Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی با بیان این‌که تدوین و چاپ اطلس صنایع دستی استان در مرحله‌ی پایانی قرار دارد، گفت: باتوجه به زیاد بودن تنوع و تولیدات صنایع دستی استان، سعی داریم برای فروش محصولات با کیفیت کارهایی انجام دهیم. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار در آیین تقدیر از دریافت کنندگان نشان مرغوبیت صنایع دستی با بیان اینکه صنایع دستی یکی از منابع اشتغال در حوزه صنعت گردشگری است، اظهار کرد: جایگاه صنایع دستی و کار فرهنگی باید ارتقا یابد و در بخش گردشگری نیز صنایع دستی به عنوان کالای فاخر برای گردشگران معرفی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی با اشاره به آموزش 2300 نفر به طور رایگان در بخش صنایع دستی، افزود: ۲۸۰ نفر از شاغلان صنایع دستی نیز در جهت دانش افزایی آموزش می‌بینند؛ چرا که در حوزه صنایع دستی نوآوری و خلاقیت موضوع مهمی است.
آبدار با تاکید بر اهمیت برندسازی و بسته بندی در بخش صنایع دستی، اظهار کرد: به عنوان نمونه، روسری تبریز در یک نمایشگاه بین المللی در کشور ایتالیا موفقیت بسیاری را کسب کرد.
آبدار همچنین با اشاره به اعطای تسهیلات مشاغل خانگی، گفت: در خصوص ارائه تسهیلات در زمینه خود اشتغالی پایدار در روستاها، هماهنگی‌هایی انجام شده است؛ همچنین به ۱۱ نفر مجوز اشتغال در حوزه صنایع دستی صادر شده است.
«فرشاد به آفرین» - معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: سال ۹۶ از میان ۳۴۰ نشان در سطح کشور، ۲۶ اثر از استان ما نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی دریافت کرده و موفق به کسب مقام دوم کشوری در این زمینه شده است.
وی افزود: نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی مرحله کشوری، مهر اصالت یونسکو بود که به مهر اصالت شورای جهانی صنایع دستی تبدیل شده و بالاترین نشان است که در کشور به یک اثر صنایع دستی اعطا می‌شود؛ استان ما از لحاظ آماری در این حوزه عملکرد خوبی دارد. 
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان با بیان اینکه آثاری که قادر به کسب نشان یونسکو نمی‌شوند، در مرحله ملی یک اعتبار معنوی به آن اعطا می‌شود، اظهار کرد: به جهت فراوانی آثار از ایران که از لحاظ آماری برای شورای صنایع دستی و یونسکو قابل قبول نبود، تصمیم بر این شد که آثار پس از بررسی و ارزیابی داوری اولیه توسط داوران بومی در هر استان و با شرط کسب نمره قبولی به مرحله کشوری ارسال شود و عنوان نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی به آثار منتخب اعطا شود.
به آفرین در پایان با اشاره به اینکه آثار منتخب در رشته‌های دستبافت عشایری، حکاکی روی نقره، معرق چوب، مینای خانه بندی، تولیدات چرمی، چاپ باتیک، ورنی بافی، البسه سنتی و کفش چرمی سنتی، و نقاشی روی سفال هستند، اظهار کرد: در راستای برنامه‌های تبریز ۲۰۱۸ از ۱۲ الی ۱۶ تیر ماه امسال در نمایشگاه بین المللی تبریز، نمایشگاه بین المللی صنایع دستی برگزار خواهیم کرد که هنرمندان می‌توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: زمینه باید برای عرضه، معرفی و فروش صنایع دستی فراهم باشد تا هنرمند فارغ از نیازها و کمبودهای زندگی به خلق آثار هنری خود ادامه دهد. 
رحیم شهرتی فر ادامه داد: هنرمندان، صاحبان احساس، فکر و اندیشه هستند و آثار آن‌ها علاوه بر زیبایی، حامل فکر و اندیشه و احساس هنرمندی است و خداوند نعمت قوه خلاقیت را در وجود آن‌ها قرار داده که می‌توانند آثاری ماندگار و جاودانه خلق کرده و فکر و احساس خود را به اعصار دیگر و آیندگان منتقل کنند.
وی ادامه داد: مفتخریم هنر و هنرمند مورد احترام و قرب جامعه است و افرادی نیز  آثار هنرمندان را برای معرفی به عنوان اسناد به آیندگان، نگهداری می‌کنند؛ چرا که فرهنگ غنی، باورها و اعتقادات ما را معرفی می‌کنند.
وی گفت: هنرمندان استان باید به گونه‌ای صنایع دستی را پیش ببرند که آثار تولید شده مخصوص آذربایجان باشد. 
شهرتی فر در پایان با اشاره به برگزاری باشکوه نمایشگاه صنایع دستی در سال گذشته، خاطر نشان کرد: علاوه بر اینکه امسال نیز امکان معرفی آثار برجسته استان در نمایشگاه در سطح بین المللی وجود دارد، در طول سال نیز باید امکان فعالیت اقتصادی هنرمندان فراهم شود.

انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: روز قدس تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 خلاقیت صنایع دستی گردشگری معاون سیاسی امنیتی نمایشگاه بین المللی روز قدس تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۰۲۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری ظهر یکشنبه در جلسه ویژه بررسی روند فعالیت صنایع دریا محور در گیلان شناسایی ظرفیت‌های مهم و آسیب شناسی این حوزه را در گام نخست مهم دانست و اظهار کرد: بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریایی با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریا محور توسط مقام معظم رهبری در دستور کار است.

وی بهره‌برداری حداکثری از ذخایر زیست بوم دریایی را مستلزم ایجاد زیرساخت‌های جدید و همسو شدن نهاده‌های تبط و تدوین سیاست‌های یکپارچه برای توسعه فعالیت‌های دریا محور بر شمرد و گفت: کارخانجات موجود در صنایع تبدیلی و کشتی سازی و سایر فعالیت‌ها بایستی بر اساس الگوی اقتصادی آمایش سرزمینی استقرار و توسعه یابند.

این مسئول بر استفاده بیشتر از حمایت‌های صندوق صنایع دریایی کشور برای ایجاد کارخانجات مرتبط تاکید کرد و عنوان کرد: تدوین سیاست‌های یکپارچه و تقسیم کار برای دستگاه‌های متولی توسط دبیرخانه این کارگروه در سازمان برنامه بودجه استان می‌تواند روند سرمایه‌گذاری و مشارکت داخلی و خارجی در حوزه را تسهیل و تسریع کند.

پورحیدری وجود ساحل ۳۰۰ کیلومتری نوار ساحلی دریای خزر را ظرفیتی بالقوه توصیف کرد و اضافه کرد: نقشه ژئوفیزیکی برای جانمایی دقیق بدور از مخاطرات زمین شناختی، زیرساخت‌های ساحلی گیلان؛ توسط مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی زیر مجموعه وزارت صمت با مقیاس یک پنجاه هزارم در حال انجام است و موضوع سرمایه‌گذاری شرکت کشتی سازی لوتوس روسیه نیز از طریق معاونت امور اقتصادی استانداری در حال پیگیری می‌باشد.

کد خبر 6097266

دیگر خبرها

  • لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید
  • تأیید بیمه تأمین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد مقدس
  • سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین
  • صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین + تصاویر
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور
  • هنر نمایی دانش آموزان در نمایشگاه آثار دستی و تجسمی
  • ٣٨٥ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی کردستان بیمه شدند