Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-08@23:41:06 GMT

شماری از سران زندانی نظام قذافی آزاد می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۰۶۳۶۵

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، یک منبع امنیتی لیبی گفت که تصمیم آزادسازی زندانیان با هماهنگی دفتر جانشین عمومی گرفته شده و در میان این زندانیان آزاد شده نام «ابو زید دورده» رئیس دستگاه اطلاعاتی نظام «معمر قذافی» رهبر سابق حکومت لیبی نیز وجود دارد.

یکی از منابع مرتبط به دادگستری دولت وفاق ملی اعلام کرد که دفتر جانشین عمومی فهرستی شامل مسؤولان نظام قذافی که محکومیت قضائی دارند، تهیه کرده که این افراد در روزهای آینده به دلیل وضعیت سلامتشان آزاد می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا مردم منطقه مصراته آزادسازی زندانیان نظام سابق و افرادی که در قتل عام مردم لیبی در انقلاب ۱۷ فوریه ۲۰۱۱ نقشی نداشته‌اند را خواستار شدند.

این افراد در بیانیه‌ای از دادگاه عالی خواستند که آنها را برای بازگشت مهاجران به شهرها و روستاهایشان یاری کند.

دادگاه طرابلس در جولای ۲۰۱۵ ، ۳۷ نفر از سران نظام معمر قذافی را به اعدام ، حبس ابد و حبس بین پنج تا ۱۲ سال محکوم کرده بود.

 

 

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: معمر قذافی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۰۶۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوان کهنوجی از چنگال آدم‌ربایان آزاد شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهنوج گفت: یک جوان کهنوجی که اسفند سال گذشته گروگان گرفته شده و به مرزهای شرقی کشور منتقل شده بود، با اقدامات دادستانی از چنگال گروگان‌گیران آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، امید رضایی اظهار کرد: پس از اطلاع از یک مورد آدم‌ربایی در شهرستان کهنوج، رسیدگی به موضوع در دستور کار دادستانی و پلیس شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام یک‌سری اقدامات فنی و اطلاعاتی هویت آدم‌ربایان مشخص شد و موفق شدیم با استفاده از ظرفیت مصلحان و سران طوایف فرد ربوده شده با سلامت کامل جسمی از چنگال آدم‌ربایان رهایی پیدا کند.

دادستان کهنوج علت و انگیزه گروگان‌گیران را مسائل مالی برشمرد و خاطرنشان کرد: در این رابطه چند متهم تحت تعقیب قضائی قرار گرفته‌اند و دستورات قضائی لازم جهت دستگیری متهمان صادر شده است.

کد خبر 751628

دیگر خبرها

  • آزادی زندانی با پاداش آخر خدمت یک فرهنگی در شهرستان دشتی
  • جوان کهنوجی از چنگال آدم‌ربایان آزاد شد
  • استان ۲ میلیون نفری هرمزگان فقط ۱۵۶ زندانی دارد
  • کمک انجمن حمایت از زندانیان اصفهان به خانواده ۱۸۰۰ زندانی
  • شکایت آموزش و پرورش از یک سریال‌ نمایش خانگی
  • سند‌های «رفسنجان قشم» ساماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • شکایت آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی
  • سند‌های «رفسنجان قشم» سازماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • اجاره وثیقه برای زندانی با وکیل پایه یک دادگستری
  • انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری، برای نخستین‌بار + عکس