Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@12:04:51 GMT

تب سه روزه گاوی ، دام های استان را تهدید می کند

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۰۴۶۶۰

تب سه روزه گاوی ، دام های استان را تهدید می کند

عبدالله بهمنش روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیماری تب سه روزه یک بیماری ویروسی و عفونی دامی غیرقابل انتقال به انسان است و تنها در گاو و گاومیش بروز می‌کند.
وی با اشاره به اینکه داروهای لازم برای درمان بیماری سه روزه گاوی در داروخانه های دامی استان وجود دارد، گفت: دامداران با مشاهده هرگونه بیماری دامی به شبکه دامپزشکی مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بهمنش افزود: با توجه به فرارسیدن فصل گرما، احتمال شیوع بیماری تب سه روزه در دام های سنگین وجود دارد.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال تغییرات اقلیمی بر اثر بارش های مستمر در استان به وجود آمد احتمال شیوع این بیماری در فصل تابستان بیشتر است.
بهمنش تصریح کرد: گسترش این بیماری بستگی به جمعیت حشرات ناقل و شدت و مسیر بادهای غالب فصلی دارد که موجب انتقال حشرات به سایر مناطق می‌شود.
وی یادآور شد: بیماری تب سه روزه خیلی کشنده نیست و بسیاری از دام هایی که به این بیماری مبتلا می شوند در بعضی مواقع بدون نیاز به مراقبت های کلینیکی، درمان و در بعضی موارد نیز به مراقبت های لازم در کلینیک ها احتیاج دارند.
این مسوول با اشاره به اینکه این بیماری موجب می شود تب دام مبتلا شده به 40 تا 41 درجه سانتیگراد برسد، عنوان کرد: بالا رفتن تب به صورت مرحله ای بوده که هر مرحله 12 تا 18 ساعت طول می کشد و ممکن است این چرخه تا سه مرتبه تکرار شود.
بهمنش قطع اشتها، کاهش شیر، یبوست، ریزش ترشحات غلیظ و چسبنده از بینی و همچنین ریزش ترشحات آبکی چشم را از جمله علایم بیماری تب سه روزه ذکر کرد و گفت: در مرحله آخر بیماری عضلات ناحیه گردن، پشت و شانه دام مبتلا دچار گرفتگی شده و در پاها نیز لنگش ایجاد می کند.
بیش از یک میلیون رأس دام سبک و سنگین در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
7531/1662
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: روز قدس تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 حشرات درمان درمان بیماری شیر کهگیلویه و بویراحمد روز قدس تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۰۴۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم «نماز در سفر شخصی با ماشین دولتی» چیست؟

به گزارش «مبلغ» – آیت الله شبیری زنجانی به پرسشی درباره حکم «نماز و روزه در سفر شخصی با ماشین دولتی» پاسخ گفتند.

این استفتاء در پایگاه اطلاع رسانی آیت الله شبیری زنجانی به صورت زیر منتشر شده است:

پرسش: در مواردی که استفادۀ شخصی از ماشین‌های دولتی ممنوع است، فردی که از ماشین دولتی جهت سفرهای شخصی خود استفاده می‌کند، نماز و روزه‌اش را چگونه انجام دهد؟

پاسخ: باید نمازش را هم شکسته و هم تمام بخواند، و روزه را باید بعداً قضا کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894979

دیگر خبرها

  • قیمت جوجه یک روزه گوشتی افزایش یافت
  • پایه حقوق کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • هشدار وزارت جهاد کشاورزی به گران‌فروشی جوجه یک‌روزه گوشتی
  • این بیماری هنوز دنیا را تهدید می‌کند؟
  • فرصت ۲ روزه کمیته انضباطی به جواد نکونام
  • حقوق وزارت کار ۱۴۰۳ بالاخره چقدر است؟
  • آیا آبله هنوز برای دنیا یک تهدید محسوب می‌شود؟
  • دعای رهبر انقلاب برای مبارزان حزب الله
  • حکم «نماز در سفر شخصی با ماشین دولتی» چیست؟
  • آمادگی اسرائیل برای پاسخ متقابل و درگیری چند روزه با ایران