Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: سرپرست معاونت آموزش ابتدایی استان همدان ، از اهداف جشنواره جابربن حیان پرورش روحیه ایده‌ پردازانه و خلاقانه دانش‌آموزان برشمرد وگفت: ۱۲۰ پروژه برتر به مرحله استانی جشنواره جابربن حیان راه یافت.

عباس احمدی مقیم ، سرپرست معاونت آموزش ابتدایی استان همدان به خبرنگار شبستان گفت: طرح پژوهش محور که با نام طرح جابربن حیان چند سالی است در سیستم آموزشی کشور جایگاه خود را پیدا کرده است و به نوعی میتوان آن را کارآمد ترین طرحی دانست که در تاریخ سیستم آموزش و پرورش کشور به اجرا در آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی یکی از اهداف بلند آموزش و پرورش در دوره ابتدایی را القای حس خوب‌تر دیدن و شنیدن برشمرد و افزود: با این امر این امکان ایجاد می‌شود تا آنها ارتباط بین عوامل محیطی را درک کرده و بهتر بشناسند و تأثیر و تأثر موادها را در حد ابتدایی بشناسند و لااقل درباره آنها تجربه ذهنی داشته باشند.

 

احمدی مقیم ،از اهداف جشنواره جابربن حیان پرورش روحیه ایده‌ پردازانه و خلاقانه دانش‌آموزان برشمرد وگفت: ما باید کاری کنیم که دانش‌آموزان دوره ابتدایی ما نسبت به وضع موجود راضی نباشند و با این کار، یکی از چشمه‌های موفقیت به دست ما به جوشش درخواهد آمد، چرا که وقتی راضی نباشند به فکر حل آن خواهند بود .

 

وی با بیان این که مرحله استانی جشنواره جابربن حیان تیرماه سال جاری برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این جشنواره بیش از 120 پروژه برتر مناطق و شهرستان‌ها شرکت داده شده است.

 

احمدی‌مقیم ترویج فرهنگ پژوهش‌محوری و خلاقیت را از مهم ترین اهداف جشنواره جابربن حیان در مدارس ابتدایی استان ذکر کرد و افزود: این جشنواره در سه سطح آموزشگاهی، منطقه‌ای و استانی برگزار می‌شود.

 

 وی با بیان این که بعد از گذراندن مراحل آثار برتر استانی دانش‌آموزان به دبیرخانه کشوری ارسال می‌شود، خاطرنشان کرد: بیش از 84 هزار دانش‌آموز دوره ابتدایی در سال تحصیلی جاری در جشنواره جابربن حیان شرکت کردند.

پایان پیام/89

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی روز قدس روز قدس مجلس حسن روحانی قدس دولت فلسطین روز جهانی قدس مقام معظم رهبری اردبیل جشنواره جابربن حیان استان همدان نفرات برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۰۵۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوهای مطالعاتی نقش مهمی در ارتقای کیفیت آموزشی دانش‌آموزان دارد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الله موسوی ظهر پنج شنبه در بازدید از روند برگزاری اردوهای مطالعاتی (اعتکاف علمی) در دبیرستان‌های دوره دوم استعدادهای درخشان فرزانگان و شهید بهشتی ناحیه یک سنندج افزود: شیوه نامه برگزاری اردوهای مطالعاتی (اعتکاف علمی) مرداد ماه سال ۱۴۰۲ در راستای برقراری عدالت آموزشی و با هدف دسترسی دانش آموزان به فضای مطالعه مناسب برگزار شد.

وی بیان کرد: برگزاری این اردو در ایام نوروز، امتحانات و تعطیلات تابستان و به منظور ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی و پشتیبانی آموزشی دانش آموزان مستعد به خصوص در نقاط محروم از سوی معاونت آموزش متوسطه استان تدوین و برای اجرا به شهرستان‌ها و مناطق تابعه ابلاغ شده است.

معاون آموزش متوسطه و رئیس اداره استعدادهای درخشان عنوان کرد: هدف برگزاری این اردوهای مطالعاتی (اعتکاف علمی) نقش مهم آنها در ارتقای کیفیت آموزشی و افزایش قبولی دانش آموزان پایه دوازدهم است.

موسوی گفت: این اردوها با اهداف و برنامه‌ریزی لازم در راستای ایجاد فضایی آرام و امن، به دور از استرس و اضطراب برای مطالعه دانش آموزان، استفاده از ظرفیت‌های مدرسه‌ای، منطقه‌ای در راستای ارتقا سطح کیفی و آموزشی است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های مالی و امکانات موجود در خارج از حوزه آموزش و پرورش، استفاده تشکیلاتی از ظرفیت نخبگان دانش آموزی برای ارتقای جایگاه استان در شاخص‌های علمی، پژوهشی، آماده سازی دانش آموزان بویژه در مناطق روستایی و مدارس شبانه روزی و مناطق محروم جهت کسب نتایج مناسب در امتحانات نهایی و آزمون سراسری از دیگر اهداف این طرح علمی است.

معاون آموزش متوسطه بیان کرد: استفاده بهینه از زمان و جلوگیری از اتلاف وقت، ایجاد مهارت‌های فردی، اجتماعی در دانش آموزان، ایجاد انسجام و تمرکز مطالب درسی در ذهن دانش آموزان، آشنایی با مهندسی سوالات کنکور و مهارت‌های مطالعه و ارائه مشاوره‌های تحصیلی، تربیتی و پشتیبان آموزشی هم از هدف‌های مهم برنامه ریزی این اردوی آموزشی است.

گفتنی است، تیم بازدید کننده با حضور در جمع دانش آموزان از فرصت فراهم شده و تشکیل اردوهای مطالعاتی با توجه به تأثیر قطعی ۵۰ درصدی میانگین نمرات کتبی نهایی در آزمون سراسری خبر دادند.

کد خبر 6064224

دیگر خبرها

  • اردوهای مطالعاتی نقش مهمی در ارتقای کیفیت آموزشی دانش‌آموزان دارد
  • راهیابی ۱۵۷ دانش‌آموز کردستانی به مرحله دوم المپیاد علمی و نانو
  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • فعالیت یکصد کمپ مطالعاتی ویژه دانش آموزان در فارس
  • باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • آغاز فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین ماه سال جاری
  • افزایش ۲۲۰ درصدی رتبه‌های برتر کنکور توسط دانش‌آموزان مناطق محروم
  • تمرین‌های تمرکزی باید جایگزین تمرین‌های عادی شود
  • فعالیت ۲۹ پایگاه اعتکاف علمی در خراسان جنوبی