Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا رضایی کوچی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به موضوع هک مانیتور فرودگاه‌های کشور اظهار داشت: کشورمان با تهدیدهای مختلف و مکرر  دشمنان بیرونی و افراد سودجوی داخلی رو به رو است، بنابراین همه دستگاه‌ها به ویژه فرودگاه‌ها باید آمادگی و پیش‌بینی‌های لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی افزود: انتظار داریم که شرکت فرودگاه‌های کشور مانند سایر دستگاه‌ها که اجازه عملیاتی شدن این تهدیدات را نمی دهند با تجهیز فرودگاه‌ها جلوی تکرار آن را بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کمیسیون عمران با بیان اینکه شرکت فرودگاه‌ها از تجربه سایر دستگاه‌ها برای جلوگیری از این سودجویی‌ها استفاده کند، گفت: جلوگیری از این موضوعات کار سختی نیست و به راحتی می‌توانند اقدام کنند. به طور قطع با پیشرفت تکنولوژی با تهدیدهای پیچیده تر و جدی تری مواجه هستیم بنابراین باید آمادگی برای مقابله با هرگونه تهدید را داشته باشیم.

رضایی همچنین درباره خروج بویینگ از قرارداد با ایران اظهار داشت: این قرارداد هم به مانند تفاهمنامه برجام یکرفه بوده و طرف مقابل تعهدی در برابر ایران نداشت.

رییس کمیسیون عمران تاکید کرد: در جریان جزییات قرارداد با بویینگ قرار نداشتیم اما گزارشات به صورت رسمی به ما ارایه می شد و تمام صداها ضبط شده و به صورت مستند وجود دارد. در گزارش دوستان در وزارت راه و شهرسازی آمده بود که قرارداد بویینگ به گونه‌ای تنظیم شده که اولا هیچ بار مالی برای کشور نخواهد داشت و دوم اینکه تعهدهایی برای طرف مقابل ایجاد شده که هواپیماهای مورد قرارداد را تحویل بدهد.

وی افزود: مهمتر اینکه متعهد هستند خدمات پس از فروش ارایه و قطعات مورد نیاز را در اختیار ایران قرار دهند اما به تازگی براساس اطلاعاتی که خود مسئولان در اختیارمان قرار داده‌اند متاسفانه بعد از شرایط جدید و خروج آمریکا از برجام، مشخص شده در این قراردادها این تعهدات دیده نشده است.

رضایی کوچی با بیان اینکه در قرارداد با شرکت بویینگ و ایرباس، چشم‌اندازی برای خدمات پس از فروش و تامین قطعه دیده نشده است، گفت: حتی برای تامین قطعات و خدمات پس از فروش هواپیماهای ای.تی.آر دوباره نیاز به اخذ مجوز اوفک دارد که در واقع به این معنا که در شرایط جدید امکان تامین قطعات هواپیماهای جدید وجود ندارد و باید برای تامین قطعات تحریم‌ها را دور بزنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه در این قرارداد پیش بینی‌های لازم انجام نشده است و به همین دلیل است که قرارداد به صورت یکطرفه فسخ می‌شود بدون اینکه هیچ تعهدی در قبال ما داشته باشند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بویینگ برجام قرارداد ایرباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۰۲۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارداد رهن و اجاره برای افغانستانی‌ها در این استان سفت و سخت می‌شود

به گزارش خبرآنلاین،‌سیروس دهقان شیری گفت: عقد قرار داد رهن و اجاره با اتباع خارجی مجاز نیز منوط به استعلام از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز بوده و درصورت تاییدیه در این بخش امکان پذیر است .
ایرنا نوشت: وی بیان کرد: تمام مشاوران املاک موظف به کسب مجوز قانونی برای اجاره املاک به اتباع خارجی غیر مجاز هستند و بر این اساس با سکان دهندگان بدون مجوز برخورد قانونی به عمل می آید.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز افزود: درصورت بی توجهی به این امر و انعقاد قرارداد بدون تاییدیه اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان، بنگاه های مشاوران املاک مشمول اعمال مقررات ماده۹ آیین نامه اجرایی ماده ۸۱ قانون نظام صنفی خواهند شد.
وی تاکید کرد: براین اساس این بنگاه های مشاوران املاک که بدون رعایت ضوابط ابلاغی به خصوص معرفی نامه اجاره ،رهن واحد مسکونی یا تجاری به اتباع خارجی اقدام به تنظیم قرارداد کرده اند، پلمب خواهند شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900703

دیگر خبرها

  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی
  • قرارداد رهن و اجاره برای افغانستانی‌ها در این استان سفت و سخت می‌شود
  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود
  • رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند
  • رانت ۴ میلیارددلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • رانت ۴ میلیارد دلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛ اسامی فرآورده‌های سلامت بدون مجوز
  • مدارس دینی بدون مجوز اهل سنت از ۳۳ به ۵ رسیده است
  • بدمستی در برابر مست عشق
  • بدمستی در برابر مست عشق