Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی قهرمان رضائیه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان تغییر خاصی نسبت به رمضان سال گذشته نداشته و به طور تقریبی ثابت بوده است.
وی اضافه کرد: از این تعداد، حدود 2 هزار واحد خون در شهر ارومیه و 800 واحد خون در هرکدام از شهرهای میاندوآب و مهاباد اهدا شده است.
وی بیان کرد: در سه شب قدر رمضان امسال، یکهزار و 300 واحد خونی در آذربایجان غربی اهدا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی ادامه داد: یکی از مهمترین مسائل حوزه اهدای خون در استان، مشارکت کم بانوان در این امر خداپسندانه است که این امر در ماه مبارک رمضان نیز تکرار شده و سهم این قشر در اهدای خون در این ماه مبارک تنها سه درصد است.
قهرمان رضائیه گفت: مراکز ثابت خونگیری در ارومیه به نشانی بلوار مدرس – جنب فروشگاه رفاه، میاندوآب به نشانی خیابان دانش – جنب مرکز بهداشت، خوی به نشانی بلوار امام حسین (ع) و مرکز ثابت نقده در بیمارستان حضرت فاطمه (س) این شهر دایر است.
وی با بیان اینکه شهروندان اهدای خون را به شب های قدر موکول نکنند، افزود: خون و ذخایر فرآورده های خونی یک نیاز دایمی و همیشگی مورد نیاز مراکز درمانی استان بوده و در این میان مشارکت داوطلبانه عموم مردم سهم بسزایی در تحقق اهداف ترسیم شده این بخش دارد.
وی ادامه داد: نیاز بیماران به خون همیشگی است و از شهروندان انتظار داریم در تمام مدت سال اقدام به اهدای خون کنند.
حدود 70 هزار واحد خون سالانه در آذربایجان غربی اهدا می شود.
طبق بررسی های صورت گرفته در هر 2 ثانیه یک نفر در دنیا به خون نیاز پیدا می کند.
8137/2093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: روز قدس تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 آذربایجان غربی امام حسین بیمارستان حضرت فاطمه مراکز درمانی روز قدس تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۰۳۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای اعضای بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیرحسام علیرضایی رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران برای نخستین بار در کشور موفق به اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی شد.

وی خاطرنشان کرد: واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه مذکور به عنوان واحد پیشرو در امر اهدا پس از مرگ قلبی در کشور طی سه سال اخیر موفق به اهدای اعضای بیماران پس از مرگ قلبی به نیازمندان عضو شده است.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت افزود: به تازگی تیم فراهم آوری اعضا این دانشگاه به سرپرستی سام زراعتیان نژاد جراح قلب و عروق و عضو هیأت علمی دانشگاه موفق به فراهم آوری اعضای پیوندی از اهداکننده مبتلا به آمبولی ریه و ایست کامل قلبی شد که گیرندگان اعضا پس از دریافت عضو با شرایط عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شدند.

وی عنوان کرد: این نوع اهدا در کشور و حتی در جهان بر اساس طبقه بندی ماستریخت بی نظیر و در صورت وجود کم نظیر است. در حال حاضر از افراد پس از مرگ مغزی (DBD) و در شرایط خاص از افراد پس از مرگ قلبی (DCD) با استفاده از فناوری‌های خاص که به آن فناوری برتر گفته می‌شود، اعضا با موفقیت به اهدا می‌رسد.

علیرضایی افزود: این روش جدید اهدا در کشور به عنوان منبع جدید تأمین اعضا می‌تواند میزان لیست بیماران در انتظار دریافت اعضا را کاهش دهد.

وی از زحمات تیم واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی ایران و همکاران پرتلاش اداره پیوند و فراهم آوری اعضا و نسوج وزارت بهداشت قدردانی کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اردوی سه روزه تیم منتخب کشتی نونهالان آذربایجان غربی در پیرانشهر
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای اعضای بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو بیمار پس از ایست کامل قلبی
  • اهدای ۱۷۹ واحد خون در مهربان
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور
  • تأکید بر تأسیس هنرستانهای جوار صنعت در آذربایجان‌غربی
  • پخت روزانه ۹ میلیون قرص نان در آذربایجان غربی