Web Analytics Made Easy - Statcounter

سامپائولی با اتکا به ستاره‌هایش از حالا تیمش را در مرحله بعدی جام جهانی می‌بیند اما هالگریمسون، دالیچ و روهر هم برای صعود تیم‌هایشان به مرحله حذفی نقشه‌های زیادی در سر دارند.

گروه ورزشی خبرگزاری آنا- متین ریماز؛ گروه D جام جهانی جایی است که «سامپائولی» با اتکا به ستاره‌هایش بخت بیشتری برای صعود دارد اما«هالگریمسون»، «دالیچ» و «روهر» هم برای صعود تیم‌هایشان به مرحله حذفی نقشه‌های زیادی در سر دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیز آرژانتین با خورخه به سوی قهرمانی

خورخه سامپولی سرمربی خوش‌فکر آلبی‌سلسته 13 مارس 1960 در کاسیلدا سانتافه آرژانتین به دنیا آمد. وی که در پست هافبک دفاعی بازی می‌کرد سابقه چندانی در زمینه باشگاهی ندارد و تنها در تیم نیوولز اولدبویز بازی کرده است. وی خیلی زود روی به مربیگری آورد و در تیم‌های پایه باشگاهی در آرژانتین به استعدادیابی پرداخت. سرمربیگری را از ژانویه 2002 با هدایت تیم «خوان‌اوریچ» پرو آغاز کرد و در ادامه در اسپورت بویز، کورونل بولونسی،اسپورتینگ کریستال در لیگ پرو، اوهیگینس شیلی و املک اکوادور به فعالیت پرداخت. سپس هدایت یونیورسیداد شیلی را پذیرفت و با این تیم دو قهرمانی لیگ آپرتورا، یک قهرمانی لیگ کلاسورا و یک قهرمانی جام سودآمریکانا را کسب کرد تا مسئولان فوتبال شیلی را متقاعد کند که سرمربی تیم ملی این کشور شود.

حضور در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2014 برزیل و قهرمانی کوپا آمریکا 2015 حاصل عملکرد سامپائولی با تیم ملی شیلی بود. وی با پیشنهاد باشگاه سویا مواجه شد و در این تیم هم عملکرد قابل قبولی داشت. ناتوانی بائوزا در تیم ملی آرژانتین باعث شد تا سامپائولی در 4 بازی پایانی انتخابی جام جهانی 2018 هدایت آلبی سلسته را بر عهده بگیرد و با اتکا به درخشش فوق‌ستاره‌ای به نام لیونل مسی تیمش را مسافر روسیه کند.

سامپائولی که در سال‌های اخیر رشد فوق‌العاده‌ای در مربیگری داشته، با توجه به حضور ستاره‌هایی که در خطوط حمله و میانی دارد، امیدوار است تا با نتایجی درخشان جام جهانی بیست و یکم را به پایان برساند تا بتواند همچنان هدایت گائوچوس را برعهده داشته باشد.

ادامه شگفتی سازی ایسلند با هالگریمسون

مربی گمنام استراکارنیر متولد 10 ژوئن 1967 در وستمانائیار ایسلند است. بازی در تیم‌های IBV و KFS بیشتر در کارنامه وی دیده می‌شود و در سال 2007 از دنیای بازی خداحافظی کرد. او در سال 1993 و زمانی که برای تیم هاتر به میدان می‌رفت سرمربیگری تیم بانوان این باشگاه را هم برعهده داشت. همچنین از سال 1999 تا 2004 و در زمان بازی در تیم KFS به صورت متناوب در تیم بانوان و مردان IBV مربیگری می‌کرد. از سال 2007 تا 2011 سرمربی IBV بود اما جامی به دست نیاورد.

هالگریمسون ژانویه 2011 به عنوان دستیار لارس لاگربک سوئدی در تیم ملی ایسلند انتخاب شد. سال 2013 در اقدامی غیر‌منتظره از سوی فدراسیون فوتبال ایسلند هالگریمسون به جای لاگربک در جایگاه سرمربی تیم ملی قرار گرفت و کمتر فوتبالدوستی تصور می‌کرد پسران سرزمین یخی بتوانند با او به نتایجی عالی برسند. وی توانست ایسلند را به یورو 2016 ببرد و در میان 8 تیم برتر قرار دهد. هالگریمسون در انتخابی جام جهانی 2018 موفق شد ایسلند را بالاتر از کرواسی، ترکیه و اوکراین در صدر جدول گروه نهم انتخابی در قاره سبز قرار دهد و برای نخستین بار این تیم را به جام جهانی برساند. انتظار می‌رود هالگریمسون بتواند در روسیه با شاگردانش یکی از تیم‌های شگفتی‌ساز باشد.

زلاتکو دالیچ ناجی کرواسی

دالیچ 26 اکتبر 1966 در لیونو یوگسلاوی سابق به دنیا آمد. هایدوک اشپیلت و وارتکس کرواسی تیم‌هایی بودند که بیشتر عمر فوتبال دالیچ در آنها سپری شد. وی در 34 سالگی و در سال 2000 کفش های خود را آویخت. او با مربیگری در تیم وارتکس وارداین حرفه شد و سپس سرمربی رجیکا شد. هدایت تیم زیر 21 ساله‌های کرواسی، دینامو تیرانا آلبانی، اسلاون بلوپو کرواسی، الفیصلی و الهلال عربستان و العین امارات در کارنامه وی دیده می‌شود. او در تیم‌های عربی موفقیت‌های چشمگیری را به دست آورد.

پس از شکست تیم ملی کرواسی مقابل ایسلند در فاصله یک هفته مانده به اتمام مرحله گروهی رقابت‌های انتخابی جام جهانی قاره سبز و کم شدن شانس صعود شطرنجی‌پوشان به این رقابت‌ها، بلافاصله مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور تصمیم گرفتند زلاتکو دالیچ را جایگزین آنته کاچیچ کنند تا این مربی با عبور از سد یونان در مرحله پلی‌آف موفق شود کروات‌ها را بار دیگر راهی معتبرترین مسابقات فوتبال جهان کند. حالا دالیچ این فرصت را دارد تا انتقام شکست از ایسلند را بگیرد و تیمش را از دور مقدماتی به مرحله بعدی برساند.


پرواز عقاب‌های سبز با گرنوت روهر

سرمربی کهنه‌کار آلمانی 28 ژوئن 1953 در مانهایم به دنیا آمد. روهر که یک مدافع بود در تیم‌های پایه بایرن مونیخ ورزش حرفه‌ای را آغاز کرد و در والدهوف مانهایم و اوفن‌باخ حضور داشت. سپس به بوردو رفت و تا پایان عمر فوتبالی‌اش در این تیم فرانسوی باقی ماند. وی مربیگری را از همان بوردو شروع کرد و هفت سال در این تیم حضور داشت. روهر در ادامه در سرتیل، نیس، یانگ بویز سوئیس، آژاکسیو و نانت به مربیگری پرداخت و از آنجا به بعد سرمربی تیم‌های ملی شد. او هدایت گابن، نیجر و بورکینافاسو را برعهده گرفت و با نتایج خوبی که در این تیم‌ها گرفت سرمربی نیجریه شد.

روهر عقاب‌های سبز را به جام جهانی رساند و حالا با تیمش به دنبال رقم زدن افتخاراتی با ارزش است. او که هیچ‌گاه فرصت نشستن روی نیمکت تیمی را در جام جهانی نداشته به دنبال آن است تا در سال‌های پایانی مربیگری‌اش بتواند کارنامه درخشانی از خود به جای بگذارد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۰۳۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰

به گزارش خبرگزاری مهر رئیس گروه بانک توسعه اسلامی گفت: جهان به راه‌حل‌های بلندمدت و پروژه‌های زیرساختی پایدار نیاز دارد، زیرا شکاف تأمین مالی زیرساخت‌های جهانی تا سال ۲۰۴۰ حدود ۱۵ تریلیون دلار برآورد می‌شود.

محمد الجاسر در نشست سالانه بانک و رویداد جشن طلایی در ریاض پایتخت عربستان سعودی گفت که تأمین مالی این پروژه‌های زیرساختی پایدار، مستلزم تغییر پارادایم است.

وی گفت: مکانیسم‌های سنتی تأمین مالی عمومی برای برآوردن تقاضای رو به رشد برای پروژه‌های زیربنایی مناسب نیست و جهان برای رسیدگی به این چالش‌ها و بودجه کافی برای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت، نیاز به رویکردی جدید دارد.

الجاسر بیان کرد: این جایی است که بانک اسلامی به‌عنوان پرتویی از نور ظاهر می‌شود و اصول مبتنی بر دارایی و اشتراک ریسک آن کاملاً با نیازهای کشورهای کمتر توسعه یافته برای پروژه‌های زیرساختی بلندمدت هماهنگ است.

رئیس گروه بانک توسعه اسلامی افزود: «علاوه بر این، بانک اسلامی با تاکید بر مسئولیت زیست محیطی، کاملاً در موقعیتی است که از این تلاش‌ها حمایت کند».

همچنین یادآوری کرد که در پنج دهه گذشته، بانک از امور مالی اسلامی دفاع کرده است. او می‌گوید استراتژی ما حول محور ایجاد مشارکت‌های قوی، تقویت بازارهای مالی و توانمندسازی بخش خصوصی است.

رئیس گروه بانک توسعه اسلامی معتقد است که جهان بر سر تقاطع ایستاده است. همه‌گیری کووید -۱۹ آسیب‌پذیری‌ها را در زیرساخت‌ها آشکار و منابع عمومی را تخلیه کرد همچنین پیشرفت توسعه را معکوس کرد.

الجاسر گفت: «یک سوم کشورهای کم‌توسعه‌یافته در حال حاضر بدتر از دوران پیش از همه‌گیری هستند. بدون اقدام فوری، چشم‌انداز توسعه آنها می‌تواند بدتر شود».

همچنین تاکید کرد کشورهای کمتر توسعه یافته دارای پتانسیل اقتصادی فوق العاده در انتظار آزادسازی هستند.

وی با بیان اینکه تقویت سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های اجتماعی و فیزیکی برای کاهش فقر، ارتقای سلامت و آموزش و ایجاد اشتغال کلیدی است، افزود: این مورد تاب‌آوری در برابر شوک‌های آینده مانند همه‌گیری و تغییرات آب‌وهوایی را تقویت می‌کند.

کد خبر 6090673 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس: تصمیم ما برای حمایت از استقلال جدی است
  • افغانستان به‌طور رسمی شگفتی‌سازی کرد و به جام‌جهانی رسید
  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰
  • افغانستان راهی جام‌جهانی شد/ شاگردان مرتضایی شگفتی‌ساز شدند
  • چند ساعت تا تکمیل پازل 24 تیمی جام جهانی
  • برای صعود به جام جهانی تمام تلاش خود را می کنیم
  • معرفی نیروی مستعد جویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران‌هلث‌
  • سیدبندی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴؛ ایران سرگروه شد
  • صعود هوادار به یک‌چهارم نهایی جام حذفی / مس سونگون شگفتی‌ساز نشد
  • روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم