Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-30@08:18:50 GMT

دو عامل پرخطر حمله های میگرنی

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۰۳۵۴۹

دو عامل پرخطر حمله های میگرنی

رکنا: کم آبی بدن و چراغ های پرخطر باعث سردردهای میگرنی می شوند.

عواملی مانند کم‌آبی بدن و چرا‌غ‌های پُرنور می‌توانند باعث حمله‌های میگرن شوند،‌ ولی علت اصلی میگرن در تحریک‌پذیری سیستم عصبی نهفته است. بنابراین، کلید اصلی برای پیشگیری از میگرن، شناسایی همین عوامل التهاب‌زا است. شما می‌توانید روند مقابله با این التهاب را از یک رژیم غذایی ضدالتهابی شروع کنید که سرشا از این مواد غذایی باشد: برنج قهوه‌ای، ماهی،‌ مرغ، میوه‌ها و سبزی‌های تازه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱. التهاب، به‌عنوان بخشی از فرآیند طبیعی ترمیم، می‌تواند مشکل‌ساز شود

سیتوکین‌ها، پیام‌رسان‌های شیمیایی ویژه‌ای هستند که توسط بدن به‌وجود می‌‌آیند. اثرات خاص این پیام‌رسان‌ها، طیف وسیعی از حالت‌ها و اتفاقات را شامل می‌شوند، ازجمله تحریک به ترمیم عصب‌ها که باعث التهاب می‌شود. در موارد مواجهه با درد مزمن، میکروگلیا (microglia) که بنیان سیستم ایمنی در سیستم عصبی مرکزی است، وارد حالتی می‌شود که سیتوکین‌های التهابی را به‌صورت عمده به‌وجود می‌آورد. در شرایط زیر حد نرمال نیز میکروگلیا، از تولید سیتوکین‌های التهابی به تولید سیتوکین‌های ضدالتهابی تغییر جهت می‌دهد و سلول‌های درگیر در فرآیند ترمیم را به فعالیت‌های خودش معطوف می‌سازد.

در این موقعیت، تعادل وقتی برقرار می‌شود که همه عوامل مخربی که وضعیت میکروگلیا را مختل می‌کنند، از بین بروند. به‌علاوه، جدی گرفتن این نکات برای تنظیم وضعیت میکروگلیا لازم است: مصرف داروهای مناسب به‌صورت منظم، ورزش Sport منظم، خواب به اندازه کافی و مصرف ترکیباتی مانند زردچوبه.

۲. آلرژی‌ها می‌توانند درد را تشدید کنند

هر عاملی که واکنش التهابی را در بدن برانگیخته کند،‌ این قابلیت را دارد که بر مغز تاثیر بگذارد و التهاب را در سیستم عصبی مرکزی تشدید کند و مشکلاتی مانند فیبرومیالژیا را تحت تاثیر خودش قرار بدهد. آلرژی‌ها باعث فیبرومیالژیا نمی‌شوند، اما این مشکل را تشدید می‌کنند.

۳. رژیم غذایی می‌تواند باعث شکل‌گیری التهاب شود

بسیاری از افراد نمی‌دانند که رژیم غذایی‌شان چه نقشی بر التهاب در بدن‌شان دارد، درحالی که بعضی از مواد غذایی می‌توانند چنین مشکلی را به‌وجود بیاورند و برخی از افراد نیز نسبت به انواع خاصی از مواد غذایی حساسیت دارند. برای مثال، بعضی از افراد گیاه‌خوار نسبت به بلوبری آلرژی دارند، اما خودشان از این مشکل آگاه نیستند. با این‌حال، زردچوبه یکی از مهم‌ترین ترکیباتی است که التهاب‌های ناشی از مواد غذایی را تا حدود زیادی کنترل می‌کند.

۴. خستگی، یکی از علائمی است که نباید نادیده‌اش گرفت

خواب را نمی‌توان به یک مفهوم کلی و یک‌دست تقلیل داد، چون امواج مغزی به مراحل ۲، ۳، ۴ و مرحله REM تقسیم می‌شوند که هر کدام دارای ویژگی‌های خاص خودشان هستند. افرادی که دچار کمبود خواب در مراحل ۳ و ۴ هستند، بیشتر به درد مزمن مبتلا می‌شوند. مبتلا بودن به مشکلاتی مانند آپنه خواب نیز از عواملی است که می‌تواند درد مزمن ایجاد کند. به‌علاوه، سندرم پای بی‌قرار را هم باید به موارد بالا اضافه کرد. اگر نسبت به وضعیت خواب خودتان مشکوک هستید، می‌توانید با مراجعه به پزشک Doctor برای ارزیابی کیفیت و کمیت خواب اقدام کنید. بررسی وضعیت خواب برای همه افرادی که از درد مزمن و افسردگی رنج می‌برند، ضروری است.

۵. مشکل میگرن به سیستم عصبی هم ربط دارد

عواملی مانند کم‌آبی بدن و چرا‌غ‌های پُرنور می‌توانند باعث حمله‌های میگرن شوند،‌ ولی باید بگوییم که علت اصلی میگرن در تحریک‌پذیری سیستم عصبی نهفته است. سیستم عصبی به این علت تحریک می‌شود که نوعی التهاب زمینه‌ای در مغز وجود دارد. بنابراین، کلید اصلی برای پیشگیری از میگرن، شناسایی همین عوامل التهاب‌زا است. شما می‌توانید روند مقابله با این التهاب را از یک رژیم غذایی ضدالتهابی شروع کنید که سرشا از این مواد غذایی باشد: برنج قهوه‌ای، ماهی،‌ مرغ، میوه‌ها و سبزی‌های تازه.

۶. مشکلات همپوشانی‌کننده می‌توانند منشا مشابه داشته باشند

بنیان مشکلاتی مانند میگرن و افسردگی، التهاب در مغز است. بنابراین، این دو بیماری نیز به همدیگر مرتبط هستند و علت بنیادین آن‌ها باید شناسایی شود.

یکی از دلایل عدم موفقیت در کاهش وزن نیز می‌تواند به آلرژی‌های غذایی، حساسیت‌های تغذیه‌ای یا سمیت خفیف در بدن مرتبط باشد. درواقع، امروزه محققان می‌دانند که تناسب باکتری‌های روده دارای اثرات قابل توجهی بر کاهش یا حفظ وزن است. در ضمن، افراد لاغر و افراد دارای اضافه‌وزن، دارای تناسب‌های باکتریایی متفاوتی در روده‌های‌شان هستند. پس اگر دارای علائم دیگر هم باشید، احتمال مبتلا شدن شما به التهاب مزمن نیز بیشتر می‌شود، اما علت اصلی همچنان ناشناخته باقی می‌ماند.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت ماه رمضان مهم ترین های 24 ساعت ورزش Sport پزشک Doctor موفقیت رژیم غذایی سیستم ایمنی حمله ماهی موفقیت میگرن عکس ایران مرد حوادث تجاوز تهران قتل زن پسر دختر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۰۳۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازرسی از کارگاه های پرخطر تشدید می‌شود

معاون روابط کار وزارت کار از بازرسی از کارگاه های پرخطر خبر داد و گفت:امسال کارگاه‌های پرخطر و دارای حوادث، بیشتر بازرسی می شوند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ یکی از اقدامات موثر معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ابتدای استقرار دولت سیزدهم تا کنون، گسترش نظارت بر کارگاه‌های مشمول قانون کار، افزایش حفاظت فنی و بهداشت کار و ارتقای ایمنی و سلامت شغلی بوده است. این موضوع در اساسنامه سازمان بین المللی کار (ILO)  آمده و از  تمامی کشورهای عضو خواسته شده تا نسبت به برقراری نظام بازرسی کار اقدام کنند.بازرسی کار موثر و کارآمد، یکی از مولفه ها و نشانه‌های ضروری هر دولت مترقی و اقتصاد موفق به شمار می‌رود.

برابر گزارش ها، حوادث ساختمانی و معدنی بیشترین آمار تلفات نیروی کار و بیشترین سهم آسیب شغلی را به خود اختصاص داده و بیشترین تعداد بازرسی‌های ویژه از کارگاه‌های پر خطر در صنایع ساختمان، نفت و گاز، پتروشیمی و معدن بوده است.

علی حسین رعیتی فرد, معاون روابط کار درباره حوادث ناشی از کار دربخش ساختمان و صنعت گفت:حدود 38 درصد حوادث در بخش ساختمان و 37 درصد در بخش صنعت است و صنایع دیگر همانند رشته‌های تولیدی عدد کمتری را به خود اختصاص داده‌اند.  

وی تاکید کرد: در سال 1402 نسبت به سال  1401 حدود 4 درصد فوتی‌های کل حوادث ناشی از کار کاهش یافته است .  840 بازرس کار در کشور وجود دارد. سالانه حدود 400 هزار بازرسی موردی از کارگاه‌ها انجام می شود که امسال به دلیل کاهش ریسک از کارگاه‌های دارای حوادث بیشتر، بازرسی دقیق‌تر و بیشتری انجام می شود.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کاهش حدود 5درصدی حوادث کار در سال گذشته نسبت به سال 1401 خبر داد و تاکید کرد که این رقم نیز باید کاهش یابد . 

وی تاکید کرد: به دلیل پیوستن به مقاوله‌¬نامه ایمنی و بهداشت شغلی 155 و مصوبه مجلس شورای اسلامی و هیات دولت باید بتوانیم تمامی فعالیت‌های اقتصادی را تحت پوشش حوزه ایمنی و بهداشت قرار دهیم . 

رعیتی‌فرد افزود: مطابق با آمار سازمان بین اللملی کار تغییرات اقلیمی برای 70درصد از کارگران جهان خطرات جدی سلامتی ایجاد می کند؛ در کشور نیز در تلاش هستیم در شورای عالی حفاظت فنی و کمیته‌های حفاظت فنی در واحدهای تولیدی آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها را با شرایط تغییرات اقلیمی تطبیق دهیم تا از آسیب رسیدن به کارگران پیشگیری کنیم. 

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: تعداد کل واحدهای تولیدی و کارگاه‌های زیر 10 نفرو بالای 10 نفر حدود یک میلیون و 330  هزار کارگاه در کشور است که 87 درصد این واحدها زیر 10 نفر کارگر و بقیه بالای 10 نفر هستند. 

وی ادامه داد: در واحدهای تولیدی بالای 25 نفر نیز موظف هستیم که کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار را تشکیل دهیم.

رعیتی‌فرد به کارگاه‌هایی که قوانین ایمنی را رعایت نمی کنند هشدار داد مطابق با قانون کار در واحدهایی که جان کارگران در خطر باشد با کمک دادستان پلمپ می شوند.  با اقدامات صورت گرفته  و استفاده از ظرفیت های واحدهای تولیدی و مسئولان، سطح ایمنی کارگاه ها را افزایش دهیم. 

رعیتی فرد همچنین از کارفرمایان خواست با اصلاح ساختار و بازبینی تجهیزات ایمنی و حفاظت فنی محیط ایمن‌تری را برای کارگران فراهم کنند تا جان کارگران در خطر نباشد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • بازرسی از کارگاه های پرخطر تشدید می‌شود
  • عوارض پرخوری قبل خواب و بیماری های آن
  • التهاب عامل کلیدی در پیشرفت آرتروز زانو
  • این داروها عامل میگرن هستند
  • منیزیم را چه زمانی از روز مصرف کنیم؟
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • داروهای سوزش معده خطر میگرن را افزایش می دهند
  • شناسایی ۶۵۰ کارگاه پرخطر در قزوین
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید