Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - با یک محاسبه عملی میزان افزایش حقوق و مزایای کارمندان در سال ۱۳۹۷ را تشریح می‌کنیم.

یکی از مسائل حاشیه‌ای در رابطه با کارمند نحوه محاسبه افزایش حقوق و مزایای کارمندان است.

با یک مثال ساده محاسبه عملی میزان افزایش حقوق سال 1397 را بیان می‌کنیم.

فرض کنیم به عنوان مثال،‌مجموع حقوق و مزایای مشمول کسور بازنشستگی یک کارمند پس از اعمال ضریب حقوقی سال 1397، مبلغ 25.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

000.000 ریال می‌شود. با توجه به اینکه این مبلغ کمتر از میزان 50.000.000 ریال است، نوبت به فرمول ضریب تعدیل می‌رسد. مطابق مصوبه،‌فرمول عبارت است از:

11+ (حقوق و مزایای مشمول کسور بازنشستگی سال 1397 با واحد میلیون ریال) * 22% = ضریب تعدیل (%)

در فرض این مثال،‌حقوق و مزایای مشمول کسور بازنشستگی (25.000.000 ریال) با واحد میلیون ریال، عدد 25 می‌شود. براین اساس

5.5= 11+ (5.5-) = 11+ (25 *22%-) = ضریب تعدیل

درنهایت، مطابق تبصره (2) الحاقی مصوبه، عدد 5.5 را در هر کدام از اقلام حقوق و مزایای مشمول کسور بازنشستگی ضرب کرده و با میزان هر کدام از اعداد به دست آمده با اعمال ضریب سالیانه جمع می‌کنیم.

توضیح بیشتر:

متن ساده شده تبصره (2) الحاقی مصوبه به شرح زیر است:

تبصره 2- مبلغ افزایش ناشی از ضریب تعدیل برای هر یک از اقلام حقوق و مزایای مشمول کسور بازنشستگی [مساوی است] با عدد حاصل از فرمول یاد شده [ضرب] در [هر کدام از اقلام یاد شده بالا به] شرح [مندرج در] حکم محاسبه و با [به علاوه] عدد و مبلغ افزایش ضریب سال جمع و [درنهایت، مبلغ به دست آمده] به تفکیک در ردیف مربوط به همان قلم افزوده خواهد شد.

مصوبه اصلاح تصویب‌نامه افزایش حقوق کارمندان در سال 97 روز دوشنبه هفته جاری از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد. بنابراین گزارش افزایش 20 درصدی کمترین حقوق کارمندان دولت به زودی اجرایی می‌شود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: حقوق کارمندان پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۰۷۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال ۱۴۰۲

امتداد - بانک سپه در سال 1402 در حوزه تسهیلات تکلیفی مبلغ 289 هزار و 11 میلیارد و 887 میلیون ریال در قالب 201 هزار و 762 فقره تسهیلات در حوزه‌های قرض‌الحسنه ازدواج، فرزندآوری، اشتغالزائی، کمک ودیعه مستاجران، قانون جهش تولید مسکن، حوادث قهری و غیره پرداخت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، بانک سپه در سال ۱۴۰۲ در حوزه تسهیلات تکلیفی مبلغ ۲۸۹ هزار و ۱۱ میلیارد و ۸۸۷ میلیون ریال در قالب ۲۰۱ هزار و ۷۶۲ فقره تسهیلات در حوزه‌های قرض‌الحسنه ازدواج، فرزندآوری، اشتغالزائی، کمک ودیعه مستاجران، قانون جهش تولید مسکن، حوادث قهری و غیره پرداخت کرده است.

این بانک که در زمره بانک‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات به آحاد ملت است، در سال ۱۴۰۲ به ۶۶ هزار و ۴۶۱ پرونده به مبلغ ۱۳۷ هزار و ۳۳۳ میلیارد و ۱۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج با کارمزد ۴ درصد پرداخت کرده است.

این در حالی است که در حوزه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری، بانک سپه در مدت اشاره شده ۲۸ هزار و ۱۱۳ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال برای ۴۴ هزار و ۳۶۳ فقره پرونده اختصاص داده است.

بانک سپه همچنین مبلغ ۶۴ هزار و ۴۷۹ میلیارد و ۵۰۱ میلیون ریال جمعاً بابت ۵۰ هزار و ۹۱۸ فقره تسهیلات اشتغا‌لزائی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی، استانداری‌ها، اشتغال زندانیان و بنیاد برکت مجموعاً از محل سهمیه ابلاغی قانون بودجه سال های ۱۴۰۲ و ماقبل پرداخت کرده است.

ین بانک همچنین به تعداد ۶ هزار و ۷۴۰ فقره تسهیلات ودیعه مسکن به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی به مبلغ ۳ هزار و ۶۳۳ میلیارد و ۸۹۱ میلیون ریال مجموعاً از محل سهمیه ابلاغی قانون بودجه سال های ۱۴۰۲ و ماقبل پرداخت کرده است.

بانک سپه در مدت مذکور مبلغ ۳۹ هزار و ۴۶۹ میلیارد و ۴۴۸ میلیون ریال به ۲۵ هزار و ۱۵۰ فقره پرونده تسهیلاتی در راستای قانون جهش تولید مسکن پرداخت کرده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۴٫۷ درصدی تسهیلات پرداختی شبکه بانکی در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه
  • پرداخت بیش از ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه
  • پرداخت بیش از ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه در سال ۱۴۰۲
  • حداکثر تراکنش خرید از هر کارت حقیقی به ۲ میلیارد ریال افزایش یافت
  • مالیات خودروهای لوکس در سال جدید چگونه محاسبه می شود؟
  • طرح سئوال از وزیر کار در خصوص دستمزد کارگران کلید خورد
  • قیمت آپارتمان در منطقه ۱۵ تهران
  • حداقل حقوق ۱۴۰۳ همراه با جزئیات کامل
  • پرداخت بیش از ۳۲۶ میلیارد ریال تسهیلات به حوزه صنایع‌دستی گلستان