Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: موضوع واردات آب از ترکیه برای احیای دریاچه ارومیه در حد صحبت بود و هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده است.

عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست  در گفتگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره آخرین اقدامات دولت برای کاهش ریزگردها در خوزستان اظهار کرد: موضوع ریزگردهای خوزستان با سایر مناطق تفاوت دارد و بودجه تعریف شده ای برای مهار ریزگردهای این استان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه برای مقابله با کانون ریزگردها، 100 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است، گفت: با ستاد مبارزه با ریزگرد جلسه ای تشکیل دادیم و استاندار خوزستان را مسئول مبارزه با ریزگرد در خوزستان کردیم؛ همچنین قرار شد مطالعات تا پایان مردادماه تمام شود چرا که ریزگردها مطالعات جانبی نداشته اند. از طرفی عملیات اجرایی در خصوص مهار ریزگردها، نیز قرار است از اول شهریور ماه آغاز شود.

کلانتری افزود: عراقی ها تا حدودی در تالابهایشان آب رها کرده اند اما به طور کلی محوطه ای که ریزگردها از آنجا بلند می شود خیلی بیشتر  است؛ عراقی ها می گویند محدودیت امکانات دارند همانطور که ما با این محدودیت ها روبرو هستیم.

75 درصد پیشرفت در مهار آب های مرزی

عیسی کلانتری با اشاره به مهار آب های مرزی اظهار داشت: حدود 8.5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی  برای این موضوع تخصیص یافته است؛ اکنون هم این کار به سرعت در حال انجام است و به طور کلی مشکل خاصی در مهار آب های مرزی نداریم و بیش از 75 درصد کارها در این بخش عملیاتی و اجرایی شده است.

کلانتری در مورد مشکل حقابه مرزی افغانستان و ایران گفت: طبق قرارداد 820 میلیون متر معکب آب در سال باید به ایران داده شود. افغانستان از اول سال مدعی است که به خاطر خشکسالی کمتر از 10 میلیون متر مکعب آب وارد شده است. این معظل بزرگی است که هم اکنون در سیستان و بلوچستان با آن روبرو هستیم.

وی در ادامه گفت: بارش ها در کشور نسبت به سال قبل 30 درصد کاهش یافته و در بعضی استانها مخصوصا شمال و شمال غربی کشور بارش ها نسبت به سال قبل بهبود داشته است. از طرفی بارش در جنوب و جنوب شرقی نیز نسبت به سال قبل بدتر شده است.

هنوز تصمیمی درباره واردات آب از ترکیه گرفته نشده است

کلانتری در خصوص وضعیت دریاچه ارومیه نیز گفت: خوشبختانه طبق آخرین آمار و بررسی های انجام شده عمق دریاچه نسبت به سال قبل 20 سانتی متر عمیق تر شده است و موضوع واردات آب از ترکیه برای احیای این دریاچه هم در حد صحبت بود و هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی هیئت دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۰۲۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۴۱ مظنون داعشی در ترکیه

وزیر کشور ترکیه علی یرلیکایا می‌گوید که طی عملیات در ۱۲ استان، نیرو‌های امنیتی ۴۱ مظنون داعشی را بازداشت کردند.

به گزارش فارس؛ «ما هیچ تروریستی را تحمل نخواهیم کرد» وزیر کشور ترکیه با گفتن این جمله از عملیات ویژه برای دستگیری مظنونان داعشی خبر داد.

یرلیکایا در صفحه ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد که نیرو‌های پلیس و امنیتی ترکیه طی عملیات در ۱۲ استان، ۴۱ نفر را به ظن داشتن ارتباط با داعش بازداشت کردند.

وزیر کشور ترکیه همچنین گفت که «می‌خواهم ملت عزیزمان بدانند که ما هیچ تروریستی را تحمل نخواهیم کرد و فقط یک هدف داریم: با حمایت و دعای شما تا خنثی شدن آخرین تروریست، بدون هر گونه تردید بجنگیم».

دیگر خبرها

  • دستگیری ۴۱ مظنون داعشی در ترکیه
  • عملیات مبارزه با آفات در ۷۰ هکتار از جنگل‌های کامیاران
  • عملیات شهادت طلبانه یک گردشگر ترکیه ای به پلیس اسرائیل | ویدئو
  • لحظه عملیات شهادت طلبانه یک گردشگر ترکیه ای در قدس اشغالی
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات گروه کالایی گوشت مرغ و گوشت قرمز
  • عملیات اروپا در دریای سرخ نتوانست عملیات دریایی یمن را مهار کند
  • مراحل آماده‌سازی موشک‌های ایران قبل از شروع عملیات انتقامی ایران علیه اسرائیل و نوشته‌های روی موشک‌ها + فیلم
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • کمبود کلانتری در تهران/ کلانتری‌ها دیجیتال می‌شوند