Web Analytics Made Easy - Statcounter

با از دسترس خارج شدن سرویس API گوگل‌مپس برای دامنه‌های ir، نقشه نواحی تحت پوشش خدمات دو اپراتور اول و دوم ارتباطی از دسترس خارج شد. ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸ اجتماعی علم و تکنولوژی نظرات

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران پویا؛ هم‌زمان با اقدام گوگل در قطع دسترسی به API سرویس گوگل‌مپس برای دامنه‌های ir، امکان چک کردن نواحی تحت پوشش خدمات اپراتورهای تلفن همراه کشور روی نقشه از دسترس خارج شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ابتدای هفته جاری سرویس نقشه گوگل در صفحه توسعه‌دهندگان این شرکت برای سایتهایی که از دامنه ir استفاده می‌کردند، به پیام «برنامه کاربردی مورد نظر شما به دلیل عدم سازگاری با قوانین گوگل‌مپ مسدود شده است» منقش شد.

با توجه به اینکه API این امکان را در اختیار برنامه‌نویسان قرار می‌دهد تا از قابلیتهای یک برنامه در برنامه خود استفاده کنند، عملا امکان بارگذاری نقشه گوگل در سایتهای با دامنه ir مسدود شد.

البته پیش از این هم طبق اعلام رسمی گوگل، قرار بود از امروز خدمات گوگل‌مپس پولی شود و تمامی توسعه‌دهندگان اپلیکیشنها در صورتی قادر به استفاده از API این سرویس خواهند بود که کارت اعتباری داشته باشند.

اما با توجه به برخورد پیش از موعد با دامنه‌های ir، برخی رسانه‌ها تعبیر به تحریم جدید توسعه‌دهندگان ایرانی کرده‌اند که تاکنون واکنش رسمی نسبت به این موضوع نداشته است.

سالهاست بسیاری از خدمات گوگل که برای کسب‌وکار‌ها و توسعه‌دهندگان است، برای ایرانیان در دسترس نیست و ایران جزء کشور‌های تحریم شده است.

این اقدام از سوی گوگل، باعث از دسترس خارج شدن نقشه اپراتورهای اول و دوم ارتباطی در نواحی تحت پوشش اینترنت ثابت و سیار شده است و مشترکان عملا از روی سایت این دو اپراتور قادر به چک کردن نواحی تحت پوششان نیستند؛ زمانی هم که با مراکز پشتیبانی آنها تماس گرفته می‌شود، آدرس دقیق محل مورد نظر مشترک را می‌پرسند و کارشناسان پشت خط تلفن اقدام به بررسی میزان پوشش در نقاط مذکور می‌کنند.

تنها نقشه نواحی تحت پوشش اپراتور سوم تلفن همراه در دسترس و مبتنی بر OSM است که چندان دقیق به نظر نمی‌رسد.

ابزار OSM یا OpenStreetMap برای ایجاد و به اشتراک گذاری اطلاعات نقشه است و هر شخصی می‌تواند در OSM مشارکت کند؛ همانطور که هزاران نفر هر روز به این پروژه اطلاعات اضافه می‌کنند اما ترسیم فرآیند انجام این کار خارج از چارچوب این گزارش است.

انتهای پیام/

R1012190/Psaadati/S2,1313/CT1 واژه های کاربردی مرتبط رایتل ایرانسل همراه اول

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رایتل ایرانسل همراه اول رایتل ایرانسل همراه اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۰۷۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت برخی گوشی‌ها با وجود تخصیص ارز نیمایی

ایتنا - در اواخر سال گذشته همزمان با افزایش التهابات ارزی در حالی شاهد افزایش قیمت برخی مدلهای تلفن همراه بودیم که تأمین ارز آنها از سامانه نیما با نرخ تقریباً ثابت ۳۸ الی ۴۰ هزار تومان انجام می‌شود.
به‌تازگی در فضای مجازی اخبار انتقادی از سوی برخی فعالان و کارشناسان در خصوص  رشد غیرمنتظره تعدادی از مدل‌های تلفن همراه که تأمین ارز آنها از سامانه نیما و با نرخ مرکز مبادله و طلا و ارز انجام شده است، مطرح گردیده است.

به گزارش ایتنا از تسنیم، لازم به ذکر است: هم‌اکنون تأمین ارز تلفن همراه به‌دوشکل انجام می‌شود؛ برای گوشیهای وارداتی تا قیمت 600 دلار تأمین ارز از سامانه نیما و برای تلفن همراه بالای 600 دلار از جمله آیفون و دو مدل از سامسونگ از طریق رویه واردات در مقابل صادرات خود با نرخ آزاد ارز ثبت سفارش و تخصیص صورت می‌گیرد.

بر این اساس قیمت یکی از مدل‌های گوشی چینی ظرف یک ماه حدود 50 درصد افزایش یافته و از حدود 20 میلیون تومان به قیمت تقریبی 30 میلیون تومان در برخی فروشگاههای آن‌لاین، افزایش یافته است،
این در حالی است که در ماههای اخیر در مورد سایر برندهای تلفن همراه چنین نوسان ملموسی دیده نمی‌شود.

گفتنی است حداکثر سودی که به‌صورت قانونی در لایه واردات لحاظ می‌شود 18 درصد است. یکی از گمانه‌ها درخصوص جهش قیمتی مذکور احتمال افزایش ارزش گمرکی مدل مذکور در سامانه tsc است.

دیگر خبرها

  • کیوسک‌های دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
  • توقیف محموله تلفن همراه آیفون قاچاق در بانه
  • چگونه با وجود محدودیت ها در گوگل تبلیغ کنیم؟
  • توقیف محموله گوشی‌های تلفن همراه در مرز بانه
  • نواحی منفصل شهری؛ منفصل از خدمات شهری
  • ماجرای کما و فوت دختر تهرانی در متروی تجریش به روایت تسنیم
  • (ویدیو) کما و فوت دختر تهرانی در متروی تجریش؛ اصل ماجرا چیست؟!
  • راه اندازی سایت جدید تلفن همراه اول درروستای رمکان
  • افزایش قیمت برخی گوشی‌ها با وجود تخصیص ارز نیمایی
  • هشدار بارش‌های سیل آسا در ۱۷ استان