Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@02:22:09 GMT

تدوین طرح جامع شهر اراک در مراحل نهایی است

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۰۴۵۴۳

تدوین طرح جامع شهر اراک در مراحل نهایی است

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی زندیه وکیلی اظهار داشت: طرح جامع شهر اراک که حدودا از سال ۱۳۹۱ در حال تهیه است، کارهای مقدماتی آن مثل عکسبرداری هوایی، برداشت وضع موجود و مستندات آن، تهیه طرح پیشنهادی و سایر اقدامات مورد نیاز انجام شده است.

معاون عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: طرح جامع شهر اراک در مراحل نهایی استانی است و بعد از تصویب در مراجع استانی که بالاترین آن، شورای برنامه ریزی و توسعه استان است، به شورای عالی شهرسازی و معماری کشور ارسال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زندیه وکیلی اضافه کرد: در تهیه طرح جامع شهر اراک مسایل مهمی مانند کاربری ها، شبکه معابر، توسعه آینده شهر و... را داریم که در ۱۰ تا ۱۵ سال آینده فصل الخطاب شهرسازی قرار خواهد گرفت و به همین دلیل حساسیت و دقت زیاد در تهیه طرح، ملاک ماست.

وی عنوان کرد: تا طرح در شورای عالی معماری و شهرسازی تصویب شود، راه طولانی است و بعد از ابلاغ آن، قراردادی برای تهیه طرح تفصیلی منعقد می گردد و زمانی که طرح تفصیلی جدید تهیه و تصویب شد، جایگزین طرح تفصیلی قدیمی می‌شود. در نتیجه تا تهیه طرح جامع جدید کماکان، طرح قبلی ملاک عمل است و تا زمانی که طرح تفصیلی براساس طرح جامع جدید تهیه نشود، طبق طرح تفصیلی گذشته عمل می گردد.

معاون عمرانی استاندار مرکزی با اشاره به تصمیمات جلسات کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی گفت: دیدگاه های بلند نظرانه‌ای در تصویب این طرح باید دیده شود، نظرات اعضا لحاظ می گردد، دستگاه‌های خدماتی نظراتشان را می دهند، مشاوران در جریان دیدگاه ها و نظرات دستگاه‌ها قرار می گیرند تا با توجه به شرایط و امکانات موجود در استان طرح تهیه شود.

کد خبر 4317737

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری مرکزی طرح جامع شهری راهپیمایی روز قدس بوشهر سالروز ارتحال امام خمینی ماه مبارك رمضان روز جهانی قدس مشهد شهرکرد گرگان یاسوج شیراز شب قدر خرم آباد خطبه های نماز جمعه امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۰۴۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌نویس نقشه راه فرهنگی شاهرود تدوین شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس امینی ظهر پنجشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شاهرود در کانون شهید بهشتی این شهرستان خواستار تدوین پیش‌نویس نقشه راه فرهنگی شهرستان شد و بیان کرد: نیاز است که در زمینه ارتقای فرهنگی شهرستان یک الگو و برنامه منظم و مدون وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه این نقشه راه باید تکالیف هر دستگاه فرهنگی و اجرایی را در قبال مسائل فرهنگی جامعه مشخص سازد، افزود: تدوین پیش‌نویس نقشه راه فرهنگی شهرستانی یکی از الزاماتی است که اگر بتوانیم در شورای فرهنگ عمومی آن را مصوب کنیم، توانسته‌ایم برای این شهر چیزی را به یادگار بگذاریم.

امام جمعه شاهرود با اشاره به عدم تصویب پیش‌نویس نقشه راه فرهنگی شهرستان شاهرود توسط مسئولان کشوری، به واسطه عدم پیوست استانی، گفت: تأیید این نقشه راه فرهنگی نیازمند پیگیری مسئولان فرهنگی شهرستان شاهرود است.

امینی با بیان اینکه برای نقشه راه فرهنگی مکاتباتی صورت گرفته است تا بتوانیم آن را مصوب کنیم، افزود: با نماینده ولی فقیه در استان سمنان و استاندار سمنان نیز در این ارتباط نامه نگاری‌هایی صورت گرفته اما نیاز است که مسئولان محلی آن را پیگیری کنند.

وی به برگزاری یادواره بزرگ شهدای روحانی شهرستان شاهرود نیز اشاره کرد و گفت: این مراسم معنوی شنبه برگزار می‌شود و نیاز است که دستگاه‌های فرهنگی در فضا سازی، تبیین اهمیت این همایش و دعوت از مردم برای حضور در آن پیشگام شوند.

کد خبر 6095204

دیگر خبرها

  • مراحلِ چاپ و تولیدِ اسکناس دلار + ویدئو
  • سند چشم‌انداز شهرستان کاشان باید ‌تدوین شود
  • سارقان حرفه‌ای در بافق دستگیر شدند
  • توجه دولت و دولتمردان به سامان دادن اقتصاد کشور ضروریست
  • پیش‌نویس نقشه راه فرهنگی شاهرود تدوین شود
  • صعود تیم والیبال دانشجویان واحد کاشان به نیمه‌نهایی مسابقات دانشگاه آزاد
  • گام به گام تا ویزای توریستی کانادا
  • مراحل پخت یک گاو ۲۰۰ کیلوگرمی در تنور به سبک آشپز مشهور پاکستانی (فیلم)
  • لزوم الصاق پیوست‌های فرهنگی و امنیتی در طرح تفصیلی شهری
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود