و دفاع نظامی، ما باید حفاظت غیرنظامی را نیز تقویت کنیم، بنابراین به گفته وی وزارت کشور فدرال به طور فشرده با وزارت دفاع بر روی یک طرح عملیاتی برای دفاع نظامی و غیرنظامی کار می‌کند.

به گفته وی وزارت بهداشت و اداره حمل و نقل نیز در کار بر روی به اصطلاح OPLAN که به عنوان طرح محرمانه طبقه بندی شده و اکنون در نسخه اولیه در وزارت دفاع موجود است، مشارکت دارند.

تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیاناعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم
  • بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند