Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@22:05:13 GMT

قاسمی: کره شمالی مراقب بدعهدی‌های آمریکا باشد

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۰۷۸۱۳

قاسمی: کره شمالی مراقب بدعهدی‌های آمریکا باشد

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نشست خبری هفتگی با خبرنگاران برگزار کرد.

به گزارش مشرق، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نشست خبری هفتگی با خبرنگاران برگزار کرد و درباره تحولات منطقه و بین‌المللی به اظهار نظر پرداخت.

قاسمی در ابتدای نشست خبری خود درگذشت مرحوم مردوخی کردستانی پیشکسوت رسانه‌ای را تسلیت گفت و همچنین پیشاپیش عید سعید فطر را تبریک گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت‌های خارجی دارای سهام در آمریکا با ایران احتمالا با مشکلاتی مواجه می‌شوند

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص عملکرد معاونت اقتصادی در قبال خروج شرکت‌های خارجی پس از برجام گفت: فضا در برخی رسانه‌ها اینگونه بود که ظاهرا شرکت‌های خارجی در ایران حضور نداشتند، اما به هر حال قضاوت در این باره زود است، با توجه به خروج غیرقانونی آمریکا، برخی شرکت‌های خارجی دارای سهام در آمریکا با ایران احتمالا با مشکلاتی مواجه می‌شوند. با توجه به بازه 90 و 180 روزه و مفاد قراردادهای شرکت‌های خارجی و یا جریمه احتمالی باید صبر کرد، با توجه به مذاکرات ایران با طرف‌های اروپایی باید منتظر بود و شرکت‌های طرف‌های ایرانی طبق قرارداد عمل خواهند کرد.

از برقراری صلح و ثبات در شبه جزیره کره استقبال می‌کنیم

وی در خصوص دیدار ترامپ و کره شمالی نیز گفت: مواضع ایران در خصوص شبه جزیره کره روشن است. ما علاقه‌مندیم در آن منطقه صلح و ثبات و امنیت برقرار باشد و از هر گامی برای رفاه و توسعه مردم این منطقه استقبال می‌کنیم، اما با توجه به ‌پیشینه و سوابق آمریکا که می‌شناسیم و شخص آقای ترامپ که در مدت ریاست جمهوری‌اش شاهد تخطی‌ها و خروج از ‌پیمان‌ها و خصوصا برجام بودیم، کماکان با بدبینی بسیار زیاد به رفتار ترامپ و آمریکا نگاه می‌کنیم، ما نمی‌توانیم خوشبین باشیم. کره شمالی هم باید با احتیاط عمل کند اما ماهیت دولت آمریکا به‌گونه‌ای نیست که بتوان با خوشبینی به آن نگاه کرد. ما از صلح و ثبات و امنیت در شبه جزیره کره که به نفع مردم باشد حمایت می‌کنیم اما درباره نیات آمریکا به شدت‌ دچار تردید هستیم.

مواضع روسیه درباره سوریه و ایران کاملا روشن است

قاسمی در خصوص مواضع روسیه درباره حضور میدانی ایران در سوریه گفت: موضع‌گیری جدید رخ نداده است، مواضع روسیه درباره سوریه و ایران کاملا روشن است. روابط و رایزنی‌های ما خصوصا در روند آستانه ادامه دارد و روز گذشته روسای جمهور دو کشور دیدار داشتند. حضور ما در سوریه به درخواست دولت این کشور است و هدف آن مبارزه با تروریسم است و آنچه در برخی رسانه‌ها به قول مقامات روسی مطرح شد، در مذاکرات طرفین چنین مواضعی تایید نشد، همکاری‌های خود را تا بازگشت ثبات و امنیت به سوریه به خوبی ادامه می‌دهیم.

نشست‌های کارگروه کارشناسی 1+4 درباره برجام در حال برگزاری است

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص خروجی کمیسیون مشترک برجام و مسئله عدم حضور آمریکا گفت: آمریکا به صورت غیرقانونی از برجام خارج شده که خلاف موازین حقوقی و قطعنامه شورای امنیت است و مواضع خوبی در عرصه بین‌المللی علیه این اقدام اتخاذ شد. برای اولین بار کارگروه کارشناسی برجام 1+4، در تهران برگزار شد و در خصوص وضعیت برجام و تعهدات اروپا و سایر اعضای باقی مانده در برجام و چگونگی انجام دادن تعهدات برجامی خود در حوزه‌های مختلف بحث‌های کارشناسی شد. شاید در حوزه اقتصادی موارد اساسی‌تر بحث شد و قرار است این‌ مذاکرات ادامه یابد، این مذاکرات در محیطی سازنده انجام شد و امیدوارم طی روزها و هفته‌های آینده در نشست‌های 1+4 و کمیسیون مشترک برجام تعهدات مشخص‌شده ایران برای اعضای برجام که همگان در خصوص آن مسئولیت دارند با تفاهم برسیم و نهایتا در ایران در خصوص چگونگی برخورد با برجام به جمع‌بندی برسیم. اگر اعضای باقی‌مانده به تعهدات خود پایبند بمانند اینکه آیا باقی بمانیم و در غیر این صورت تصمیم دیگری گرفته شود.

واکنش به تصویب نشدن FATF در مجلس

قاسمی در خصوص مسکوت ماندن دو ماهه تصویب FATF و موضع دولت و تبعات آن برای ایران گفت: درباره این لایحه حدود 2 سال کار کارشناسی در ارگان‌های ذیربط در وزارت خارجه، شورای عالی وزارت اطلاعات و نهادهای اقتصادی صورت گرفته بود و تصور این بود روز گذشته این لایحه به تصویب برسد، اما با توجه به مخالفت برخی نمایندگان و اصرار آنها برای اصلاحاتی در آن و تصور اینکه روز گذشته لایحه شاید رای لازم را به دست نیاورد، بحثهایی مطرح بود. نماینده دولت روز گذشته مزایای تصویب را تشریح کرد اما نهایتا تصمیم مجلس این شد که لایحه مورد رای قرار نگیرد و پس از دو ماه مجددا درباره آن صحبت شود. البته جای خرسندی دارد که این لایحه در کمیسیون مربوطه امضا شده و امیدواریم در دو ماه آینده این لایحه تصویب شود، تصویب این لایحه مزایای بسیاری برای ایران دارد و گواه آن‌ کار کارشناسی زیادی بود که در سازمان‌های مختلف از دیدگاه‌های مختلف درباره آن انجام شده است.

رفتارهای بچه‌گانه نتانیاهو به دلیل شکستش در همراه کردن 3 کشور اروپایی با آمریکاست

قاسمی در خصوص پیام اخیر ویدئویی‌ نتانیاهو و ادعای وی درباره کمک در عرصه آب گفت: نمی‌دانم تا چه حد باید به صحبت‌های یک شومن فریبکار پاسخ داد، بار اولش نیست از این صحبت‌ها می‌کند، بهتر است وی ابتدا از کشتار مردم فلسطین و جنایت‌هایی که هر روز مرتکب می‌شود دست بردارد. قطعا ایران و ملت ایران توانایی حل و فصل مسائل خود را دارند و نیازی به این شعبده‌ بازی ندارند. فکر می‌کنم در پی شکست وی در سفر به 3 کشور اروپایی در همراه کردن آنها با آمریکا در خصوص برجام بتوان این رفتار بچه‌گانه وی را تفسیر کرد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: جام جهانی 2018 روسیه خروج آمریکا از برجام حمایت از کالای ایرانی بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه سوریه وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۰۷۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دادستان بجنورد در خصوص تکمیل پل ورودی کنارگذر شمالی

دادستان بجنورد در خصوص روند تاخیر نامتعارف در تکمیل و بهره‌برداری از پل کنارگذر شمالی به مسئولان هشدار داد و گفت: در صورت عملیاتی نشدن وعده‌ها پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، سید جواد ایلالی امروز _ یک شنبه نهم اردیبهشت_ در نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال اظهار کرد: ادامه مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی زراعی و باغات استان نگران کننده است.

و با اشاره به مبانی قانونی و وصف مجرمانه این نوع اقدامات، افزود: عملکرد دستگاه‌های مسئول در خصوص اجرای مقررات به منظور جلوگیری از ایجاد و تکمیل مستحدثات غیرقانونی در مراحل اولیه کار جای انتقاد دارد.

دادستان بجنورد خاطرنشان کرد: قلع و قمع مستحدثات غیرقانونی باید بلافاصله و قبل از تکمیل و استقرار کامل ابنیه در دستور کار نهادهای مسئول باشد تا از توسعه فرایند اقدامات مجرمانه و اتلاف وقت و تحمیل هزینه‌های گزاف بعدی پیشگیری شود.

ایلالی اضافه کرد: اجرای دقیق مقررات «قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات» از سوی جهاد کشاورزی به ویژه پیشگیری از ساز و کار آغازین در ابتدای عملیات مجرمانه می‌تواند کم هزینه تر از تشکیل پرونده و رسیدگی‌های قضائی باشد.

وی با اشاره به بروز تأخیر نامتعارف چندین ساله در خصوص بهره‌برداری از پل واقع در ورودی کنارگذر شمالی به مسئولان اجرایی و مدیران دستگاه‌های نظارتی ذی ربط و دیگر اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط با ماجرا از حیث قصور، تقصیر، تساهل و تسامح و هر گونه فعل و ترک فعل مجرمانه هشدار داد.

دادستان بجنورد با اشاره به آخرین وعده‌ای که در این راستا مطرح شده است، گفت: این اطاله وقت، بعضی امکانات، تجهیزات و منصوبات مستقر در بخش‌های مختلف این پل، مورد سرقت و دستبرد سارقان واقع و از این منظر به بیت‌المال خسارت‌هایی وارد شده است.

ایلالی افزود: چنانچه مسئولان ذی ربط همچنان به وعده‌های خود عمل نکنند، مدعی العموم در مقام پیگیری مطالبات مردمی در این حوزه ورود کند و پس از اعلام جرم و تشکیل پرونده قضائی، بدون اغماض و مماشات با فرد یا افراد خاطی برخورد خواهد کرد.

کد خبر 748787

دیگر خبرها

  • بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه در پیچ و خم شورای شهر
  • هشدار دادستان بجنورد در خصوص تکمیل پل ورودی کنارگذر شمالی
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! | ماده ۴۹ لایحه عفاف و حجاب یعنی پول بده و کشف حجاب کن! | انتقاد تند حسین شریعتمداری
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان : لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید، همین «طرح نور» کافی است / نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان /لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید،همین «طرح نور» کافی است /نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • کیهان: فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! /جمهوری اسلامی: روحانیت خودش پیشقدم شود/از پرواز با بال استعداد‌ها تا پرواز با جت شخصی
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد