Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@23:03:45 GMT

فروش صنایع دستی در گستره ای وسیع تر دنبال شود

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۰۱۴۸۷

فروش صنایع دستی در گستره ای وسیع تر دنبال شود

شیراز-ایرنا- معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس گفت: تجاری سازی و فروش محصولات صنایع دستی در گستره ای وسیع تر و خصوصا در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس با جدیت دنبال شود.

به گزارش ایرنا،محمدابراهیم فروزانی شامگاه یکشنبه در آیین بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی در شیراز افزود:باید بخش خصوصی برای فعال کردن بخش تجاری و بازرگانی محصولات صنایع دستی با رویکردی مطالبه گرایانه و قوی تر وارد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اگر صنعت گردشگری فارس رونق بگیرد طبیعتا بازار فروش محصولات صنایع دستی این استان نیز رونق خواهد گرفت.
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس گفت: نمی توان تنها به انتظار رونق گرفتن فروش محصولات صنایع دستی در بازارهای خارجی نشست، باید از ظرفیت بازار داخل کشور نیز برای فروش صنایع دستی استفاده کرد که این امر نیازمند آشنایی مردم سراسر کشور با صنایع دستی این خطه است.
فروزانی اظهارداشت: شهرداری ها نقش بسیار کلیدی در فروش صنایع دستی دارند،همانگونه که در سطح شهر و در مجاورت ابنیه تاریخی امکان فروش چیپس و پفک وجود دارد باید امکان عرضه محصولات صنایع دستی نیز باشد.
وی افزود:برای رونق صنعت گردشگری و افزایش فروش محصولات صنایع دستی باید از فضاها و اماکن موجود استفاده بیشتری در خصوص عرضه صنایع دستی شود.
معاون استناداری فارس یکی از مهمترین بازارهای فروش صنایع دستی استان فارس را کشورهای حاشیه خلیج فارس دانست و گفت: کشورهایی که در نزدیکی ما قرار دارند بازار بسیار مناسبی برای عرضه محصولات صنایع دستی این استان هستند که باید از این ظرفیت حداکثر استفاده صورت گیرد که متاسفانه تاکنون اینگونه نبوده است.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت بالایی در زمینه تولید ثروت و شغل از طریق رونق صنایع دستی وجود دارد،اضافه کرد: هزینه ایجاد هر شغل در حوزه صنایع دستی یک دهم بخش صنعت است.
فروزانی گفت: صنایع دستی در کشور ما تعریف محدودی پیدا کرده است،هر خانه در استان فارس می تواند به محلی برای تولید نفیس ترین و گرانترین محصولات صنایع دستی تبدیل شود اما متاسفانه تاکنون تعریف درست و شناخت کافی از این حوزه به مردم داده نشده است.
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس افزود: خوشبختانه صنایع دستی در ایران و فارس اغلب عرصه فعالیت بانوان و جوانان است که اگر تمرکز بیشتری روی این بخش صورت گیرد قطعا توسعه اقتصاد کشور را به دنبال خواهد داشت.
فروزانی همچنین گفت: برنامه های آیین بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی در شیراز تنها منحصر به سخنرانی تعدادی از مدیران شده که نباید اینگونه باشد.
9873 /1876

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي صنايع دستي گردشگري تجاري سازي صنايع دستي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۰۱۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر استاندار فارس از عملکرد جهادی مدیر کل میراث فرهنگی دیار حافظ

استاندار فارس ضمن تقدیر از اجرای برنامه‌های مذهبی، قرآنی و فرهنگی انجام‌شده توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان طی ایام نوروز، این مهم را نشانه تلاش جهادی مدیرکل متبوع دانست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این استان، محمدهادی ایمانیه در بازدید سرزده از غرفه‌های صنایع دستی در مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ با مثبت ارزیابی کردن فعالیت‌های مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری این استان در دو ماه اخیر، اظهار کرد: مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس در این مدت جهادی عمل کرد و نمره قابل قبولی گرفته است.

وی افزود: هم اکنون شاهد اجرای حرکات فرهنگی به شکل محترمانه و با سلیقه و متنوع در اماکن تاریخی و گردشگری استان با همکاری اداره کل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری فارس و شهرداری شیراز هستیم که حاکی از وقت‌گذاری و علاقه است.

استاندار فارس با اشاره اینکه حمایت از حرکت‌های با انگیزه فرهنگی قطعاً تأثیرگذار خواهد بود، تصریح کرد: به زحمات تمامی عزیزان خوش‌بین هستم و بیش از توقع ما میراث فرهنگی استان در ایام نوروز تلاش کرده است.

ایمانیه با تصریح بر این نکته که اعمال تنوع در اجرای بسته‌های فرهنگی با رعایت شئونات مذهبی در اماکن تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان با وجود اظهار نظر برخی مدعیان انجام شده است، اضافه کرد: در بازدید سرزده از مجموعه حافظیه، وضعیت بسیار خوبی را شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های فرهنگی با محوریت مسائل قرآنی و دینی نیز در اماکن تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس در حال اجراست که آن‌ها را مورد رصد قرار داده‌ایم و خروجی مثبتی هم داشته و دارد، چراکه باید با سلیقه با جوانان رفتار کرد.

استاندار فارس همچنین اجرای برخی برنامه‌های فرهنگی از جمله نورپردازی قلعه دختر در فیروزآباد برای نخستین بار یا تعویض پله‌های چوبی مجموعه جهانی تخت جمشید پس از ۱۸ سال را نشانه حرکت‌های جهادی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس برشمرد.

کد خبر 739670

دیگر خبرها

  • فروش ۲۴ میلیارد ریالی محصولات صنایع دستی ایلام در نمایشگاه‌های نوروزی
  • فروش ۲۰ میلیارد ریالی صنایع دستی از کارگاه‌گردی در مازندران
  • بازدید گردشگران نوروزی از اماکن تاریخی فارس از مرز یک ‌میلیون گذشت
  • فروش ده میلیارد ریالی صنایع دستی در کاشان
  • تقدیر استاندار فارس از عملکرد جهادی مدیر کل میراث فرهنگی دیار حافظ
  • فروش نوروزی بیش از پنج میلیارد تومان صنایع دستی در مازندران
  • فروش بیش از ۵۲ میلیارد ریال صنایع‌ دستی در مازندران
  • بازدید قریب ۵ میلیون نفر مسافر نوروزی از اماکن مذهبی تاریخی و طبیعی فارس
  • فروش ۶ میلیاردی صنایع‌دستی فارس از بازارچه‌های نوروزی
  • تخفیف ۲۰ درصدی بازارچه‌های نوروزی صنایع‌دستی در کرمانشاه