Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛  کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند استفاده از خمیر دندان برای از بین بردن آکنه صورت می‌تواند سبب خشک شدن پوست، تحریک آن و حتی تشدید این عارضه شود.
 
سال‌هاست افراد برای از بین بردن جوش و خشک کردن آن، مصرف خمیر دندان را توصیه می‌کنند اما این ماده که حاوی انواع مواد شیمیایی است، درعوض خشک کردن جوش به پوست آسیب می‌رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
خمیر دندان پوست راخشک، آکنه را تحریک می‌کند و حتی راه نفوذ باکتری‌های موجود درسطح پوست به لایه‌های درونی را هموار می‌کند.
خمیردندان‌ها از موادی، چون پراکسید هیدروژن، پودرسودا و خمیردندان‌های طعم دار از اسانس طعم میوه‌های مختلف تشکیل شده‌اند و می‌توانند سبب سوختن پوست صورت شوند.
 
 
خمیر دندان پس از باز شدن برای بار اول در معرض تماس با هوا و بدنه مسواک قرار می‌گیرد و جاذب انواع باکتری می‌شود به همین دلیل استفاده از آن بر روی آکنه اشتباه است.
 
 
کارشناسان توصیه می‌کنند در صورت مشاهده آکنه حتی از دوران نوجوانی فرد تحت نظارت پزشک قرار بگیرد تا علت بروز آکنه صورت در او شناسایی شود، مصرف دارو، پماد‌های موضعی و محلول‌های درمانی می‌تواند سبب کاهش آکنه شود.
 
 
درکنار درمان‌های دارویی، مصرف مواد غذایی سالم شامل انواع میوه و سبزیجات تازه، پرهیز از خوردن مواد غذایی شیرین، پرچرب و سرخ شدنی، خودداری از عصبانیت و استرس و شرکت در کلاس‌های مدیتیشن و یوگا، انجام ورزش منظم، استحمام روزانه با میزان استاندارد آب و تعویض ملحفه و روبالشتی‌ها به شکل هفتگی و نوشیدن به میزان کافی آب در طی روز نقش به سزایی در داشتن پوستی صاف و بدون جوش داشته باشد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: درمان جوش درمان های خانگی ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۰۳۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه روغن طبیعی برای تسریع رشد مو را بشناسید

استفاده منظم از مواد ارگانیک می‌تواند در افزایش فرایند رشد مو مؤثر باشد. البته این تنها راه نیست! بلکه باید رژیم غذایی متعادل و سبک زندگی سالمی داشته باشید تا به این هدف دست پیدا کنید.

تعذیه سالم و سبک زندگی صحیح، دو فاکتور مهمی هستند که می‌توانند به‌صورت ریشه‌ای مشکلات مربوط به مو را کاهش دهند و حتی از بین ببرند. اما علاوه بر این عوامل، شما می‌توانید به استفاده از روغن‌های طبیعی که باعث افزایش سرعت رشد مو می‌شوند، بپردازید. مطالعات متعددی در مورد ارتباط رشد مو و استفاده از روغن های طبیعی صورت گرفته است. اما هیچ به طور قطعی ثابت نشده که آیا این روغن‌ها همیشه می‌توانند مؤثر واقع شوند یا نه. اما امتحان کردن و پیدا کردن بهترین مورد برای خودتان ضرری ندارد.

در این مطلب سه روغن طبیعی مؤثر در افزایش سرعت رشد مو به شما معرفی می‌شود.

فراموش نکنید که برای دریافت نتیجه دلخواه باید به استفاده مداوم این روغن‌ها در درازمدت بپردازید.

روغن زیتون

روغن زیتون در بسیاری از محصولات مراقبتی پوست و مو به کار رفته و در واقع یکی از در دسترس‌ترین مواد ممکن برای این کار به شمار می‌آید. روغن زیتون پوست سر شما را به خوبی تغذیه می‌کند و موهایتان را نرم و براق نگه می‌دارد.

می‌توانید مقداری روغن زیتون را به پوست سر خود بمالید و ماساژ دهید یا برای نتیجه‌گیری بهتر، آن را با روغن رزماری ترکیب کنید. کافیست یک بار در هفته از روغن زیتون روی موهای خود استفاده کنید تا از فواید آن بهره‌مند شوید.

روغن کرچک

روغن کرچک دارای خاصیت آبرسانی است و همچنین موجب افزایش سرعت رشد مو و مژه می‌شود.

کافیست مقداری از آن را به پوست سر مالیده و چند دقیقه به آرامی ماساژ دهید. اگر هر بار که موهای خود را شستشو می‌دهید، از روغن کرچک استفاده کنید، به بهترین شکل از مزایای آن بهره‌مند خواهید شد.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا هم از روغن‌های طبیعی است که رشد مو را افزایش می‌دهد. روغن جوجوبا یک خاصیت منحصر به فرد دارد و آن این است که این روغن برخلاف دیگر روغن‌ها، به مو نفوذ نمی‌کند. در عوض، فولیکول مو را کاملاً کاور کرده و بدین صورت از شکستن و نابودی آن پیشگیری می‌کند.

این روغن را به صورت مستقیم به موها و پوست سرتان بمالید و بعد از چند دقیقه شستشو دهید. تا چربی باقی‌مانده را از بین ببرید.

همچنین می‌توانید به نسبت ۱ به ۸ روغن جوجوبا را با شامپوی سر خود ترکیب نموده و از آن استفاده کنید.

دیگر خبرها

  • دم‌کرده این گیاه مثل یک خواب‌آور قوی عمل می‌کند
  • رشد۱۲ درصدی تولیدکالاهای مهم و استراتژیک صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • رشد۱۲ درصدی تولیدکالا‌های مهم و استراتژیک صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • تاسیس بانک مشترک ایران-پاکستان فعلا معلق مانده است
  • درمان تخصصی انواع بیماری های پوستی در شیراز
  • همه چیز در مورد کرم زینک اکساید
  • با خواص شگفت انگیز کاهو آشنا شوید! از تقویت اسپرم تا پیشگیری از سرطان
  • خواص روغن ماکادمیا برای پوست و مو
  • سه روغن طبیعی برای تسریع رشد مو را بشناسید
  • سه روغن طبیعی برای تسریع رشد مو