Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: هیچ ناهماهنگی درخصوص اردوی علی ثمری در لهستان وجود نداشت و بازگشت به ایران با درخواست خودش صورت گرفت. ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳ ورزشی رشته های ورزشی نظرات

مجید کیهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره سطح رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی جوانان آسیا و نتایج کسب شده توسط ملی‌پوشان کشورمان اظهار داشت: هجدهمین دوره این رقابت‌ها در شهر گیفوی ژاپن برگزار شد و خوشبختانه همه قدرت‌های قاره کهن در آن حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما از 2.5 سال قبل نفرات مستعد را شناسایی کردیم، در واقع شکل‌گیری این تیم از همان زمان برنامه‌ریزی شد و سعی کردیم استعدادهای 100 درصدی را جذب کنیم. خوشبختانه یک تیم کاملاً کیفی با تعداد محدود اعزام کردیم و از قبل هم این انتظار را داشتیم که این نفرات در سطح آسیا به نتایج قابل قبولی برسند و در واقع منتظر این نتایج بودیم.

وی افزود: سطح مسابقات بسیار بالا بود. ژاپن، چین، هند و حتی اندونزی، قطر و تایلند با تیم کامل در مسابقات این دوره حضور داشتند و شاهد رقابت بالایی بودیم. ضمن اینکه رکوردهای زیادی هم شکسته شد. ورزشکاران ما برای کسب مدال شرایط سختی را داشتند و نهایتاً در 5 ماده روی سکو رفتند. حسین رسولی در پرتاب دیسک بهترین رکورد آسیا را شکست  و بهترین ورزشکار این دوره از مسابقات نیز معرفی شد. این واقعاً دستاورد بسیار ارزشمندی برای ما است که یک چهره جدید را به دوومیدانی ایران معرفی کردیم.

رئیس فدراسیون دوومیدانی ادامه داد: عبدالرحیم درزاده در حالی به مدال نقره 800 متر رسید که رقابت نزدیکی با حریف هندی داشت. در 5 هزار متر نیز سید امیر زمان‌پور به حد نصاب فوق‌العاده‌ای رسید. واقعاً کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد که او رکورد 14:25:25 را ثبت کند و در رقابت نزدیک به حریفان بعد از سال‌ها در این ماده به مدال رسیدیم. همچنین در 400 متر نیز مهدی پیرجهان یکی از بهترین نتایج این ماده را کسب کرد و علاوه بر ایستادن روی سکو، توانست رکورد جوانان ایران را نیز ارتقا بدهد. باید به عملکرد ریحانه آرانی در پرتاب چکش بانوان هم اشاره کنم که رکورد جوانان ایران را نزدیک به 3 متر جابه‌جا کرد و به بالای 55 متر رساند که این بسیار ارزشمند است.

کیهانی گفت: در مجموع عملکرد قابل قبولی داشتیم و مهمتر از آن، کسب 5 مدال و شکسته شدن 4 رکورد ملی. یک رکورد آسیا بود که این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد. این مسئله نشان می‌دهد که کار بسیار ارزشمندی صورت گرفته است. انشاالله اگر این روند ادامه پیدا کند، نفرات جدیدی را در سال‌های آینده و حتی یکی دو سال دیگر به تیم ملی بزرگسالان معرفی می‌کنیم تا خلأیی که نگرانش هستیم، پوشش داده شود. این جوانان به رده بزرگسالان تزریق خواهند شد و این مهمترین دستاورد مسابقات قهرمانی جوانان آسیا است. سعی می‌کنیم این روند را هر ساله ادامه بدهیم تا نفرات مستعد و متعددی را به بزرگسالان تزریق کنیم. جا دارد از همه روسای هیئت‌ها، مربیان، ورزشکاران، خانواده‌های‌شان و اهالی دوومیدانی تشکر کنم.

وی درباره نتایج حسن تفتیان و احسان حدادی در رقابت‌های لیگ الماس عنوان کرد: تفتیان تمریناتش را در فرانسه انجام می‌دهد. او در لیگ الماس سوئد فوق‌العاده نشان داد. ثبت زمان 10:07 ثانیه بسیار ارزشمند است و تفتیان روند رو به رشدی را طی می‌کند. او تمریناتش را هدفمند ادامه می‌دهد و سخت تلاش می‌کنیم تا در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا بتواند حریفان قدرتمند را در دوی 100 متر شکست بدهد. حدادی هم در چند مرحله از لیگ الماس 2018 شرکت کرده و همه آنها را کاملاً موفق پشت سر گذاشته است. احسان به روزهای اوجش برگشته و شرایط امروز او و تفتیان ماحصل حمایت کامل فدراسیون و زحمات و پشتکار خودشان است.

رئیس فدراسیون دوومیدانی درخصوص شرایط علی ثمری و اینکه گفته می‌شود او به دلیل ناهماهنگی میان فدراسیون و مربی‌اش به تهران بازخواهد گشت، اظهار داشت: درباره ثمری تمام هماهنگی‌ها را انجام دادیم. او قرار بود در کمپ تیم ملی لهستان در نزدیک شهر ورشو اردو داشته باشد.مربی‌اش به نام بوکوویسکی هم که یکی از مربیان شناخته شده در جهان است. با هر حال ثمری خودش تمایلی نداشت در لهستان کار کند. ما هم به ناچار نظرش را پذیرفتیم و او به ایران برمی‌گردد. در واقع هیچ ناهماهنگی در این میان وجود نداشت و این خواست خودش بود که به ایران بازگردد.

انتهای پیام/

R1351/P1435/S3,33/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۰۷۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک کاظمی‌پور درپی تاریخ‌سازی بانوی ملی‌پوش تیم دوومیدانی ایران

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما متن پیام مریم کاظمی پور به شرح زیر است:   دیگر بار دختری از خطه دلیرپرور این سرزمین با تلاش و همت خود بنام مردم ایران اسلامی تاریخ‌سازی کرد. نازنین فاطمه عیدیان، با کسب مدال طلای دو و میدانی، نخستین بار در ماده ۴۰۰متر با مانع در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا با کسب مدال و ثبت رکوردی جدید نام خود را برجریده ورزش قاره کهن ثبت کرد تا آغازی برای افتخارآفرینی‌های آتی بانوان این سرزمین در رشته دوومیدانی در رویداد‌های بزرگ‌تر و مهم‌تر از جمله المپیک آسیایی و جهانی باشد. اینجانب فتح قله رقابت‌های دوومیدانی جوانان آسیا و کسب مدال تاریخی طلا و رکوردی تازه در این ماده را به جامعه ورزش کشور تبریک عرض می‌کنم و از درگاه پروردگار متعال موفقیت روزافزون را برای نازنین فاطمه عیدیان، شیر زن دوومیدانی کار کشورمان خواستارم.

دیگر خبرها

  • پیام تبریک کاظمی‌پور درپی تاریخ‌سازی بانوی دوومیدانی‌کار ایران
  • پیام تبریک کاظمی‌پور درپی تاریخ‌سازی بانوی ملی‌پوش تیم دوومیدانی ایران
  • ارشیا مصدقی در ماده پرش با نیزه ششم شد
  • کسب نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • طلای تاریخی دختر ایرانی در قهرمانی آسیا
  • دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا| تاریخ سازی نازنین عیدیان/ طلای ۴٠٠ متر با مانع برای عیدیان
  • تاریخ‌سازی عیدیان با کسب طلای دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا
  • دو و میدانی قهرمانی جوانان آسیا؛ ششمی سجاد آقایی در ۴۰۰متر
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور
  • سجاد آقایی در جایگاه ششم رقابت ماده ۴۰۰متر قرار گرفت