Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-05@08:35:57 GMT

پیش بینی تولید 360 هزار لیتر گلاب در شهرستان هرسین

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۰۳۷۷۸

پیش بینی تولید 360 هزار لیتر گلاب در شهرستان هرسین

مدیر جهاد کشاورزی هرسین از پیش بینی تولید 360 هزار لیتر گلاب در این شهرستان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا بابک قاضی مدیر جهاد کشاورزی هرسین در گفتگو دیوانگاه اظهار داشت: شهرستان هرسین با دارا بودن شرایط آب و هوایی مناسب جهت پرورش گل محمدی مطلوب بوده و از قطب های تولید گلاب می باشد.

 

وی افزود: سطح زیر کشت گل محمدی در این شهرستان 70 هکتار بوده که حدود 60 هکتار آن در مرحله باروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین متوسط تولید گل در هکتار را حدود 3 تن عنوان کرد و تصریح کرد:  و از هر تن گل حدود 2000 لیتر گلاب تهیه می گردد.

 

قاضی در ادامه اظهار داشت: از هر 8 تن گل محمدی، یک لیتر اسانس تولید می شود که اسانس تولیدی دارای ارزش اقتصادی بالایی بوده و در صنعت عطرسازی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

وی افزود:  پیش بینی می شود در سال جاری در سطح شهرستان حدود 300 هزار لیتر گلاب تولید و وارد بازار گردد که با توجه به کیفیت بالای گلاب تولیدی، اکثراً به بازارهای خارج از استان صادر می گردد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تصریح کرد:  سایر تولیدات جانبی این صنعت شامل آجر شومینه، مربای گل و شربت گل می باشد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۰۳۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگو با با تولیدکننده خلاق گلاب در رادیو

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رادیو سلامت، فاطمه بی تقصیر، تهیه کننده برنامه از مزرعه تا سفره در این باره توضیح داد: این برنامه روز‌های چهارشنبه هر هفته راس ساعت ۱۳:۱۵ به مدت ۳۰ دقیقه پخش می‌شود. این برنامه با محوریت ایمنی و سلامت تغذیه به بررسی محصولات کشاورزی، باغی، زراعی می‌پردازد.

وی ادامه داد: در این برنامه محصولات سالم به مصرف کنندگان از مزرعه تا سفره شناسایی و معرفی می‌شود. آشنایی مصرف کننده با محصولات کشاورزی و اهمیت تغذیه‌ای آن‌ها دغدغه برنامه سازان است.

مجری کارشناس برنامه فیروزه آدابی است. این برنامه روز شنبه ۱۹ اردیبهشت به بهانه روز گل محمدی و گلاب به معرفی ایرج رستگار، تولید کننده خلاقی می‌پردازد که در حوزه تولید گل و گلاب تلاش کرده سبک جدیدی را ایجاد کند و به عنوان قهرمان تولید در این زمینه شناخته و برگزیده شود.

دیگر خبرها

  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • بارندگی‌های اخیر خسارتی به گندم‌های برداشت شده در خنج وارد نکرده است
  • گفتگو با با تولیدکننده خلاق گلاب در رادیو
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • ساماندهی مراکز مجاز جمع آوری سیب صنعتی د رارومیه
  • قلع و قمع ۵۱ فقره تغییر کاربری در محمودآباد
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • قلع و قمع تصرفات غیر قانونی در آباده