Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری سبزالبرز، محمدرضا واعظ مهدوی در مراسم امضای تفاهم نامه بیمه هنرمندان صنایع دستی روستایی که با حضور معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی برگزار شد، افزود: در برنامه چهارم توسعه ساختار ایجاد نظام رفاه و تامین اجتماعی با هدف پوشش بیمه های اجتماعی در کل کشور شکل گرفت به نحوی که تمامی ایرانیان از خدمات بیمه ای برخوردار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه برخورداری از بیمه حق همه ایرانیان است، گفت: در نظام لایه بندی اجتماعی که به لایه های حمایتی، بیمه های پایه و بیمه تکمیلی تقسیم بندی می شوند بیمه های پایه موضوع اصلی است که باید تمامی افراد تحت پوشش آن قرار گیرند و باید گسترش پیدا کند.

مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان و عشایر گفت: در حال حاضر بسیاری از مشاغل در روستاها هستند که درآمدزاد بوده و از توانمندی افراد حاصل می شوند به طوری که هنرمندان صنایع دستی از جمله آنها هستند که باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند و بر این اساس ظرفیت زندگی و همچنین اشتغال آنها از این طریق ارتقا پیدا کند.

وی به تفاهم نامه با سازمان میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: این تفاهم نامه زمینه های گسترش همکاری را در حوزه صنایع دستی پایدار می کند و امیدواریم بتوانیم خدمات بیمه اجتماعی را بیش از گذشته در اختیار روستاییان قرار دهیم و دولت با پرداخت سهم کارفرما کمک موثری در کاهش حق بیمه این افراد و همچنین افزایش پوشش بیمه های اجتماعی انجام می دهند.

به گفته واعظ مهدوی بیمه های اجتماعی در بخش بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت برای هنرمندان صنایع دستی خدمات ارائه می دهد به طوری که با پرداخت ماهیانه ۲۰ هزار تومان این افراد می توانند بیمه شوند این در حالی است که هم اکنون حداقل بیمه پرداختی کارگران ۱۴۰ هزار تومان است.

وی گفت: شاغلین صنایع دستی در روستاها یک هفتم حق بیمه را پرداخت می کنند اما خدماتی که می گیرند ۴۰ درصد خدمات سازمان تامین اجتماعی است و علت آن این است که دولت مشارکت خوبی در بیمه ها دارد.

واعظ مهدوی با تاکید بر اینکه در حال حاضر تولیدکنندگان صنایع دستی در عرضه و فروش با مشکلاتی همراه هستند، گفت: بر اساس این تفاهم نامه سیاستگذاری هایی را نیز برای گسترش کار برای عرضه و فروش محصولات انجام خواهیم داد و با همکاری شهرداری و شوراهای شهر و روستا امیدواریم بتوانیم برای تولیدات روستاییان نیز هزینه تجاری را کاهش دهیم.

وی گفت: از شورای شهر درخواست می کنیم برای محصولات خانگی و تولیدکنندگان خرد مانند صنایع دستی که سود آنها با کالاهای صنعتی و لوکس رقابت نمی کند پذیره تجاری را کم کنند و این افراد مورد حمایت شهرداری ها قرار گیرند.

وی گفت: شاغلین صنایع دستی از تولید مشکلی ندارند و برای فروش محصولات نیز باید فکر اساسی شود.

واعظ مهدوی گفت: تمامی شاغلین صنایع دستی و هنرمندان این حوزه در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر بر اساس این تفاهم نامه تحت پوشش بیمه قرار می گیرند و همچنین کارگاه های صنایع دستی می توانند با هزینه کمتر تحت پوشش قرار گیرند.

منبع: سبز البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sabzalborz.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «سبز البرز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۰۶۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز

البرز- مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با اشاره به ثبت ۴۱ اثر از استان البرز در فهرست میراث ناملموس، همکاری مردم برای شناسایی و معرفی آیین‌ها و رسوم مناطق مختلف استان و ثبت آن‌ها را بسیار مؤثر و مهم عنوان کرد.
رحیم خاکی اظهار کرد: استان البرز با دارا بودن فرهنگ و پیشینه غنی مانند سایر استان‌ها دارای رسوم و آیین‌های خاصی است که به‌خصوص  در روستاهای شهرستان‌های البرز هنوز برخی از آن‌ها پابرجا مانده است.
مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان البرز در گفت‌وگو با ایسنا گفت: آنچه به ارزشمندتر شدن موجودیت فعلی یک سرزمین کمک می‌کند آگاهی از تاریخ و پیشینه فرهنگی و اجتماعی مردمان آن سرزمین و انتقال آن به آیندگان است.
او افزود: اداره کل میراث‌ فرهنگی استان البرز با تلاشی مضاعف توانسته به حفظ و معرفی بسیاری از آیین‌ها و میراث ناملموس این استان کمک کند.  منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • دژکرد اقلید شهر ملی کیسه‌بافی می‌شود
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ضرغامی: موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز