Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@07:32:07 GMT

وحدت مسلمانان به رخ جهانیان کشیده می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۰۸۰۶۷

وحدت مسلمانان به رخ جهانیان کشیده می‌شود

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سیدکاظم طباطبایی، امام جمعه کاشمر، بیستم خردادماه در جلسه هماهنگی نماز عید سعید فطر که با حضور مسئولان در محل بیت وی برگزار شد، با بیان اینکه در روزهای آخر ماه مبارک رمضان هستیم، با تبریک عید سعید فطر، اظهار کرد: نماز عید سعید فطر نشانه اقتدار جامعه اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین نماز عید فطر را نمایش قدرت مسلمانان در برابر دشمنان دانست و عنوان کرد: اقامه نماز عید فطر، مانور قدرت مسلمانان در قابل کفر است.
طباطبایی با بیان اینکه عید فطر روز اخذ نتیجه مومنان نسبت به عبادت و طاعات‌شان در ماه مبارک رمضان است، اظهار کرد: مومنان باید قدر این روز معنوی را دانسته و با خداوند سبحان در روز عید عهد ببندند که طول سال معنوی که بهارش ماه رمضان بود، با انس به خدا، قرآن و توجه به نماز و ارزش‌های دینی و معنویت زندگی را ادامه دهیم.
وی روز عید فطر را روز دعا دانست و اظهار کرد: بهترین اعمال در این روز بزرگ، حلالیت طلبی از بندگان مؤمن خداوند، دید و بازدید و عیادت بیماران است که باید مورد توجه همه مردم مسلمان قرار گیرد.
امام جمعه کاشمر با اشاره به اینکه طی این ماه، اراده‌ها جذب و افراد تقوا پیشه کرده و از این رو باید همواره در طول سال هم به همین شکل عمل کنیم، گفت: اگر چه ماه رمضان به اتمام رسیده لیکن باید مراقب بود که آداب دینی همواره عمل و حفظ شود و همان طور که در طول ماه رمضان مسجدی بودیم و به قرآن تمسک کرده، بعد از ماه رمضان هم نگذاریم که مساجد خالی بماند.
وی افزود: عید سعید فطر از جمله اعیاد بزرگ مسلمانانی است که در این روز یک ماه روزه‌داری و خودسازی را در اجتماعی بزرگ با برگزاری نماز عید فطر جشن می‌گیرند.
طباطبایی، همچنین عید فطر را عید بزرگ مسلمانان و مشترک میان شیعه و سنی دانست و افزود: در این روز وحدت مسلمانان به رخ جهانیان کشیده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه روزه‌داران در این روز پاداش خود را از خداوند متعال می‌گیرند، از برگزاری نماز عید سعید فطر کاشمر در محل زیارتگاه شهید مدرس خبر داد و گفت: وجود آرامگاه شهید مدرس به اعتبار فرهنگی این شهرستان افزوده است.
امام جمعه کاشمر با اعلام اینکه بر اساس پیش بینی‌های انجام شده و همانند سنوات گذشته بالغ بر 30 هزار نفر از مردم این شهرستان در نماز عید سعید فطر شرکت خواهند داشت، اظهار کرد: بدون شک اگر زیارتگاه شهید مدرس نبود، برای برپایی چنین مراسم باشکوهی با مشکل مواجه می شدیم.
وی همچنین وجود امامزادگان واجب‌التعظیم را از خیرات و برکات منطقه دانست، گفت: اگر مکان و محل مناسبی برای برپایی نماز جمعه داشته باشیم، چندین برابر جمعیت کنونی افراد در نماز شرکت می‌کردند.
طباطبایی با اظهار تأسف از اینکه مکان مناسبی برای اقامه نمازجمعه در کاشمر وجود ندارد، بر تهیه زمینی مناسب برای ساخت مصلای نماز جمعه تأکید کرد و گفت: در صورت فراهم شدن زمین در ساخت آن همه مشارکت خواهند داشت.
جمع آوری زکات فطره؛ فقط توسط مراکز خیریه
در این جلسه همچنین قدیرشکوهی، مسئول ستاد نماز جمعه کاشمر با اشاره به اینکه عید فطر، مظهر همبستگی، اتحاد، وحدت و انسجام است، افزود: همه مردم در صفوف به هم فشرده در این روز کنار یکدیگر جمع شده و به اقامه نماز عید سعید فطر می‌پردازند.
شکوهی با اشاره به اینکه در این روز مومنان ضمن بهره‌مندی از فضای معنوی از خطبه‌های ارزشمند امام جمعه برخوردار می‌شوند، بیان کرد: خوشبختانه در کاشمر این اجتماع، وحدت و همبستگی همه ساله در محل آرامگاه شهید مدرس با شکوه هرچه تمام برگزار می‌شود.
وی با اعلام اینکه تنها در دو مسجد که خصوصی هستند نماز عید فطر برگزار می‌شود، گفت: از مدت‌ها قبل فضای فیزیکی آرامگاه شهید مدرس جهت برگزاری نماز عید فطر آماده شده است.
مسئول ستاد نماز جمعه کاشمر همچنین بر برقراری امنیت نمازگزاران در محل زیارتگاه شهید مدرس توسط نیروهای نظامی و انتظامی و استقرار اورژانس و ماشین های آتش نشانی در محل تأکید کرد و افزود: می‌طلبد شهرداری کاشمر در این روز همانند سال‌های گذشته با سرویس دهی مناسب توسط حمل و نقل عمومی نسبت به رفت و برگشت نمازگزاران اقدام کند.
وی با بیان اینکه به جز مجریان معرفی شده و مسئولان مربوطه افراد دیگری اجازه حضور در جایگاه را نخواهند داشت، بر جلوگیری از توزیع هرگونه تراکت، بروشور بدون مجوزهای مربوطه در محل نماز عید سعید فطر تاکید کرد.
شکوهی در ادامه با بیان اینکه نهادهای رسمی برای جمع آوری زکات فطره کمیته امداد و بهزیستی آماده هستند، عنوان کرد: در مجموعه اطراف زیارتگاه تنها این دو نهاد اجازه جمع آوری زکات فطره را خواهند داشت.
وی با اشاره به اینکه جمع آوری زکات فطره توسط مراکز خیریه در سایر نقاط سطح شهر بدون مجوز ممنوع است، ادامه داد: نماز عید فطر، نشان دهنده عظمت و ابهت امت اسلام است.
شکوهی وحدت امت اسلام را از برکات نماز عید فطر دانست و گفت: امروز ایران اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و انسجام است.
گفتنی است، نماز عید سعید فطر رأس ساعت 7 صبح در محل زیارتگاه شهید مدرس به اقامت حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی، امام جمعه کاشمر برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی شهرستان ها کاشمر عید فطر مومنان روزه دار وحدت جهان اسلام قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۰۸۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تساوی ملوان و سایپا در ۹۰ دقیقه/ کار به وقت های اضافه کشیده شد

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال ملوان و سایپا در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی از ساعت ۱۸:۳۰ و در ورزشگاه سیروس قایقران انزلی رو در روی هم قرار گرفتند که این بازی در پایان ۹۰ دقیقه با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید.

ترکیب ملوان: افشار صداقت، آرمان اکوان، میلاد باقری، ابوذر صفرزاده، پدرام قاضی پور، مجید عیدی، پرهام موقعری، محمدرضا بردبار، مهران احمدی، محمد عمری (۸۰- رضا جعفری) و محمدرضا سلیمانی (۹۰- سعید باقرپسند)

ترکیب سایپا: نیما علی‌پور، رضا فرجی، محمدحسین خسروی (۸۲- مهدی خدایاری فرد)، سیدمحمد طاها طباطبایی (۸۲- پیمان میری)، رامین آقالو، احسان هادیان، محمود شفیعی، احسان جودکی، امیرحسین نعمتی و علیرضا ملکی

بازی متعادل آغاز شد و بازیکنان دو تیم میلی برای نزدیک شدن به دروازه‌ها را نداشتند و توپ بیشتر در میانه‌های زمین در گردش بود.

محمد عمری مهاجم ملوان در دقیقه ۲۴ صاحب موقعیت خوبی شد که مدافعان سایپا مانع از شوت زنی این بازیکن شدند و این فرصت برای میزبان از دست رفت.

این بازی در نیمه اول بدون ایجاد موقعیت خطرناکی و با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

بازیکنان ملوان نیمه دوم را بهتر آغاز کردند و در همان دقایق ابتدایی، خروج ضعیف علی‌پور از دروازه سایپا، توپ را مقابل پای قاضی پور قرار داد اما ضربه این بازیکن به بیرون رفت. در ادامه و در دقیقه ۶۶ قاضی در محوطه جریمه نقش بر زمین شد و به سود ملوان پنالتی اعلام شد که محمد عمری توانست پنالتی خود را تبدیل به گل کند تا اولین گل بازی و اولین گل خود با پیراهن ملوان را به ثمر برساند.

بازیکنان سایپا خیلی زود به بازی برگشتند و در دقیقه ۶۸، ارسال بافقی در محوطه جریمه با ضربه سر خسروی همراه شد و این بازیکن گل تساوی را برای سایپا به ثمر رساند.

در ادامه بازیکنان هر دو تیم به خصوص شاگردان مهدی تارتار در ملوان موقعیت‌های زیادی برای گلزنی داشتند اما هیچکدام ثمره‌ای به همراه نداشت تا بازی در وقت‌های قانونی (۹۰ دقیقه) با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان برسد تا بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود.

کد خبر 6089331

دیگر خبرها

  • تساوی ملوان و سایپا در ۹۰ دقیقه/ کار به وقت های اضافه کشیده شد
  • احکام دین باید در اجتماع جاری شود
  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • در معرفی انقلاب به جهانیان ضعیف عمل کردیم
  • عملیات وعده صادق توانمندی ایران را برای جهانیان ثابت کرد
  • تصاویر استقبال ویژه مسلمانان سریلانکا از رئیسی در مسجد تاریخی کالپیتی + ویدئو
  • یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی/حرم ابراهیمی به روی مسلمانان بسته شد
  • یورش شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی/حرم ابراهیمی به روی مسلمانان بسته شد
  • ضرورت ارتقای ایمنی راه‌ها فرهنگ سازی و قانون مداری است