Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم (ع) گفت: تاکنون سریالی مثل «سر دلبران» به جزئیات زندگی طلبگی ورود نکرده است و با اینکه نمای کلی فعالیت‌های یک طلبه را می‌شود در این سریال پیدا کرد؛ اما کاش این سریال، مشاوران بهتری داشت.


خبرگزاری فارس: تندی‌های «سیدسلیم» پذیرفته نیست/ کاش «سرّ دلبران» مشاوران بهتری داشت

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر پناهی، مدیر حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم (ع) در گفتگو با خبرنگار مسجد و هیئت خبرگزاری فارس، با بیان اینکه سریال «سرّ دلبران» برخی کارکرد‌های شخصیت روحانی مسجد را به تصویر کشیده است، اظهار داشت: تا کنون برخی پازل‌های شخصیت «سیدسلیم» معرفی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شخصیت روحانی فیلم اعم از مشکلات شخصی‌اش، نوع برخورد با مردم، گذشته آقا سید و حتی رسیدگی به مشکلات مردم به مرور در حال تکمیل شدن است.

وی افزود: البته نوع برخورد‌های سیدسلیم تصنعی است و هرکس طلبه باشد، متوجه این مسأله می‌شود. نوع ارتباط و برخورد این فرد با همسر و مادرش و حتی برخی اهالی محل بسیار تند است؛ در حالی که یک فرد روحانی از موضع قاطع عمل می‌کند و این گونه تندی و کوچه بازاری برخورد نمی‌کند، زیرا این اعمال تطبیقی با رفتار طلبه‌ها ندارد.

حجت‌الاسلام پناهی بیان داشت: نوع پرداخت شخصیت یک روحانی که با انواع مسائل دوروبرش از مسائل زندگی‌اش گرفته تا افرادی که در محل به عنوان معتمد شناخته شده‌اند، بسیار خوب بوده است. البته نوع ورود یک روحانی به مسائل جامعه دارای ریزه‌کاری‌هایی است که در این سریال نشان داده نشده است.

وی با تأکید بر اینکه کار روحانی راهبری کلی، ارتباط و نظارت بر کل مسجد است، ادامه داد: البته تاکنون هیچ فیلم و سریالی تا این اندازه از جزئیات زوایای پنهان زندگی طلبه را به تصویر نکشیده است. از این جهت نمای کلی از فعالیت‌های یک طلبه از رابطه عبادی‌اش با خدا و ارتباط با جامعه را می‌شود در سریال «سرّ دلبران» پیدا کرد.

مدیر حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم (ع) با بیان اینکه بهتر است برای ساخت این گونه سریال‌ها از مشاوره افراد روحانی و طلبه استفاده شود، تصریح کرد: بیشتر آنچه در این فیلم‌ها و سریال‌ها به تصویر کشیده می‌شود، شناخت بیرونی است و حتی گاهی مشاهد می‌شود حتی ابتدایی‌ترین موضوعات درباره نوع آرایش لباس و عمامه روحانی رعایت نمی‌شود. البته شاید عموم مردم متوجه این قضیه نشوند، ولی بهتر است این مسائل هم رعایت شود.

مجموعه «سر دلبران» روایتی اجتماعی درباره مسجد و نقش محوری آن است. این مجموعه با ترسیم روابط اجتماعی یک محله، روی نقش مسجد و امام جماعت در حل و فصل مشکلات روزمره مردم تمرکز دارد.

این سریال به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی در شهر یزد تصویربرداری شده و حسین حسنی داستان آن را به رشته تحریر در آورده است.

این مجموعه تلویزیونی، شب‌های ماه مبارک رمضان از شبکه یک سیما در حال پخش است.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003TDk

منبع: فردا

کلیدواژه: سر دلبران سریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۰۳۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسنل حجمی و شرکتی شهرداری ارومیه ساماندهی و تعیین تکلیف شوند

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تعیین تکلیف پرسنل حجمی و شرکتی را هرچه سریعتر انجام دهد و نیز گزارش کاملی از تبدیل وضعیت ایثارگری نیروهای شرکتی را به کمیسیون ارائه کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسین پناهی، امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جلسه کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: امروز موضوعات حقوقی و رسیدگی به پرونده‌های حقوقی شهرداری یکی از مهمترین دغدغه‌های شورا و کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورا بوده و به طور جد در حال پیگیری است.

وی افزود: یکی از سوالات شورا از شهردار ضعف در پیگیری پرونده‌های حقوقی مجموعه امور حقوقی شهرداری بود که متأسفانه شاهد عملکرد ضعیف این حوزه در احقاق حق و حقوق مدیریت شهری هستیم.

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از زحمات عوامل اجرایی مراسم گرامیداشت روز کارگر گفت: گرامیداشت مناسبت‌ها در مجموعه شهرداری، موجب ایجاد انگیزه، روحیه مضاعف و امید و نشاط برای نیروهای شهرداری خواهد شد.

پناهی ادامه داد: در گذشته شاهد خدمات و اقدامات خوبی در جهت پیشبرد برنامه‌های شهری انجام گرفته بودیم اما از دیدگاه ما کافی نیست و باید افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: سرعت و جدیت دو مقوله بسیار مهم و اساسی است که امور حقوقی شهرداری در جهت دفاع از حق و حقوق شهرداری و شهروندان باید به این دو مقوله توجه بیشتری داشته باشد.

پناهی در ادامه با گلایه از بعضی محکومیت‌ها در پرونده‌های حقوقی شهرداری نزد محاکم قضائی اضافه کرد: باید تلاش شود پرونده‌های جاری در نهادهای قضائی با دفاع قانونی به نفع مدیریت شهری به اتمام برسد.

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به انتصابات اخیر در مجموعه شهرداری خاطرنشان کرد: شایسته سالاری که شعار شهردار ارومیه بود باید در مدیریت شهری اجرایی شود.

پناهی در ادامه با تأکید مجدد بر اینکه شایسته‌سالاری باید در مدیریت شهری حاکم شود، اظهار کرد: امروز شهردار ارومیه در پست خود ثابت ماند و انتصابات جزو وظایف ذاتی شهردار است و شورا نیز هیچ دخالتی نمی‌کند اما نظارت کامل بر امورات دارد.

وی تصریح کرد: طبقه‌بندی مشاغل، تحصیلات مرتبط، توانمندی فرد باید در انتصابات مدیران شهرداری هم از سوی شهردار و هم از سوی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مدنظر گرفته شود.

پناهی با اشاره به برگزاری دوره‌های تخصصی آموزشی ضمن خدمت برای پرسنل شهرداری گفت: دوره‌های آموزش ضمن خدمت باید از سوی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تقویت و آموزش‌های خاص برای نیروهای تخصصی جزو برنامه‌های آینده باشد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به تمدید و تعیین تکلیف پرسنل حجمی و شرکتی شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تعیین تکلیف پرسنل حجمی و شرکتی را هرچه سریع‌تر انجام دهد و نیز گزارش کاملی از تبدیل وضعیت ایثارگری نیروهای شرکتی را به کمیسیون ارائه کند.

کد خبر 751011

دیگر خبرها

  • تبعات عدم توجه به مشکلات پزشکان در مناطق دورافتاده کشور
  • احساس بی‌پناهی میان پزشکان جوان
  • کتاب «رضای انقلاب» در حوزه هنری رونمایی می‌شود
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • پرسنل حجمی و شرکتی شهرداری ارومیه ساماندهی و تعیین تکلیف شوند
  • ورود سامانه بارشی جدید به کردستان
  • یادواره ۵۸ شهید روحانی و طلبه در شاهرود
  • عکس | طلبه ها اینگونه زندگی می‌کنند
  • رونمایی از «رضای انقلاب» در حوزه هنری
  • حضور طلبه ها در منطقه سیل زده کرغند