Web Analytics Made Easy - Statcounter

تفاهمنامه احداث و تأمین منابع مالی مرکزآموزشی و پزشکی سرطان و پزشکی هسته‌ای میان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان انرژی اتمی روز گذشته به امضا رسید. این مرکز در زمینی به مساحت 40 هزار متر مربع و با ظرفیت 350 تخت بستری ویژه بیماران سرطانی طی سه سال در بلوار فرحزادی تهران ساخته می‌شود و امکان غربالگری، تشخیص، درمان و بازتوانی بیماران سرطانی را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فریبا خان احمدی روزنامه نگار

ایران آنلاین / به‌گزارش «ایران»، طبق تفاهمنامه‌ای که فی مابین دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی و دکتر علی اکبرصالحی امضا شد، سازمان انرژی اتمی پرداخت هزینه‌های طراحی مربوط به ساخت مرکز آموزشی و پزشکی سرطان و پزشکی هسته‌ای و همچنین نظارت بر اجرای این پروژه را متعهد و از سوی دیگر مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی ایران علاوه بر صدور مجوزهای مورد نیاز این مرکز، بعد از تکمیل و نهایی شدن پروژه مسئولیت بهره‌برداری از آن را بر عهده بگیرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در مراسم امضای تفاهمنامه ایجاد مرکز آموزشی و پزشکی سرطان و پزشکی هسته‌ای گفت: ما به سهم خودمان در سازمان انرژی اتمی بر خلاف تصور عمومی مبنی بر اینکه سازمان انرژی اتمی همواره مشغول غنی‌سازی اورانیوم یا آب سنگین است، بارها تلاش کردیم تا به افکار عمومی این مطلب را برسانیم که حوزه‌های وسیع دیگری هم وجود دارد که سازمان انرژی اتمی با آنها همکاری می‌کند. دکتر علی اکبر صالحی افزود: در حوزه رادیو داروها برای نزدیک به یک میلیون بیمار نیازمند این داروها در کشور آنها را تولید کردیم آن هم در شرایطی که آسان نیست. در حال حاضر مراکز هسته‌ای ما با استفاده از محصولات سازمان انرژی اتمی این اقدام را پیش می‌برند و تا امروز با هیچ نقصانی مواجه نبودند. او در ادامه به پروژه «جی‌ام پی» برای ساخت رادیوداروها اشاره کرد و افزود: این پروژه فقط تجهیزاتش نزدیک به 60میلیون اعتبار نیاز دارد که بر اساس آن رادیو داروها را طبق آخرین استانداردها و در حد وسیع تولید می‌کنیم و براحتی می‌توانیم آنها را به کشورهای نیازمند این رادیو دارو صادر کنیم. رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه به موضوع سرکشی و نظارت در ایمن بودن دستگاه‌هایی که با پرتو سرکار دارد نیز اشاره کرد و گفت: بعد از برجام شاهد رشد چشمگیر تأمین تجهیزات تخصصی در ساخت واکسن و رادیو داروهای جدید بودیم به طوری که در عرض دو تا سه سال گذشته توانستیم انواع سانتریفیوژهای مورد نیاز صنعت داروسازی و واکسن‌سازی را برای وزارت بهداشت تأمین کنیم.
رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اقدام این سازمان در زمینه استفاده از شتاب‌دهنده‌های خطی نیز گفت: در بحث شتاب‌دهنده‌های خطی که در حال حاضر در بیمارستان‌ها به کار گرفته می‌شود حدود 200 تا 300 شتاب‌دهنده داریم هر چند که نیازمان بیش از این است و باید در این حوزه قدم‌های علمی و فنی بیشتری برداریم. در حال حاضر اکثر این شتابدهنده‌ها وارداتی است و امیدواریم بتوانیم مانند سانتریفیوژها آنها را هم بومی‌سازی کنیم. او با بیان اینکه اقدام دیگر سازمان ساخت یک بیمارستان فوق تخصصی به نام مرکز یون درمانی در البرز بوده است، افزود: فقط خدمات علمی و فنی را در این مرکز ارائه می‌کنیم و این بیمارستان متعلق به وزارت بهداشت خواهد بود که بیش از دو تا سه سال است که در این وادی قدم گذاشتیم و اطلاع رسانی‌های لازم انجام شده، طراحی‌ها انجام گرفته، تجهیزات مورد نیاز در حال سفارش است و تخصیص‌های لازم هم انجام شده است. دکتر صالحی درباره احداث مرکز آموزشی و پزشکی سرطان و پزشکی هسته‌ای گفت: قرار است این مجموعه بیمارستانی برای ارائه خدمات تشخیصی و درمانی در حوزه بیماریهای صعب‌العلاج ایجاد شود. دکتر صالحی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: سازمان انرژی اتمی خودش را مکلف می‌داند که تحولات جدید را در حوزه تجهیزاتی که برای درمان بیماری‌های صعب العلاج به کار گرفته می‌شود رصد کند. باید توجه کرد که در درمان بیماری‌های صعب العلاج بهترین شیوه‌ای که توانسته بهترین پاسخگویی را داشته باشد تجهیزات بسیار مدرن مانند یون درمانی است که همه این مواردی که فعلاً در سطح جهان به کار گرفته می‌شود و بهترین شیوه درمان است را در کشور ایجاد می‌کنیم.
ارائه خدمات درمانی به ایرانیان و افراد خارج از کشور
وزیر بهداشت نیز در این مراسم با اشاره به آغاز طراحی یک بیمارستان توسط سازمان انرژی اتمی گفت: چنانچه این بیمارستان به بهره‌برداری برسد، در منطقه از لحاظ فناوری، تکنولوژی و نیروی تخصصی بی‌نظیر خواهد بود.  دکتر سیدحسن هاشمی از توجه سازمان انرژی اتمی به حوزه اجتماعی تقدیر کرد و افزود: بهترین استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای حوزه پزشکی است. احداث مرکز آموزشی و پژوهشی، تشخیصی و درمانی سرطان در تهران خدماتی را در حوزه تشخیص و درمان سرطان ایرانیان و افرادی که از خارج برای درمان به ایران می‌آیند، ارائه می‌دهد.
او درخصوص تفاهمنامه احداث و تأمین منابع مالی مرکز آموزشی، پژوهشی، تشخیصی و درمانی سرطان گفت: مرکزی که تفاهمنامه آن به امضا رسید، با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی ایران و سازمان انرژی اتمی بوده و در واقع مرکزی مهم در حوزه تشخیص و درمان سرطان است. وزیر بهداشت همچنین در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه احداث و تأمین مالی مرکز آموزشی، پژوهشی، تشخیصی و درمانی سرطان اظهار کرد: این سازمان در تولید واکسن، رادیو دارو و ایجاد مراکز تشخیصی و درمانی همکاری خوبی با وزارت بهداشت دارد و تمام دستگاه‌هایی که در حوزه پزشکی استفاده می‌شود، تحت نظارت سازمان انرژی اتمی ساخته می‌شود. دکتر هاشمی گفت: مرکزی که با مشارکت سازمان انرژی اتمی و دانشگاه علوم پزشکی ایران تأسیس خواهد شد، می‌تواند در تشخیص، درمان و توانبخشی بیماران سرطانی خدمات ارائه دهد و در کنار ارائه این خدمات، مجموعه‌های آموزشی به منظور تربیت افراد مؤثر در تخصص‌های بالینی و پایه راه‌اندازی خواهد شد.
به‌گفته وزیر بهداشت، تأمین منابع مالی این مجموعه با مشارکت وزارت بهداشت، سازمان انرژی اتمی و شهرداری تهران است که در شروع، سازمان انرژی اتمی زمین را برای تأسیس این مرکز اختصاص داد. او در حاشیه این مراسم و در پاسخ به سؤال «ایران» مبنی بر اینکه ساخت این مرکز چه تحولی را در تشخیص و درمان سرطان ایجاد می‌کند، گفت: بهره‌مندی از تجهیزات و دانش روز دنیا یکی از اهداف احداث این مرکز است چرا که ما هنوز همچون بیشتر کشورهای پیشرفته دنیا از دانش و تکنولوژی پزشکی هسته‌ای محرومیم و در عین حال ساخت این مجموعه به نوعی آینده‌‌نگری است تا از سایر کشورها عقب نمانیم چرا که در کشور، استعداد و دانش در حوزه پزشکی بسیار زیاد است و در مرحله‌ای هستیم که در غرب آسیا در حوزه پزشکی کم نظیر بوده و دانشمندانی داریم که در عرصه‌های بین‌المللی فعالیت می‌کنند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۰۱۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی: به زودی به ایران سفر می‌کنم

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه‌ای با تکرار ادعاهای خود علیه برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران گفت: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با خبرگزاری آلمانی "دویچه وله" مدعی شد که ایران هفته‌ها و نه ما‌ه‌ها با داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای تولید بمب هسته‌ای فاصله دارد، اما این بدان معنا نیست که ایران در این مدت زمان سلاح هسته‌ای دارد یا خواهد داشت.

وی در این مصاحبه گفت که اگرچه غنی‌سازی اورانیوم در سطوح نزدیک به درجه تسلیحات باعث نگرانی است، اما نمی‌توان به این نتیجه مستقیم رسید که ایران اکنون سلاح هسته‌ای دارد.

گروسی ادامه داد: یک کلاهک هسته‌ای کاربردی به چیزهای دیگر مستقل از تولید مواد شکافت پذیر نیاز دارد.

وی همچنین با بیان اینکه که اهداف ایران نامشخص است گفت: خط مشی عمومی ایران این است که این ماده شکافت پذیر برای مقاصد پزشکی یا غیرنظامی مورد نیاز است.

این ادعاهای گروسی در حالی مطرح می شود که مقامات ایران بارها تاکید کرده‌اند که دکترین هسته‌ای ایران همیشه صلح آمیز بوده و هیچگاه به دنبال سلاح هسته‌ای نیست.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز گذشته در نشست خبری هفتگی خود در این خصوص تاکید کرد: دکترین هسته‌ای ایران کاملا واضح و روشن است و اقدامات صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را حق مسلم خود می‌دانیم. اساسا سلاح هسته‌ای در دکترین هسته‌ای ایران هیچ جایگاهی ندارد و بارها مواضع ایران در این‌باره اعلام شده است.

مدیرکل آژانس همچنین با تکرار ادعاهای خود درباره بازرسی‌ها از تاسیسات هسته‌ای ایران گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آن سطح دسترسی را که نیاز است، دریافت نمی‌کند. این موضوع بر گمانه زنی‌ها در مورد برنامه هسته‌ای تهران افزوده است.

مسئله بازرسی‌ها در حالی مطرح می‌شود که آژانس 10 برابر بیشتر از دیگر کشورهای عضو "ان‌پی‌تی" بر تاسیسات ایران نظارت دارد.

پیشتر محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی حجم تاسیسات هسته‌ای ایران را حدود 2 درصد تاسیسات هسته‌ای سراسر جهان دانست و گفت: منطقی نیست بیش از 10 برابر دیگر کشورها، ایران تحت بازرسی قرار بگیرد.

وی در حاشیه شصت و هفتمین کنفرانس سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین گفت: ایران همکاری خوبی با آژانس بین المللی انرژی اتمی دارد. حدود 120 بازرس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم اکنون مورد پذیرش و اعتماد ایران هستند و فعالیت جدی دارند.

گروسی همچنین در این مصاحبه در واکنش به تنش‌ها بین رژیم صهیوینستی و ایران اظهار داشته که هرگونه تصور حمله به تاسیسات هسته‌ای محکوم است.

وی درباره تهدید حملات هسته‌ای گفت: به نظرم عادی‌سازی صحبت از تسلیحات اتمی، استفاده از این تسلیحات و دستیابی به تسلیحات اتمی واقعا اسفناک است.

مدیرکل آژانس همچنین با بیان اینکه که آژانس همواره از گفتگوها میان ایران و آمریکا حمایت می‌کند، در خصوص مذاکرات ایران و آژانس گفت: آنچه واقعا به آن تمایل دارم، مذاکرات میان ما و ایران است، زیرا چیزهای زیادی وجود دارد که باید درباره آن شفاف‌سازی شود و به همین دلیل است که قصد دارم به زودی به ایران سفر کنم.

او گفت که پیامش به ایران این است که باید بیشتر با آژانس همکاری کند.

اسلامی: روابط با آژانس در حوزه پادمان برقرار استاسلامی: دامنه فعالیت انرژی هسته‌ای ایران گسترش یافت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دست یاری صنعت هسته‌ای به صنعت نفت
  • گروسی به تهران سفر می‌کند
  • اسلامی: تعداد نیروگاه‌های اتمی ایران افزایش می‌یا‌بد
  • اسلامی اعلام کرد: گام‌های اساسی ایران برای افزایش تعداد نیروگاه‌های اتمی
  • گروسی: به زودی به ایران سفر می‌کنم
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یابد
  • اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش خواهد یافت
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
  • اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: امنیت نیروگاه‌ها و مراکز هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است/ با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳ سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است