Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دیدار معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی کشورمان با معاون وزیر آموزش، تحقیقات و نوآوری سوئیس، زمینه‌های همکاری گسترده در حوزه مشاغل سبز، گردآوری اطلاعات بازار کار و اصلاح نظام صلاحیت حرفه‌ای مورد بررسی و تاکید قرار گرفت.

​ به گزارش ایسنا، در حاشیه سومین کنگره بین‌المللی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سوئیس ، سلیمان پاک سرشت ـ معاون وزیر کار کشورمان و مائورو دلمبریجو ـ معاون وزیر آموزش، تحقیقات و نوآوری سوئیس دیدار و گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار پاک سرشت ضمن معرفی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و تشریح ساختار و ظرفیت‌های آموزشی آن به تدوین طرح اصلاح نظام آموزش‌های مهارتی در ایران اشاره و بر نقش توسعه راهبردی در حوزه آموزش‌های مهارتی تاکید کرد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای درعین حال تربیت مربی در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را از مهمترین اقدامات لازم در این طرح دانست و همکاری طرف سوئیسی در این زمینه را خواستار شد.

مائورو دلمبریجو، معاون وزیر آموزش، تحقیقات و نوآوری سوئیس نیز در این دیدار به معرفی سیستم آموزشی سوئیس پرداخت و گفت: ما بخش‌های مختلفی برای تربیت مربی، تدوین محتوا و آزمونگری داریم و تجربیات همکاری بین‌المللی خوبی با اروپای شرقی، هند و آفریقا داشته‌ایم.

او با اشاره به نقش پررنگ بخش خصوصی و صنایع سوئیس در ارائه آموزش‌های مهارتی درباره تدوین آموزش‌ها، گفت: مرکز آمار سوئیس و موسسه فدرال آموزش‌های فنی و حرفه‌ای SFIVET  اطلاعات مربوط به وضعیت بازار کار و آموزش‌های ارائه شده را به وزارت مربوطه می‌دهد و براساس این اطلاعات قوانین مورد نیاز تدوین می‌شود.

معاون وزیر آموزش، تحقیقات و نوآوری سوئیس با اشاره به سفر اخیر خود به ایران و بازدید از مراکز آموزشی و دانشگاهی، آمادگی خود را برای توسعه همکاری‌ها در زمینه آموزش‌های مهارتی اعلام و موسسه SFIVET را به عنوان مسئول این همکاری مشترک معرفی کرد.

به گزارش ایسنا، توسعه همکاری‌های مشترک در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به ویژه در راستای اصلاح نظام آموزش‌های مهارتی در ایران و همچنین گسترش همکاری در زمینه نظام ارتباطی بین بازار کار و آموزش، گردآوری اطلاعات بازار کار، چارچوب صلاحیت حرفه‌ای و مشاغل سبز از دیگر محورهای این دیدار بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام آموزش های مهارتی بازار کار سازمان فنی و حرفه ای مشاغل سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۰۴۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ‌سازی با برنامه‌ریزی آموزش و پرورش انجام شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسائل فرهنگی و ایجاد فرهنگ سازی میان اقشار مختلف جامعه با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از تهران، محمدمهدی اسماعیلی در آئین تجلیل از پیشکسوتان آموزش و پرورش سراسر کشور که در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ضمن تبریک هفته معلم به جامعه فرهنگی کشور، گفت: اگر از مفاخر و بزرگان نام می‌بریم نباید اسیر مشهورات باشیم، چرا که مانع تعمیق و تعمد جدی می‌شوند.

وی افزود: معلمان همه داشته‌های اخلاقی و فرهنگی و تمامی مواردی که برای رشد یک کودک، نوجوان و جوان لازم است را به جامعه منتقل می‌کنند در این میان جامعه‌ای توسعه یافته و پیشرفته است که به اساتید با تمام وجودش نسبت به جایگاه آن تعمیم پیدا کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه امید داریم بتوانیم برای پیشبرد اهداف فرهنگی خود از جامعه فرهنگی به ویژه معلمان کمک بگیریم، اضافه کرد: سعی داریم در زمینه فرهنگ‌سازی با همکاری آموزش و پرورش اقدامات موثرتری داشته باشیم.

کد خبر 751853

دیگر خبرها

  • رایزنی ایران و تاجیکستان درمورد تقویت روابط دوجانبه
  • فرهنگ‌سازی با برنامه‌ریزی آموزش و پرورش انجام شود
  • ایران و تاجیکستان باید از ظرفیت‌های سازمان‌های منطقه‌ای بهره برند
  • وزیر خارجه اتریش: قصد پیوستن به ناتو را نداریم
  • آمار واقعی مبنای مدیریت هوشمند بازار محصولات کشاورزی است
  • مراسم تجلیل از معلمان برگزیده اهر باحضور معاون وزیر آموزش و پرورش
  • تاکید معاون وزیر خارجه بر ضرورت بی‌طرفی و حرفه‌ای گری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
  • اتخاذ موضع بی‌طرفانه و حرفه‌ای در همکاری‌ ایران و آژانس موثر است
  • ۴۰ هزار میلیارد تومان به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده است
  • زمینه فعالیت مشاغل خانگی را در اصفهان تقویت می‌کنیم