Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-06@18:24:58 GMT

تمایل به بنگاه داری و زیان دهی یک بانک دولتی

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۰۶۲۰۳

صراط:

به نقل از سرویس اقتصادی شفاف ، بنگاهداری در بانک ها اولین بار نیست که به گوش می رسد و گویا بار آخری برایش در نظر گرفته نشده است. سالهاست که بانکهای کشور درگیر بیماری سیاست هایی هستند که تنها رضایت عده ی خاصی را برآورده می کند و بدون شک حقوق بقیه تضییع می شود. آنچه که در منویات اقتصاد مقاومتی وجود دارد توجه ویژه به خصوصی سازی بخش هایی است که باید به آن اهتمام ویژه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خروج بانکها از بنگاهداری و واگذاری های آنها در خط مقدم تحولات بانکی قرار می گیرد. آنچه که بعضا در برخی بانکها با تبصره ها و برداشتهای سلیقه ای به گونه ی دیگری اعمال می شود.

در دی ماه سال 96 با حکمی از سوی کرباسیان وزیر اقتصاد، روح الله خدارحمی مرد اول بانک کشاورزی شد تا در روزهای آشفته بانکی با مدیریت خوب بتواند بانک کشاورزی را از این بحران عبور دهد. اما شرایط ویژه حاکم بر این بانک سبب شد تا آزموده ها و به خطا رفته ها دوباره آزمون شوند و نه تنها از بحران عبور نکرد بلکه اتفاقات تازه ای در آن به وقع پیوست که قفصد داریم به سبب تنویر افکار عمومی و رسالت خبری شما مخاطبان عزیز را در جریان قرار دهیم.

به رغم گذشت نزدیک به 12 سال از ابلاغ بند ج اصل 24 توسط رهبر انقلاب و توجه جدی دولت به پرهیز بانک ها از بنگاهداری اخیرا از بانک کشاورزی خبر می رسد که به دستور این بانک روند واگذاریها متوقف شده است و این تصمیم در حالی صورت گرفته که آخرین گامههای واگذاری در دو شرکت بزرگ در حوزه غرب و جنوب غرب کشور در سال گذشته برداشته شده بود. لکن متعاقب تغییرات مدیریتی در بانک کشاورزی روند واگذاریها با کندی قابل توجه همراه شده است. خاطر نشان می گردد این بانک که اخیراً با اخذ برخی تصمیمات به نارضایتی فعالان عرصه کشاورزی نظیر مرغداران و کشاورزان نیز دامن زده است پیش بینی می شود برخلاف سال 96 در سال جاری با زیان قابل توجهی مواجه شود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: بانک کشاورز سال 96 مدیریت بنگاهداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۰۶۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۵۸ پرونده خرید ادوات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

روح‌الله سعیدی مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال برای حمایت از کشاورزان مجری طرح جهش تولید در دیمزار‌ها ۵۸ پرونده خرید ادوات کشاورزی (کارنده) در بانک ملی استان تشکیل شده که از این تعداد ۲۵ دستگاه کارنده به کشاورزان تحویل داده شده است.

بیشتر بخوانید

بخشودگی ۴۱۰ میلیارد ریال سود تسهیلات بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری

وی افزود: پارسال در راستای اجرای این طرح ۶۷ دستگاه کارنده با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به کشاورزان اهدا شد.

سعیدی اظهار کرد: ادوات کشاورزی با تسهیلات ارزان قیمت چهار درصد و بازپرداخت پنج ساله و بیش از ۷۰ میلیارد ریال تحویل کشاورزان داده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ارسال فایل ۱۰۳ هزار تن گندم خریداری شده به بانک کشاورزی ایلام
  • حراج سکه بانک مرکزی؛ بهترین پیشنهاد برای خرید سکه دولتی
  • رئیسی: امروز در غرب شاهد تقابل آشکار جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم/ گزارش وزیر نفت از سود ۱۲ همتی پالایشگاهی که قرار بود در دولت قبل به دلیل زیان‌ده بودن رایگان واگذار شود/ اعلام خبر کاهش نرخ رشد پول از ۳۳ به ۱۶ درصد از سوی رئیس بانک مرکزی
  • بانک کشاورزی چک الکترونیک سایر بانک‌ها را نقد می کند
  • تمایل عربستان برای برقراری عمره پس از حج تمتع
  • تشکیل ۵۸ پرونده خرید ادوات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری
  • ضرورت توجه به مدرسه محوری در آموزش وپرورش
  • ۱۵۰ شرکت دولتی در نیمه اول ۱۴۰۲ زیان‌ده بودند
  • تزریق۳۶همت‌ اعتبارشرکتهای دولتی در امورفرهنگی برای اولین بار
  • بانک ها هیچ دلیل و علاقه ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!