Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهاب روزبهانی روز دوشنبه درگفت و گو با خبرنگارایرنا با اشاره به اهمیت برنامه ریزی برای ساعات فراغت دانش آموزان به ویژه درفصل تابستان اظهارداشت: غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان اساس کارتربیتی است.
وی افزود: ایام تابستان بهترین فرصت برای آموزش دانش آموزان درحوزه های مهارتی، فرهنگی واجتماعی است.
مدیرآموزش و پرورش بروجرد بیان کرد: امسال برای توسعه غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان وخانواده های آنها سرفصل هایی درآموزش و پرورش شهرستان برنامه ریزی شده و دانش آموزان باید برحسب علایق و استعداد درکلاس های مختلف شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روزبهانی با بیان اینکه رسالت آموزش و پرورش تعلیم وتربیت است، اضافه کرد: غنی سازی اوقات فراغت نقش مهمی در شناسایی استعدادهای جوانان و نوجوانان به عنوان مهمترین سرمایه های کشور دارد.
وی ادامه داد: برای استفاده بهینه از زمان تعطیلات تابستانی در جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان برنامه های متنوع و پر باری دربیش از 50 رشته علمی ، هنری، ورزشی در نظر گرفته شده است.
مدیرآموزش و پرورش بروجرد اظهارداشت: دراین زمینه40 پایگاه تابستانی، دارالقرآن و چهارکانون در نقاط مختلف شهردایر شده و تمامی دانش آموزان علاقمند به فعالیت در این پایگاه ها را زیر پوشش قرار می دهند.
روزبهانی با اشاره به آماده سازی هفت سالن ورزشی ویژه اوقات فراغت دانش آموزان بروجرد افزود: امسال ظرفیت رشته های ورزشی دراین پایگاه ها ارتقا یافته و رشته های ژیمناستیک، تیراندازی، اسب سواری دایر و خانه کشتی نیز راه اندازی شده است.
وی بیان کرد: پژوهش سرای جابربن حیان برای اوقات فراغت دانش آموزان نیز در حال راه اندازی است.
مدیرآموزش و پرورش بروجرد گفت: سال گذشته 10 هزار دانش آموز درطرح غنی سازی اوقات فراغت شرکت کرده و پیش بینی می شود امسال نیز بیش ازاین میزان دانش آموز دراین کلاس ها حضور یابند.
حدود 52 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف در شهرستان بروجرد مشغول به تحصیل هستند.
7273/6052
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: روز قدس تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 آسیب های اجتماعی اوقات فراغت تعطیلات دانش آموز سرمایه روز قدس تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۰۶۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: درِ مدارس به روی گروه‌های مردمی باز می‌شود

حجت‌الاسلام پورثانی با اشاره به اینکه طی سال‌های قبل مربی پرورشی مدرسه به عنوان یک کارمند درجه ۲ نگاه می‌شد گفت: لزوماً هم مربی پرورشی کلاسی نداشته بود. همان طور که می‌بینیم امروز هم نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: ما فقط در پایه هفتم و هشتم یک درس تفکر و سبک زندگی داریم، در پایه‌های دیگر درس خاصی در امور تربیتی نداریم؛ مربی‌های پرورشی هم ابزار مناسب برای اهداف خود را ندارند.

در فضا، محتوا و نیروی انسانی کمبود داریم

وی با بیان اینکه فضا، محتوا و نیروی انسانی سه ضلع کار تربیتی است گفت: در هر سه ضلع ما دچار کمبود و مشکل هستیم. کار تربیتی تنها به وسیله آموزش و پرورش قابل جمع نیست؛ وظایف آموزش و پرورش هم با دیگر دستگاه‌ها قابل مقایسه نیست. رهبری هم برای مسئله تاکید کردند.

حجت‌الاسلام پورثانی گفت: ما باید عرصه را برای همه دغدغه‌مندان عرصه تربیتی فراهم کنیم. یکی از موانعی که نمی‌توانستیم بعد از ظهر مدارس و پنج شنبه‌ها را در اختیار امور تربیتی قرار دهیم خوشبختانه با برنامه هفتم توسعه عملیاتی کردیم.

وی با اشاره به اینکه درب آموزش و پرورش به روی همه دغدغه‌مندان عرصه فرهنگی و تربیتی باز است؛ گفت: ۵۰ هزار گروه جهاد تبیین در سراسر کشور بزرگترین عملیات جهاد تبیین را راه اندازی کردند. اعتقاد ما و شعار دولت هم همین است که اگر می‌خواهیم در آموزش و پرورش اتفاقی بیفتد چاره‌ای جز ورود با ضابطه گروه‌های جهادی ندارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: شاخص اصلی ما رسیدن به حیات طیبه منطبق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است. البته برخی معتقد بودند وزارت آموزش و پرورش باید به نام وزارت تربیت رسمی جمهوری اسلامی تغییر یابد؛ سند تحول هم بر مبنای تربیت است و حتی پیوست برنامه درسی آن را هم دیده است. طرح اتقان را هم با هدف تقویت روحانیت در مدارس راه اندازی کردیم.

معلوم نیست دانش آموز اوقات فراغتش را چگونه طی می‌کند

وی در خصوص باز بودن درب مدارس به روی دانش آموزان در روزهای پایانی هفته گفت: ما سند جامع اوقات فراغت دانش آموزان را نوشته‌ایم. تمام اوقاتی که دانش آموز در اختیار مدرسه نیست و معلوم هم نیست دانش آموز اوقات فراغتش را چگونه طی می‌کند. آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی تربیت، باید برای تمامی اوقات دانش آموز برنامه داشته باشد.

لزوم فعال شدن ۳۵۰ مدرسه توسط مساجد

حجت‌الاسلام پورثانی با بیان اینکه ۳۵۰ مدرسه توسط مساجد باید فعال شوند گفت: ما آماده میزبانی همه گروه‌های مردمی را که در چهارچوب انقلاب فعالیت کنند؛ در تابستان داریم. در ۷۲۵ منطقه آموزش و پرورش یک دبیرخانه اوقات فراغت داریم؛ هر فردی که دغدغه‌مند امور تربیتی است و برای این موضوع برنامه دارد می‌تواند به دبیرخانه مراجعه کند. ما این آمادگی این مسئله را داریم و معتقدیم که درِ مدارس را هم به روی گروه‌های مردمی باز می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: درِ مدارس به روی گروه‌های مردمی باز می‌شود
  • تعریف ظرفیت‌های مشاوره‌ای برای افرادی که در سن ازدواج هستند
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است
  • یک درصد آسیب های اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • معرفی برترین ها در سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • یک درصد آسیب‌های اجتماعی رفتار‌های «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • هشدار درباره افت درسی و ترک تحصیل دانش‌آموزان
  • یک درصد آسیبهای اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز