Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@23:43:15 GMT

آسمان آذربایجان شرقی از فردا بارانی است

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۰۷۹۷۹

آسمان آذربایجان شرقی از فردا بارانی است

تبریز - ایرنا - معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: با ورود سامانه جدید بارشی از فردا به استان، بارش باران و در نواحی مستعد تگرگ آغاز می شود.

محمد اشجعی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این سامانه تا پایان هفته جاری هوای استان را تحت تاثیر قرار می دهد و موجب ناپایداری جو، ابرناکی، بارش متناوب باران و وزش باد گاهی نسبتا شدید در برخی نواحی به ویژه نیمه شمالی و شرقی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: توصیه می شود اقدام های پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز حوادث و خسارت های احتمالی به عمل آید.
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی: امروز هوای استان صاف تا نیمه ابری و در نواحی شمالی و ارسباران گاهی همراه با رگبار باران پیش بینی می شود.
اشجعی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته جلفا با 30 درجه و چاراویماق با 9 درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین شهرهای استان بودند و دمای فعلی تبریز نیز 24 درجه سانتی گراد بالای صفر می باشد که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه گرم تر شده است.
وی با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته دمای هوای تبریز در گرم ترین زمان به 28و در خنک ترین زمان به 17 درجه سانتی گراد بالای صفر رسید، گفت: در این مدت بیشترین بارش در استان از شهرستان مرند به میزان 2.5 میلی متر گزارش شده است.
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: متوسط بارش سال زراعی جاری (از مهر سال گذشته تاکنون) در استان به 318.4میلی متر رسیده است.
اشجعی افزود: این میزان بارش نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته 54.6 درصد و نسبت به بلند مدت 21.9 درصد افزایش نشان می دهد.
آب و هوای استان آذربایجان شرقی به طور کلی سرد و خشک می باشد ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تاثیر بادهای سرد شمالی و سیبری، بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس و بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
8023/518

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي جغرافيا سامانه بارشي هواشناسي آذربايجان شرقي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۰۷۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی افزایش دما و رطوبت در خوزستان

ایسنا/خوزستان مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی افزایش دما و رطوبت در استان خبر داد.

محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در بررسی نقشه‌های پیش‌یابی تا اواخر وقت امروز، چهارشنبه، ۵ اردیبهشت هم احتمال رگبار و رعد و برق در مناطق شمالی، شرقی، جنوب شرقی و به ویژه در ارتفاعات استان خوزستان وجود خواهد داشت.

وی افزود: امروز و فردا وزش بادها در مناطق جنوبی، غربی،‌ مرکزی و شمالی در برخی ساعات متوسط خواهد بود. تا اوایل هفته آینده روند افزایش دما در سطح استان خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

سبزه‌زاری ادامه داد: در این ایام، استقرار جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت در مناطق جنوبی، مرکزی و غربی خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته بستان با ۳۵.۸ و دزپارت با ۱۲.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط خوزستان گزارش شده‌اند. تغییرات دمای اهواز در این مدت بین ۳۴.۷ و ۲۲ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • آسمان این مناطق کشور هفته آینده بارانی می‌شود
  • آسمان کدام مناطق کشور هفته آینده بارانی می‌شود؟
  • پیش‌بینی آب و هوای تهران طی روزهای آینده
  • آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری طی ۵ روز آتی
  • وضعیت آب و هوا امروز ۷ اردیبهشت/ نیمه شرقی کشور بارانی می‌شود
  • وضعیت آب و هوا امروز ۷ اردیبهشت؛ نیمه شرقی کشور بارانی می‌شود
  • پیش‌بینی افزایش دما و رطوبت در خوزستان
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • خراسان رضوی بارانی می شود
  • تداوم بارش‌ها تا فردا