Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-04@11:22:31 GMT

شیفت‌بندی سارقان برای گوشی قاپی

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۰۲۰۷۵

شیفت‌بندی سارقان برای گوشی قاپی

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده در پی وقوع موبایل قاپی در شرق تهران در دستور کار پلیس قرار گرفت. بررسی پرونده‌ها نشان می‌داد، راکب یک دستگاه موتورسیکلت ان.‌اس با پرسه‌زنی در خیابان‌ها، اقدام به سرقت می‌کند. در حالی که 20 شکایت از اعضای این باند مطرح شده بود، ماموران کلانتری 121 سلیمانیه در جریان سرقتی دیگر در خیابان پرستار قرار‌گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهره سارق در دوربین مداربسته

با حضور ماموران تجسس کلانتری در محل سرقت مشخص شد، سارق با یک‌دستگاه موتور ان. اس قرمز اقدام به موبایل قاپی کرده است. شاکی به ماموران گفت: در پیاده‌رو در حال صحبت با تلفن همراه بودم که از پشت سر صدای موتور شنیدم. خودم را کنار کشیدم تا رد شود که هنگام عبور، تلفن همراهم را قاپید.

با بررسی محل سرقت مشخص شد، آنجا مجهز به دوربین مداربسته بوده که با بررسی فیلم آن چهره سارق شناسایی شد، اما او پلاک موتور را مخفی کرده بود.

ماموران در ادامه هویت سارق به نام میلاد را شناسایی کردند که در همان خیابان پرستار زندگی می‌کرد. گروهی از ماموران با دستور قضایی برای دستگیری میلاد به مقابل خانه‌اش رفتند که متهم همراه دو همدستش از راه پشت‌بام فرار‌کردند. عملیات تعقیب و گریز در پشت بام برای دستگیری سارقان آغاز شد و ماموران موفق به دستگیری سه متهم شدند.

موتورسیکلت ان . اس قرمز هم در پارکینگ خانه شناسایی شد. سه پسر جوان منکر سرقت شده و مدعی شدند نمی‌دانند موتور متعلق به چه کسی است. در این هنگام یکی از سارقان قصد پرت کردن سوئیچ موتور را داشت که ناکام ماند و راز سرقت آنها فاش شد.

اعتراف به 100دزدی

متهمان پس از انتقال به کلانتری و مشاهده فیلم دوربین‌های مداربسته لب به اعتراف گشوده و به صد فقره موبایل قاپی اعتراف کردند. میلاد در بازجویی‌ها گفت: هر سه نفر معتاد هستیم و برای تامین هزینه موادمخدر، موبایل قاپی می‌کردیم. برای این‌که از سوی پلیس شناسایی نشویم، شیفت‌بندی کرده بودیم و به صورت تک نفره سرقت می‌کردیم. صبح یک نفر می‌رفت، ظهر نفر بعدی و شب نفر سوم. گوشی‌های سرقتی را صد تا 150 هزار تومان می‌فروختیم. هر روز یک نفر مسئول خرید موادمخدر بود.

سرهنگ محمود مالمیر، رئیس کلانتری 121 سلیمانیه در این باره به جام‌جم گفت: متهمان پس از اعتراف به صد فقره سرقت تحویل پلیس آگاهی شدند. فعالیت گسترده اعضای این باند در حوزه چهار کلانتری باعث شده بود در بین اهالی به موبایل قاپان ان . اس سوار مشهور شوند.

وی در ادامه افزود: متهمان در تحقیقات مدعی شدند، افرادی را در پیاده‌رو شناسایی می‌کردند که هنگام مکالمه گوشی را به سمت خیابان می‌گرفتند، به همین خاطر به شهروندان توصیه می‌شود هنگام صحبت با تلفن همراه مراقب سارقان بوده و گوشی را به سمتی که دیوار است بگیرند.

همچنین از صحبت کردن با تلفن همراه در محل‌های خلوت و تاریک خودداری کنید.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: دزدی سارق گوشی جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۰۲۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲۶ سارق مغازه در خراسان جنوبی

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری ۲۶ سارق در طرح عملیاتی مبارزه با سرقت مغازه در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این افراد به ۳۹ فقره سرقت اعتراف کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سرهنگ کاظم صادقی با اعلام این خبر، اظهار داشت: در راستای برخورد با سارقان مغازه، طرح مبارزه با سرقت به مدت 3 روز در سطح استان خراسان جنوبی با بهره گیری و استفاده حداکثری از امکانات و تجهیزات فنی پلیس اجرایی شد. 

وی بیان کرد: ماموران در این طرح با انجام اقدامات و تحقیقات گسترده پلیسی، 26 سارق را در سطح استان خراسان جنوبی شناسایی و در عملیاتی آنها را دستگیر کردند. 

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان جنوبی افزود: بر اساس تحقیقات و بازجویی‌های انجام شده سارقان به 39 فقره سرقت مغازه اعتراف کردند که متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند. 

صادقی با تاکید بر رعایت اصول و نکات پیشگیری از سرقت توسط مردم، خاطرنشان کرد: ارتقاء نظم و امنیت همواره در دستور کار پلیس قرار دارد. 

کشف 30 هزار لیتر سوخت قاچاق در استان

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی نیز از کشف 30 هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی در بازرسی از یک دستگاه تریلی خبر داد.

سرهنگ یدالله دهقان اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کلان سوخت، گشت زنی و کنترل محورهای مواصلاتی استان به یک دستگاه تریلی مشکوک و آن را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند. 

وی بیان کرد: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از  تریلی، مقدار 30 هزار لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه توزیع فرآورده‌های نفتی به ارزش 12  میلیارد ریال کشف کردند. 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی افزود: ماموران در این رابطه یک دستگاه تریلی توقیف و یک نفر متهم دستگیر  کردند که با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد. 

دهقان خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق کلان سوخت به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد و از شهروندان خواست که به منظور مشارکت در این امر هر گونه اخبار و اطلاعاتی از فعالیت قاچاقچیان دارند، از طریق سامانه 096300 به پلیس امنیت اقتصادی اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد. 

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • دستگيري سارقان کابل و تجهيزات مخابراتی در خرم آباد
  • کشف پنج دستگاه خودرو سرقتی از مخفیگاه باند سارقان
  • سارق احشام در دام پلیس نکا
  • دستگیری ۲۶ سارق مغازه در خراسان جنوبی
  • بازداشت بیش از ۱۵۰ سارق مغازه و مالخر حرفه‌ای طی ۳ روز در کشور
  • دستگیری ۱۵۰ سارق و مالخر
  • بازداشت ۱۵۰ سارق مغازه و مالخر حرفه‌ای طی ۳ روز در کشور
  • دستگیری سارق گوشی همراه با ۸ فقره سرقت در کهگیلویه
  • لزوم بررسی قیمت گوشی های نوکیا در بازار از سوی وزارت صمت
  • درآمد ۱۵۰میلیونی مالخری وسوسه‌کننده است